Beantwoord

100% Packet Loss Xbox One

  • 24 September 2019
  • 25 reacties
  • 1787 keer bekeken

Badge
Ik zit al ruim 2 weken met het volgende probleem. Ik heb last van lag (haperingen) tijdens het gamen en in sommige gevallen kan ik helemaal niet verbinden met de servers.
De Xbox geeft aan dat de verbinding slecht kan zijn i.v.m. een te hoge packet loss. Bij de gedetailleerde netwerk statistieken staat het volgende:
”Download speed 122.81 Mbps
Upload speed 40.39 Mbps
Packet loss 100%
MTU 1480
Latency 6 ms”
Alles is dus goed, op de packet loss na.
Ik heb alles al geprobeerd wat er te vinden is op internet maar het blijft terugkomen.

Ik ben radeloos maar kreeg 2 maal te horen aan de telefoon dat dit probleem niet bij KPN ligt omdat de rest van het internet goed functioneerd. Ik heb het probleem al voorgelegd aan Microsoft, en verschillende game ontwikkelaars maar die verwijzen mij na vele tips en heen en weer gevraag en geantwoord naar jullie. Ik wil gewoon dat het probleem z.s.m. wordt opgelost dus ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 4 October 2019, 21:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 1
-Je zou kunnen proberen om een internet kabel te gebruiken als je dat niet al hebt.
-Ook zou het handig zijn om misschien een ander apparaat te testen op de lag die daar plaatsvindt.
-Heb je routers, modems enzv al opnieuw opgestart?
-Je zou apparaten naar hun fabrieksinstellingen terug kunnen zetten.
-Heb je last van lag bij specifieke games of allemaal?
Badge
  • Internet kabel is aanwezig, ook nieuwe kabel geprobeerd en in andere poorten gedrukt van het modem, de verbinding is rechtstreeks.
  • Andere apparaten hebben geen last van packet loss.
  • Alles meerdere malen opnieuw opgestart en teruggezet naar fabrieksinstellingen
  • De lag en connectieproblemen komen voor bij Apex Legends en Call of duty WWII, bij Battlefield 1 heb ik tot nu toe nog niks gemerkt. Dit zijn overigens de enige spellen die ik dan ook speel.
  • Ik heb ook port forwarding toegepast bij de verschillende spellen en upnp staat ook aan.
Reputatie 1
  • Internet kabel is aanwezig, ook nieuwe kabel geprobeerd en in andere poorten gedrukt van het modem, de verbinding is rechtstreeks.
  • Andere apparaten hebben geen last van packet loss.
  • Alles meerdere malen opnieuw opgestart en teruggezet naar fabrieksinstellingen
  • De lag en connectieproblemen komen voor bij Apex Legends en Call of duty WWII, bij Battlefield 1 heb ik tot nu toe nog niks gemerkt. Dit zijn overigens de enige spellen die ik dan ook speel.
  • Ik heb ook port forwarding toegepast bij de verschillende spellen en upnp staat ook aan.

Zou je kunnen kijken op welke server jij de spellen speelt? EU, US, enzv. Bij Apex Legends kan dit vrij simpel dacht ik https://www.dexerto.com/apex-legends/apex-legends-reduce-lag-servers-pc-ps4-xbox-358902
Badge
Ik speel meestal op de Belgische of Nederlandse servers, die ping varieert tussen de 6 en 8 ms met een packet loss tussen de 0 en 6%. Dit kan bijna niet merkbaar zijn, waardoor het mij lijkt dat het niet aan de servers ligt.
Hoi @Kooijboy . Bijzonder hinderlijk en frusterend, lijkt me.
Zijn er ook forums van die spellen? Waarin gebruikers ervaringen delen? Komt dit vaker voor? Als er iets niet deugt in onze routering uit zich dat vaak op een andere manier. En zijn er meestal grotere groepen gebruikers door getroffen.
Het feit dat bf1 wel goed werkt doet mij toch iets met de specifieke servers vermoeden.
Badge
Hoi @Kooijboy . Bijzonder hinderlijk en frusterend, lijkt me.
Zijn er ook forums van die spellen? Waarin gebruikers ervaringen delen? Komt dit vaker voor? Als er iets niet deugt in onze routering uit zich dat vaak op een andere manier. En zijn er meestal grotere groepen gebruikers door getroffen.
Het feit dat bf1 wel goed werkt doet mij toch iets met de specifieke servers vermoeden.



Hey Erwin,

Redelijk hinderlijk inderdaad maar probeer er gewoon relaxt mee om te gaan, denk dat het probleem dan het snelst is opgelost.

Ik heb dit wel bij meerdere mensen voor zien komen omdat het specefiek de Xbox is die dit probleem aangeeft, alleen hadden anderen wel baad bij de oplossingingen die Microsoft te bieden heeft (https://support.xbox.com/nl-NL/xbox-one/networking/multiplayer-connection-error-solution).

Ik heb het probleem bij de Apex Legends afdeling van EA neergelegd en die hebben nog nooit van het probleem gehoord.

Ik denk zelf, aangezien er ergens pakketen verloren gaan in het verzenden en ontvangen tussen de Xbox en het Modem, dat er iets tussen die 2 niet lekker loopt. Ik ga vrijdag een de Console van mijn kameraad aan mijn internet hangen om te kijken of het probleem in de console zit.

Mocht je nog andere ideeën hebben dan hoor ik het graag. Anders hou ik jullie op de hoogte!

Gr
Hoi @Kooijboy . Ik ben blij dat je zo pro-actief een andere console gaat proberen. Als dit geen oplossing ben ik best bereid met je naar het modem te kijken.
Laat me weten hoe het afloopt!.
Badge
Beste Erwin,

Ik heb het geprobeerd en de 100% packet loss was al aanwezig zonder opstarten van een spel. Ook een paar potjes Apex Legends gespeeld en de lag is hetzelfde. Nu is mijn trukendoos wel aardig leeg..

Ik hoor graag van je!
Jammer! Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven, @Kooijboy ?
Badge
Jammer! Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven, @Kooijboy ?

Ik heb via een omweg een nieuwe experiabox gestuurd. Heeft die het probleem verholpen, @Kooijboy ?
Badge
Hoi @Erwin_,

Met de nieuwe Experiabox geeft de Xbox aan dat de packet loss 0% is. De lag is helaas nog steeds aanwezig, dus daar ga ik weer mee aan de slag. Maar wat betreft de packet loss kan deze topic worden gesloten.

Bedankt voor de inzet en de hulp!

Gr
Reputatie 1
Hoi @Erwin_,

Met de nieuwe Experiabox geeft de Xbox aan dat de packet loss 0% is. De lag is helaas nog steeds aanwezig, dus daar ga ik weer mee aan de slag. Maar wat betreft de packet loss kan deze topic worden gesloten.

Bedankt voor de inzet en de hulp!

Gr


Hi,

Volgensmij had ik je dit al via een bericht gestuurd, maar op Reddit heb je voor dit soort problemen goede tech gerelateerde subreddits. r/techsupport raad ik zelf aan. Hopelijk kan iemand daar nog een goede suggestie delen.

Succes nog!
Goed om te lezen dat die packetloss nu goed zit, @Kooijboy . Ik hoop dat je je lag issues ook gaat oplossen.
Tips en tricks zijn altijd welkom.
Badge
Om weer even een update te geven, ik heb in de Experiabox in plaats van poorten open te zetten alleen de UPnP functie aangezet, de lag is daardoor drastisch verminderd en mijn NAT type staat nu uit zichzelf open.

Dus dat gaat de goeie kant op!

Hier hetzelfde probleem, 100% packetloss, ik ga morgen proberen de tips hierboven (geen portforwarding en alleen UPnP aan). Ik heb nu beide aan.

Succes @Jaws72 . Mocht het niet lukken, laat het weten. 

Hallo Erwin ik heb sinds zondag avond ook dit 100% packed loss probleem jaren goed gewerkt als ik. Modem reset kan ik wel weer even spelen maar volgende dag is het weer terug. Kan ik gewoon kpn bellen voor nieuwe modem

Hoi @Ron1976 . Ik ben bang dat ze maar niet zomaar een nieuw modem sturen. We moeten eerst zekerheid hebben dat het daar iets mee te maken heeft.

Jij speelt bekabeld mag ik hopen? Wat voor console? En gebeurt het bij alle games? Alle info is welkom.

(welke experiabox heb je nu, trouwens?)

Ik zit idd bedraad het is een xbox one en heb de Expedia v10 .

ik heb vooral problemen met warzone hierdoor kan ik niet connected met hun server.

 

gister kpn weer gebeld krijg een 10 meter kabel op gestuurd om rechtstreeks op de modem aan te sluiten Om kijken wat het doet. 

 

Okay. Laten we dat even afwachten. Sowieso is gamen met een kabel aan te raden. Als je die mogelijkheid hebt, altijd doen.

Gister geen last meer gehad het volgende heb ik gedaan

xbox via settings op offline gezet vervolgens harde reset op Xbox daarna weer in settings op online gezet

 

nu hopen dat het niet terug komt

Helaas te vroeg gejuicht nu weer terug bij af

Je kreeg een kabel toegestuurd. Die is nu aangesloten? En je hebt nog problemen? Met alle games? Alle info is welkom.

Reputatie 1

Hoi allemaal,

Ik heb zojuist een topic aangemaakt waarin ik een oplossing beschrijf die voor mij goed werkt. Zie https://forum.kpn.com/internet-9/fix-voor-package-loss-xbox-one-kpn-experiabox-v10a-515455?postid=1122571#post1122571

Ik hoop dat dit voor anderen ook werkt!