Zwart beeld bij Amazon Prime via de tv-ontvanger

  • 28 June 2021
  • 83 reacties
  • 1989 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

83 reacties

Wij hebben hetzelfde probleem. Het werkte eerst prima, maar nu al een paar weken het bekende zwarte beeld. 
 

samsung LED TV

50mb/s abbo en 44mb/s connectie 

Arris vip2952 v2 

Experia Box V8 router 

Hallo Kpn,

Het duurt wel erg lang. Dit probleem is al zeker een jaar bekent bij jullie , als je terug scrollt in de meldingen.  Als je in amazone naar instellingen gaat zie je zelfs een email met kpn en amazon  dus jullie zijn gerelateerd,  waarom duurt de oplossing zo lang en waarom horen wij niks ? 

Tjah, na steeds de modem beneden er uit halen , , / resetten ,wat totaal niet hielp, hier even de berichten terug gelezen die ik dus niet binnen heb gekregen. Waaronder een bericht van Bram-kpn. Die zegt knopje achterop je kastje even uit zetten. En walla  amazon werkt weer , voor nu. 

Reputatie 7
Badge +17

@HeHoog Bedankt voor het melden. Ik geef graag jouw gegevens door zodat onze collega's dit kunnen uitzoeken. Kun je nog je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en abonnementsnummer hebben we nodig. Je kunt je abonnementsnummer toevoegen aan ‘Persoonlijke Opmerkingen’. 

We hebben een (tijdelijke) workaround :point_down: om dit probleem te voorkomen. Heb je dit al eens geprobeerd? Je kunt ook proberen om, net als Marlina, de ontvanger uit- en aan te zetten d.m.v. de schakelaar achterop. 

Workaround

We hebben een manier gevonden om het probleem te voorkomen.

Door eerst de Amazon Prime app volledig af te sluiten en terug te gaan naar het menu of regulier TV kijken vóórdat je de tv-ontvanger afsluit voorkom je het probleem.

Dit kan je doen door op de ‘menu’ of 'TV’ knop te drukken. Zodra je het ‘Menu’ of ‘Apps op TV’  scherm ziet kan je de ontvanger afsluiten en zou het probleem niet mogen ontstaan. 

 

Hoor graag van je!

 

@Marlina ontvanger stuk 309 Goed om te horen dat het voor nu is opgelost. Ik zet de gegevens die je ingevuld hebt in je profiel door naar onze collega's. Zodra wij een update hebben delen we die hier! 

@Marcia_ ik hebenige tijd geleden mijn gegevens doorgegeven. Heb je al een update voor me? Nogmaals, resetten is geen oplossing. Graag even een structurele oplossing. 

Reputatie 7
Badge +10

@Dan_IKR Het is nog altijd in onderzoek, er is dus helaas nog geen oplossing voor. Er is gelukkig wel een workaround (zie hieronder).
Zodra er een oplossing is, laten we dat hier uiteraard gelijk weten.
 

Workaround

We hebben een manier gevonden om het probleem te voorkomen.

Door eerst de Amazon Prime app volledig af te sluiten en terug te gaan naar het menu of regulier TV kijken vóórdat je de tv-ontvanger afsluit voorkom je het probleem.

Dit kan je doen door op de ‘menu’ of 'TV’ knop te drukken. Zodra je het ‘Menu’ of ‘Apps op TV’  scherm ziet kan je de ontvanger afsluiten en zou het probleem niet mogen ontstaan. 

 

 

Hier ook alleen amazon prime logo in beeld en verder niks. Een service aanbieden die totaal niet werkt vind ik toch erg teleurstellend. Ook  netflix werkt maar de helft van de tijd

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Marieke donkers, dat begrijp ik helemaal! Je wilt gewoon zorgeloos tv kunnen kijken zonder gedoe. Wil je de gestelde vragen uit het startbericht van dit topic in een reactie beantwoorden? En daarnaast de gevraagde gegevens in jouw forumprofiel zetten? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan geven we jouw gegevens ook door.

 met onderstaande gegevens? Bedankt!

  • postcode en huisnummer: 5***********
  • abonnementsnummer iTV (dit mag in het veld bij tv ontvanger of in het veld ‘persoonlijke opmerking’) ***********
  • klantnummer **********
  • merk/type tv (dit mag in het veld bij tv ontvanger of in het veld ‘persoonlijke opmerking’) lg
  • type tv-ontvanger 

 

Lijkt me dat jullie de rest ook kunnen opzoeken.

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +10

@Marieke donkers Dit is een openbaar forum, haal je gegevens even weg en zet ze in je forumprofiel. Je kunt je bericht bewerken met de 3 puntjes rechtsonder. 

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor je gegevens, @Marieke donkers: ik heb ze verplaatst naar je profiel, zodat ze niet openbaar staan. We nemen het mee in ons onderzoek!

Hier ook alleen amazon prime logo in beeld endaarna zwart

Reputatie 7
Badge +20

@Hans14, ook na de workaround die te lezen is in het startbericht: 

Workaround

We hebben een manier gevonden om het probleem te voorkomen.

Door eerst de Amazon Prime app volledig af te sluiten en terug te gaan naar het menu of regulier TV kijken vóórdat je de tv-ontvanger afsluit voorkom je het probleem.

Dit kan je doen door op de ‘menu’ of 'TV’ knop te drukken. Zodra je het ‘Menu’ of ‘Apps op TV’  scherm ziet kan je de ontvanger afsluiten en zou het probleem niet mogen ontstaan. 

@Bart_Z   vanochtend even getest en dat werkt.

Reputatie 1

Hi, sorry voor de late reactie. Maar ik heb wat getest. We hebben 4 verschillende TV´s. Bij alle 4 hetzelfde probleem. De ontvanger is een Arris VIP2952.V2.

 

Ik ben er achter hoe je het voorkomen. Althans, bij mij werkt het.

Wat ik normaliter deed, als ik naar Amazon Prime keek en de TV uit wilde zetten, was gewoon de ontvanger uitschakelen middels de afstandsbediening (i-tv knopje).

Als ik dan de ontvanger en TV weer aanzette, kom ik dus niet meer in de Amazon app.

Maar…. Dit werkt wel. Als ik naar Amazon kijk en ik druk eerst op de stopknop op de afstandsbediening (dat vierkantje), vervolgens naar TV terug ga (tv knopje op afstandsbediening) en dan pas de ontvanger uitschakel, dan kom ik gewoon weer in de app als je de ontvanger weer aan zet. 

Kennelijk moet je de app goed afsluiten; anders loopt hij vast.

 

Badge

Werkt hier niet meer. Zwart beeld. Krijg het niet voor elkaar

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Gabrielle Hendriks! We hebben jouw bericht verplaatst naar dit topic: wil je het startbericht van dit topic eens doornemen? Werkt de workaround ookbij jou en vul jij ook je gegevens in, in jouw Forum profiel? Alvast bedankt!

Reputatie 1

Hallo,

Werkt bij mij ook niet meer. Gegevens in profiel aangegeven.

 

Smart TV aangelsoten via V10a op 2952 kastje. Workaround werkt niet.

Reputatie 7
Badge +24

Hallo,

Werkt bij mij ook niet meer. Gegevens in profiel aangegeven.

 

Smart TV aangelsoten via V10a op 2952 kastje. Workaround werkt niet.

Hi @b0bbel! Voor de zekerheid, heb je de stappen hieronder ook uitgevoerd? 

 

Reputatie 1

Hallo,

Werkt bij mij ook niet meer. Gegevens in profiel aangegeven.

 

Smart TV aangelsoten via V10a op 2952 kastje. Workaround werkt niet.

Hi @b0bbel! Voor de zekerheid, heb je de stappen hieronder ook uitgevoerd? 

 


Yes, dat bedoelde ik idd met “workaround werkt niet”.

Reputatie 7
Badge +30

Goedemorgen allemaal, goed nieuws! Een oplossing voor dit probleem is gevonden en zit in de volgende update van de tv ontvanger. Deze wordt uitgerold van 10 t/m 17 augustus, met een testgroep in de nacht van 2 op 3 augustus. Meer hierover in het TV ontvanger updatetopic

Zelfde  probleem. Soms doet hij het en soms niet. Ook na opnieuw opstarten de ene keer wel en de andere keer niet. 

Reputatie 7

Hoi @Orbs, welkom op het forum. Het is een bekende situatie inderdaad, zoals je aan dit topic kunt zien. In het eerste bericht noemen we al een workaround en in de reactie direct boven die van jou geeft Erik aan dat hier een update voor de tv-ontvanger voor komt.

Reputatie 1

Denk dat iedereen blij is met de fix, maar toch vind ik dat de uitrol van de oplossing onnodig lang duurt. In het slechtste geval moet een klant 27 dagen wachten ná de bekendmaking dat er een oplossing is. Ik vind dat richting het onacceptabele gaan… Vraag me af wat Amazon hiervan vindt overigens.

Hoi @Orbs, welkom op het forum. Het is een bekende situatie inderdaad, zoals je aan dit topic kunt zien. In het eerste bericht noemen we al een workaround en in de reactie direct boven die van jou geeft Erik aan dat hier een update voor de tv-ontvanger voor komt.

 
Die workaround werkt bij mij niet helaas.