Zwart beeld bij Amazon Prime via de tv-ontvanger

  • 28 June 2021
  • 83 reacties
  • 1992 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

83 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@NietPrime, mijn collega's hebben jouw ontvanger aangemeld voor een test-versie van de software die dit probleem op zou moeten lossen. 
Kun je je TV ontvanger even volledig herstarten (van het stroom af)? Daarna herstart hij met de nieuwe software.
Zou je daarna kunnen testen of Amazon Prime het weer doet?

@Merle89, en @V3r4 0nd13p. Ik geef het door. Bedankt!

Reputatie 5
Badge +4

Komt er snel een oplossing voor dit probleem? Behoorlijk hinderlijk dit!

Ja, daarom zijn ze nu bezig met inventarisatie. Een oplossing kan alleen komen als je weet waar de verstoring zit. 
 

Status

We zijn momenteel aan het uitzoeken wat er precies aan de hand is. We kunnen jouw hulp hierbij goed gebruiken. Mocht jij ook een zwart scherm zien bij het gebruik van Amazon Prime, laat het dan hieronder even weten. Wil je daarnaast je forumprofiel zoveel mogelijk aanvullen met onderstaande gegevens? Bedankt!

  • postcode en huisnummer
  • abonnementsnummer iTV (dit mag in het veld bij tv ontvanger of in het veld ‘persoonlijke opmerking’)
  • klantnummer
  • merk/type tv (dit mag in het veld bij tv ontvanger of in het veld ‘persoonlijke opmerking’)
  • type tv-ontvanger

 

Hallo,

Ik loop ook tegen de zelfde problemen aan als hier boven. 1 dag kunnen kijken en 2de dag niks meer. Alles al geprobeerd

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Badge

*Steekt vinger op*

 

Al week of twee a drie (gok ik?) dit probleem.

Geen idee of het wat zegt, of zelfs kan helpen met diagnose van het probleem, maar sinds ongeveer diezelfde periode doen in de Prime Video Android app op mijn telefoon ondertitels via Chromecast (ben maar zo gaan kijken, nu kijken via KPN ontvanger niks doet..) het helemaal niet meer. Niks. Taalopties in menu zijn er wel, maar lijken wel uitgegrijsd; wat ik ook kies, de optie sprint terug naar "Geen". Als ik op zelfde telefoon, zelfde app, zelfde film/serie bekijk zonder Chromecast naar TV, dan werkt ondertiteling wel.

Feit dat niet iedereen bij KPN dit probleem heeft en mijn ervaringen in de afgelopen periode doen mij vermoeden dat het probleem ergens bij (een groep gebruikers) van Amazon kan zitten. Een rare combinatie van enkele dingen die een aantal probleempjes oplevert, waarvan het zwart blijven van de KPN Prime Video app na logo een van de symptomen blijkt te zijn... 🙄 

Badge

Arris Vip 2952

Experiobox V10

Medion 31”

Ik kijk prime nu via mijn Chromecast en mijn telefoon.

Maar daar doen (bij mij) ondertitels het helemaal niet meer. Da's ook weer klote. Maar minder erg dan alleen 100% zwart, ja. 

Badge

*Steekt vinger op*

 

Al week of twee a drie (gok ik?) dit probleem.

Geen idee of het wat zegt, of zelfs kan helpen met diagnose van het probleem, maar sinds ongeveer diezelfde periode doen in de Prime Video Android app op mijn telefoon ondertitels via Chromecast (ben maar zo gaan kijken, nu kijken via KPN ontvanger niks doet..) het helemaal niet meer. Niks. Taalopties in menu zijn er wel, maar lijken wel uitgegrijsd; wat ik ook kies, de optie sprint terug naar "Geen". Als ik op zelfde telefoon, zelfde app, zelfde film/serie bekijk zonder Chromecast naar TV, dan werkt ondertiteling wel.

Feit dat niet iedereen bij KPN dit probleem heeft en mijn ervaringen in de afgelopen periode doen mij vermoeden dat het probleem ergens bij (een groep gebruikers) van Amazon kan zitten. Een rare combinatie van enkele dingen die een aantal probleempjes oplevert, waarvan het zwart blijven van de KPN Prime Video app na logo een van de symptomen blijkt te zijn... 🙄 

Mmm, nu snap ik er helemaal niks van. Na (nog weer eens een keer) de ontvanger helemaal gereset doet het Amazon Prime Video kanaal het nu weer wel.

Reputatie 7
Badge +30

Hier hetzelfde probleem, ook zwart beeld en alleen een harde reset (stroom eraf en er weer op) helpt voor 1 keer. Bijkomend probleem is ook dat de ondertiteling de eerste keer ook niet werkt.

ben benieuwd naar een werkende oplossing.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

@EJ Smit ik heb je bericht naar ons lopende topic verplaatst. Zou je ons van onderstaande gegevens willen voorzien: 

 

Wil je daarnaast je forumprofiel zoveel mogelijk aanvullen met onderstaande gegevens? Bedankt!

  • postcode en huisnummer
  • abonnementsnummer iTV (dit mag in het veld bij tv ontvanger of in het veld ‘persoonlijke opmerking’)
  • klantnummer
  • merk/type tv (dit mag in het veld bij tv ontvanger of in het veld ‘persoonlijke opmerking’)
  • type tv-ontvanger

@Marcia_ ontvanger = Arris VIP2952, tv = LG55LB650V-ZN

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Bedankt, @Dan_IKR! Ik geef je gegevens door. 

Hallo,

Ik loop ook tegen de zelfde problemen aan als hier boven. 1 dag kunnen kijken en 2de dag niks meer. Alles al geprobeerd

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

@Sjoerd Slabbers wil jij ons ook van deze gegevens voorzien? Dan kunnen we jouw gegevens ook doorgeven:

Wil je daarnaast je forumprofiel zoveel mogelijk aanvullen met onderstaande gegevens? Bedankt!

  • postcode en huisnummer
  • abonnementsnummer iTV (dit mag in het veld bij tv ontvanger of in het veld ‘persoonlijke opmerking’)
  • klantnummer
  • merk/type tv (dit mag in het veld bij tv ontvanger of in het veld ‘persoonlijke opmerking’)
  • type tv-ontvanger

@peSHIr werkt het bij jou nu helemaal goed weer? Mochten we toch nog iets voor je kunnen doen, laat het maar weten hoor!

 

 

Badge

*Steekt vinger op*

 

Al week of twee a drie (gok ik?) dit probleem.

Geen idee of het wat zegt, of zelfs kan helpen met diagnose van het probleem, maar sinds ongeveer diezelfde periode doen in de Prime Video Android app op mijn telefoon ondertitels via Chromecast (ben maar zo gaan kijken, nu kijken via KPN ontvanger niks doet..) het helemaal niet meer. Niks. Taalopties in menu zijn er wel, maar lijken wel uitgegrijsd; wat ik ook kies, de optie sprint terug naar "Geen". Als ik op zelfde telefoon, zelfde app, zelfde film/serie bekijk zonder Chromecast naar TV, dan werkt ondertiteling wel.

Feit dat niet iedereen bij KPN dit probleem heeft en mijn ervaringen in de afgelopen periode doen mij vermoeden dat het probleem ergens bij (een groep gebruikers) van Amazon kan zitten. Een rare combinatie van enkele dingen die een aantal probleempjes oplevert, waarvan het zwart blijven van de KPN Prime Video app na logo een van de symptomen blijkt te zijn... 🙄 

Mmm, nu snap ik er helemaal niks van. Na (nog weer eens een keer) de ontvanger helemaal gereset doet het Amazon Prime Video kanaal het nu weer wel.

Nog erger: probleem is niet opgelost. Na genoemde reset van de ontvanger heb ik The Future War (af) zitten kijken vanochtend. Nu wil ik weer iets kijken, maar Prime Video app geeft weer alleen een, wart scherm. Gek word je ervan.. 🙄 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb nieuws! Een tijdelijke oplossing voor het zwarte scherm is en blijft een herstart door de schakelaar achterop de ontvanger. Dus korte tijd volledig stroomloos maken.

Je kan het probleem voorkomen door eerst de Amazon Prime app te sluiten door op de 'Menu’ toets of 'TV’ toets te drukken op je afstandsbediening. Zet dan pas de ontvanger uit of op standby nadat je de 'mini gids’ of ‘Apps op TV’ ziet. Je kan het dus voorkomen door niet de ontvanger uit te zetten terwijl de app nog actief is.

 

Aan een oplossing zonder workaround wordt hard verder gewerkt maar op deze manier kan je in ieder geval het probleem voorkomen. 

Moet ik nu alweer alle gegevens geven dat heb ik al een paar dagen geleden gedaan dacht ik zo? Afijn Arris VIP 2952 in combinatie met een v10 modem/router en een panasonic 50/55 inch smart tv al is die enige jaren oud type kan ik niet opzoeken want die staat op de achterkant en hij hangt aan de muur. 

Onzin antwoord Erik. Jullie hebben dat gewoon door te geven. Deze apps doen t gewoon overal, behalve weer eens niet bij KPN.

 

Admin: berichten verplaatst naar huidig verzameltopic

hier het zelfde willen jullie klanten behouden .doe er dan wat aan.

Hij doet t wel 1 keer als je de experiabox helemaal reset. Dus echt elke keer.

En altijd dezelfde antwoorden bij de helpdesk. Reset je TV. Trek de modem er voor 10 minuten uit. Onderbreek even je glasvezelmodem. Enz enz enz. Zorg er gewoon voor dat de boel het doet!

Zoals in een ander draadje vermeld heb ik dit probleem ook. Ik heb de 2260 ontvanger en het issue doet zich voor bij mijn Samsung UE32J6200 en een Sony X82J. Die laatste heeft ook een eigen Amazon app dus daar zal ik de ontvanger niet gebruiken voor Amazon.

Reputatie 7
Badge +17

@Mister chaos Jouw gegevens hebben we inderdaad al genoteerd staan. :)

@Marcel.R Bedankt voor het doorgeven!

Badge

Ik heb nu een paar keer getest met de work-around. (Eerst de Prime APP afsluiten, voordat de mediabox wordt uitgezet). En de deze lijkt te werken.

Dit verklaard gelijk waarom ik er op de slaapkamer meer last van had :)

Ik heb nu een paar keer getest met de work-around. (Eerst de Prime APP afsluiten, voordat de mediabox wordt uitgezet). En de deze lijkt te werken.

Dit verklaard gelijk waarom ik er op de slaapkamer meer last van had :)

Ik snap niet hoe dit in zijn werk gaat??

Ik heb de prime app gewoon via het kpn kastje zeg maar. hoe kan ik hem dat eerst afsluiten?

 

 

Ja ik ben er hier ook helemaal klaar mee. Wat zou het nou ook uit moeten maken wat voor een tv ik heb??? Het zou gewoon moeten werken. Toen het nog telfort was niks aan de hand. 

 

Ga op zoek naar een nieuwe provider. Dank jullie wel 

Badge

Door bijv. op “Home” te drukken of de tv gids te openen voordat je media box op stand-by zet 

Gegevens aangevuld, maar ik hoop dat ik het goed heb gedaan. Ik ben niet zo heel erg digitaal onderlegd. Typische gebruiker, zeg maar. Bij het hoofdmodem (Experia V10) lijkt alles goed te gaan, maar bij de extra ontvangen (Arris 2952v2) krijg ik geen Amazon. Noch via de app noch via de vaste pagina. 

Ik heb de bovenstaande tips al gevolgd, maar helaas zonder resultaat.

Reputatie 7
Badge +20

Goed ingevuld hoor @Priscilla70 :muscle_tone2::smiley:

Ik heb de bovenstaande tips al gevolgd, maar helaas zonder resultaat.

Zou je de ontvanger eens een ‘frisse start’ willen geven en het daarna nogmaals willen proberen? Als Prime het dan wel weer doet, kun je dit probleem voorlopig voorkomen door éérst even iets anders aan te klikken voordat je ontvanger op stand by zet vanuit Prime.

Hallo Maja, het was eventjes een hoop werk maar het lijkt nu inderdaad wel weer te werken. Dankjewel voor je reactie.

Ik heb ook dit probleem. Elke keer als ik Amazon prime moet openen dan moet ik eerst het kpn kastje volledig uit en aanzetten dan opent hij prime wel.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Edine, er wordt aan gewerkt om dit te verhelpen. In de tussentijd kun je de workaround gebruiken die we in het startbericht hebben vermeld: Als je klaar bent met kijken naar Prime, zorg dat je dan eerst weer teruggaat naar regulier tv (dat kan een menuscherm zijn, of regulier tv kijken, of de Prime afbeelding als je via kanaal 203 naar Prime kijkt) voor je de ontvanger uitzet. Dit zorgt ervoor dat de Prime app de volgende keer wel goed opstart.