Beantwoord

192.168.1.1 portforwarden naar eigen router

  • 7 May 2021
  • 7 reacties
  • 554 keer bekeken

Ik probeer mijn 2e router (TP-Link Archer C7 v2) te portforwarden op de Experiabox V10a. Dit is alleen niet mogelijk omdat het ip van de TP-Link 192.168.1.1 is. Ik kan alleen ip's forwarden die met 192.168.2.x beginnen.

Op de TP-Link router staat DD-WRT geinstaleerd. Zodra ik daar instellingen veranderen zoals op internet staat, hebben de apparaten verbonden met de TP-Link geen internet. Ik denk daarom dat het probleem bij de Experiabox ligt.

icon

Beste antwoord door wjb 7 May 2021, 18:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7

Port forwardings naar apparaten achter de TP-Link maak je op de TP-Link en niet op de Experia Box. Op de Experia Box definieer je de TP-Link als DMZ Host.

Zie ook "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".

Port forwardings naar apparaten achter de TP-Link maak je op de TP-Link en niet op de Experia Box. Op de Experia Box definieer je de TP-Link als DMZ Host.

Zie ook "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".


Bij DMZ kan moet het ip beginnen met 192.168.2.x

Het ip van de TP-Link staat onder 'Connected Devices' weergegeven als 192.168.1.1

Reputatie 7
Badge +24

Port forwardings naar apparaten achter de TP-Link maak je op de TP-Link en niet op de Experia Box. Op de Experia Box definieer je de TP-Link als DMZ Host.

Zie ook "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".


Bij DMZ kan moet het ip beginnen met 192.168.2.x

Het ip van de TP-Link staat onder 'Connected Devices' weergegeven als 192.168.1.1

Als u in de Experiabox bij aangesloten apparaten kijkt, dan ziet u daar de 2de router staan, en het ip daarbij.

Reputatie 7

Port forwardings naar apparaten achter de TP-Link maak je op de TP-Link en niet op de Experia Box. Op de Experia Box definieer je de TP-Link als DMZ Host.

Zie ook "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".


Bij DMZ kan moet het ip beginnen met 192.168.2.x

Het ip van de TP-Link staat onder 'Connected Devices' weergegeven als 192.168.1.1

Het WAN IP adres van de TP-Link is ook een 192.168.2.x adres. Dat 192.168.1.1 adres is het LAN IP van de TP-Link. Zie ook dat door mij aangehaalde topic.

Als jij nu het WAN IP adres hard hebt ingesteld op 192.168.1.1 dan zit daar dus de fout!

Port forwardings naar apparaten achter de TP-Link maak je op de TP-Link en niet op de Experia Box. Op de Experia Box definieer je de TP-Link als DMZ Host.

Zie ook "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".


Bij DMZ kan moet het ip beginnen met 192.168.2.x

Het ip van de TP-Link staat onder 'Connected Devices' weergegeven als 192.168.1.1

Het WAN IP adres van de TP-Link is ook een 192.168.2.x adres. Dat 192.168.1.1 adres is het LAN IP van de TP-Link. Zie ook dat door mij aangehaalde topic.

Als jij nu het WAN IP adres hard hebt ingesteld op 192.168.1.1 dan zit daar dus de fout!


Het WAN ipadres op de TP-link staat op 192.168.2.1
Toch wordt deze op de Experiabox weergegeven als 192.168.1.1.

Ik heb niks ingesteld op de TP-Link alles is dus automatisch gegaan. Resetten levert hetzelfde resultaat op.

Reputatie 7

Dan is het WAN IP adres van de TP-Link dus 192.168.2.1.

Maak op de Experia Box een DHCP binding (static DHCP) zodat dit IP adres niet meer zal wijzigen en vul bij de DMZ Host 192.168.2.1 in.

Het is gelukt! Dankuwel!