Beantwoord

2,4 GHz instellen op SuperWifi niet mogelijk?

  • 9 August 2021
  • 7 reacties
  • 1915 keer bekeken

Ik heb een v12 modem en 2 superwifi's. Op het modem heb ik 1 netwerknaam  op 5ghz en 1 op 2,4 ghz   ingesteld. De supeerwifi gebruikt echter enkel 5 ghz voor beiden netwerknamen. hoe regel ik dat de superwifi ook de op het modem met 2,4ghz ingesteld SSID overneemt?

icon

Beste antwoord door Nick83 9 August 2021, 21:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat kan niet. De KPN Box kan volgens mij ook geen 2 verschillende namen voor 2,4 en 5 GHz uitzenden. Dus wat u beschrijft kan niet kloppen.

Weet u zeker dat u een zwarte KPN Box heeft? 

Instellingen pagina van de KPN Box:

Daar kun je maar 1 SSID voor 2,4 en 5 GHz instellen.

Reputatie 6

Waarom zou je je 2,4ghz en 5ghz opdelen… lekker 2 netwerken 1 voor ruime wifi 1 voor alleen dichtbij.
Laat het gewoon dual band met hetzelfde SSID en WW dan ben je overal klaar mee.

De reden van opdelen is het feit dat mijn CALEX  lampen enkel op 2,4 GHz communiceren 

Reputatie 6

Beter dan een Acces Point kopen deze aan te sluiten via je modem en via deze manier je CALEX lampen te bedienen. Ubiquiti is redelijk goedkoop en je kan hem aan het plafond hangen. Zo heb je in iedergeval je netwerk voor je internet gescheiden van je die van je demotica. Dus als je meer demotica appartuur hebt dit dan te laten koppelen met de Ubiquiti. Het maar een advies wat je ermee doet moet jezelf weten :)

Reputatie 7
Badge +24

@Pauwerful 

Niet iedereen heeft een kabeldoos in het plafond zitten met een buisje wat naar de router loopt hé...

Reputatie 7
Badge +24

De reden van opdelen is het feit dat mijn CALEX  lampen enkel op 2,4 GHz communiceren 

Normaal gesproken moet dat geen probleem zijn. Maar je krijgt ze echt niet aan de praat?

Wat je kunt proberen: de SuperWiFi's tijdenlijk uit, stekker uit het stopcontact. En op de KPN Box tijdenlijk 5 GHz uitzetten. Zoals je op mijn schermafdruk ook al ziet. Vergeet niet op Apply te klikken.

Dan de lampen aanslingeren. Dat zou moeten lukken 🤔

Daarna 5 GHz weer aanzetten en de SuperWiFi's weer inschakelen. 

Reputatie 6

Krijg je alleen maar gedoe mee na enige tijd wordt dit weer uitgeschakeld op de smart lampen en mag hij het riedeltje weer opnieuw uitvoeren. En ja dat is waar over kabel in plafond maar zijn wel echt pracht dingen :)