Zwart beeld bij Amazon Prime via de tv-ontvanger

  • 28 June 2021
  • 83 reacties
  • 1973 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Zwart scherm Amazon Prime

Het is mogelijk dat je momenteel een zwart scherm krijgt als je gebruik wilt maken van Amazon Prime via de tv-ontvanger. Een aantal klanten loopt hier tegenaan, gelukkig werkt het bij de meeste klanten wel gewoon naar behoren. 

 

Status

Een oplossing voor dit probleem is gevonden en zit in de volgende update van de tv ontvanger. Deze wordt uitgerold van 10 t/m 17 augustus, met een testgroep in de nacht van 2 op 3 augustus. Meer hierover in het TV ontvanger updatetopic

We zijn momenteel aan het uitzoeken wat er precies aan de hand is. We kunnen jouw hulp hierbij goed gebruiken. Mocht jij ook een zwart scherm zien bij het gebruik van Amazon Prime, laat het dan hieronder even weten. Wil je daarnaast je forumprofiel zoveel mogelijk aanvullen met onderstaande gegevens? Bedankt!

 

Tijdelijke workaround

We hebben een manier gevonden om het probleem te voorkomen.

Door eerst de Amazon Prime app volledig af te sluiten en terug te gaan naar het menu of regulier TV kijken vóórdat je de tv-ontvanger afsluit voorkom je het probleem.

Dit kan je doen door op de ‘menu’ of 'TV’ knop te drukken. Zodra je het ‘Menu’ of ‘Apps op TV’  scherm ziet kan je de ontvanger afsluiten en zou het probleem niet mogen ontstaan.

 

Laatste topicupdate: 27/07/2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

83 reacties

Sinds de update krijg ik alleen maar een zwart beeld als ik hem opstart iemand nog meer last van met de my prime app 

Ik heb ook dit probleem.  Hoe ik ook bij de app kom, zie ik eerst het logo van amazon prime en na een poos wachten is er niets.  Gewoon een zwarte scherm.  Vroeger werkte het prima.  Op de laptop kan ik nog steeds Prime kijken.

 

Mijn ontvanger is een 2260.

Hij is verbonden aan de Experia box.

De precieze gekabelde internet snelheid weet ik niet.  Snel genoeg voor YouTube, sowieso.

 

Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Ik heb ook dit probleem.  Hoe ik ook bij de app kom, zie ik eerst het logo van amazon prime en na een poos wachten is er niets.  Gewoon een zwarte scherm.  Vroeger werkte het prima.  Op de laptop kan ik nog steeds Prime kijken.

 

Mijn ontvanger is een 2260.

Hij is verbonden aan de Experia box.

De precieze gekabelde internet snelheid weet ik niet.  Snel genoeg voor YouTube, sowieso.

 

Hier bij mij ook. Heel irritant. Van de week nog naar fabrieksinstellingen gezet en gisteren kon ik nog kijken. Nu alweer het zelfde probleem. 

Ik heb ook dit probleem.  Hoe ik ook bij de app kom, zie ik eerst het logo van amazon prime en na een poos wachten is er niets.  Gewoon een zwarte scherm.  Vroeger werkte het prima.  Op de laptop kan ik nog steeds Prime kijken.

 

Mijn ontvanger is een 2260.

Hij is verbonden aan de Experia box.

De precieze gekabelde internet snelheid weet ik niet.  Snel genoeg voor YouTube, sowieso.

 

Hier bij mij ook. Heel irritant. Van de week nog naar fabrieksinstellingen gezet en gisteren kon ik nog kijken. Nu alweer het zelfde probleem. 

zelfde probleem alleen restart box helpt 

Badge

Zelfde probleem hier ook sinds een maand ongeveer op alle ontvangers. Eerst logo daarna zwart beeld. Reboot lost het even op. Maar kan hem zeker 1x per dag rebooten. 
 

Lijkt te vooral te komen nadat er gecast is vanaf YouTube of Netflix 

Helaas heb ik sinds een aantal weken in eens ook het zelfde probleem. Via de KPN helpdesk 2 nieuwe TV ontvangers gekregen de Arcadyan 2260. Deze werken 1 dag na installatie echter de volgende dag weer het zelfde probleem. Op het forum las ik ook dat een te oude versie van een HDMI kabel een probleem kon zijn. Daarom ook een nieuw besteld met versie 2.1. Ook dit is helaas geen oplossing.

Telkens als ik de TV ontvanger opnieuw opstart werkt Amazon prime 1 keer. Echter daarna weer zwart beeld. Dus voor ik nu Amazon prime ga kijken haal ik eerst de stekker uit de tv ontvanger en dan werkt het eenmalig. Maar dit kan niet de bedoeling zijn!

Amazon Prime werkt bij ons ook steeds niet. Bij het opstarten krijgen we zwart beeld.

Als we dan de ontvangen opnieuw opstarten dan doet hij het wel. Helaas moeten we dit dus elke avond doen. Begint irritant te worden!

Hier ook hetzelfde probleem. "Live" tv kijken doe ik bijna niet meer, maar als prime video, youtube en netflix dit blijven doen kan ik net zo goed weg gaan bij kpn.

 

Overigens nooit problemen gehad toen het nog telfort was. 

Reputatie 7
Badge +30

@Barryberkhout, @Anth2014 en @Maaike79 welkom! Ik heb jullie berichten naar dit topic verplaatst. Zouden jullie het startbericht willen lezen en je profiel aan willen vullen met de gevraagde gegevens? We gaan het uitzoeken!

@Marcia_ 

ik heb de gegevens aangevuld maar kon nergens het type tv kwijt. Het gaat bij mij om twee tv ontvangers met allebei een tv van Samsung. Hopelijk kun je hier iets mee en kan ik op korte termijn weer gebruik maken van de diensten waar ik voor betaal. 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @NietPrime, @CiskaB, @mulderjim, @Sjoerd Derks, @Vipebos, ik heb jullie berichten verplaatst naar dit topic. Neem alsjeblieft het startbericht even door en vul je forumprofiel aan met de gevraagde gegevens. Reageer hier weer als je dit gedaan hebt.

 

@MBeukhof32, goed dat je dit aanstipt. Je mag dit invullen in het zelfde veld als waar je de tv ontvanger types in hebt gezet, of je kunt het veld ‘persoonlijke opmerking’ gebruiken. Ik heb het ook even aangevuld in het startbericht. Wat tv betreft, vermeld niet alleen het merk, maar ook het typenummer.      

.

Marcia ik hoop dat alle gevens juist en compleet zijn. Staan overal zoveel cijfersen letters op…

Ik heb overigens beneden gewoon amazon prime beeld en geluid. 

Boven kan ik amazon aanklikken ik kan door de films scrollen. Ik kan een film aanklikken. Maar dan heb ik alleen geluid, en blijft het amazon logo in beeld staan. 

Badge

Ik heb de gegevens aangevuld

Zwart scherm Amazon Prime

Het is mogelijk dat je momenteel een zwart scherm krijgt als je gebruik wilt maken van Amazon Prime via de tv-ontvanger. Een aantal klanten loopt hier tegenaan, gelukkig werkt het bij de meeste klanten wel gewoon naar behoren. 

 

Status

We zijn momenteel aan het uitzoeken wat er precies aan de hand is. We kunnen jouw hulp hierbij goed gebruiken. Mocht jij ook een zwart scherm zien bij het gebruik van Amazon Prime, laat het dan hieronder even weten. Wil je daarnaast je forumprofiel zoveel mogelijk aanvullen met onderstaande gegevens? Bedankt!

  • postcode en huisnummer
  • abonnementsnummer iTV (dit mag in het veld bij tv ontvanger of in het veld ‘persoonlijke opmerking’)
  • klantnummer
  • merk/type tv (dit mag in het veld bij tv ontvanger of in het veld ‘persoonlijke opmerking’)
  • type tv-ontvanger

 

done

Bij mij ook zwart beeld. Moet de ontvanger iedere keer resetten om Prime te kunnen kijken. 

 

Beide ontvangers een 2952, Philips the one en een Samsung SQ03.

Arris Vip 2952

Experiobox V10

Medion 31”

Ik kijk prime nu via mijn Chromecast en mijn telefoon.

Reputatie 7
Badge +20

@Merle89 welk type modem heb je?

@V3r4 0nd13p, kun je specifieker zijn in het type tv.

 

We willen graag alle details, zo kunnen wij zoveel mogelijk uitsluiten. Bedankt. 

@Merle89 welk type modem heb je?

@V3r4 0nd13p, kun je specifieker zijn in het type tv.

 

We willen graag alle details, zo kunnen wij zoveel mogelijk uitsluiten. Bedankt. 

Ik heb mijn profiel aangepast.

@Marcia_ ontvanger = Arris VIP2952, tv = LG55LB650V-ZN

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Hier hetzelfde probleem, ook zwart beeld en alleen een harde reset (stroom eraf en er weer op) helpt voor 1 keer. Bijkomend probleem is ook dat de ondertiteling de eerste keer ook niet werkt.

ben benieuwd naar een werkende oplossing.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Hier ook hetzelfde probleem eerst logo en dan zwart 📺 

Komt er snel een oplossing voor dit probleem? Behoorlijk hinderlijk dit!

@Merle89 welk type modem heb je?

@V3r4 0nd13p, kun je specifieker zijn in het type tv.

 

We willen graag alle details, zo kunnen wij zoveel mogelijk uitsluiten. Bedankt. 

Ik heb mijn profiel aangepast.

Experia box v10A