Beantwoord

2.4 ghz verbinding instabiel.

  • 21 February 2021
  • 13 reacties
  • 133 keer bekeken

Goedendag,

Sinds 2 maanden heb ik 2 camera's geïnstalleerd en ervaar problemen met de wifi verbinding. De camera's Vallen regelmatig weg en de verbinding is erg traag. Dit probleem had ik ook voorheen met mijn mobiele telefoon(bellen via wifi), tijdens het bellen viel de verbinding ook weg.

De 2.4 kanaal en 5 ghz kanaal heb ik gescheiden en mijn telefoon doet het nu goed via 5 ghz, maar apparaten die alleen 2.4 ghz kunnen ontvangen is de verbinding gewoon behoorlijk instabiel.

Wat kan ik hieraan doen? Het gaat om een experia v10 zonder versterkers.

Met vriendelijke groeten,

Ramon 

 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 23 February 2021, 10:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +19

Is get Wi-Fi signaal wel voldoende op die plaatsen?

De binnen camera zeker, de buiten camera heeft 2 streepjes.

Badge +19

Wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem? Gebruik je draadloze verbindingssets toevallig of andere apparaten die data via het electriciteitsnetwerk?

Nee, ik heb wel een tijdje een extender gebruikt van netgear, maar met of zonder maakt niks uit.

Reputatie 7
Badge +17

Heb je onze Wifi Manager al geprobeerd, @Ramonh? Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna komt deze met een passende oplossing. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer.

Gisteravond de wifi manager geprobeerd , bij de binnen camera fluctueert de verbinding tussen de 20 MB en 50 MB download snelheid. Upload blijft redelijk gelijk elke keer. Bij de buiten camera is er 2 tot 3 mb/sec met uitschieters naar 10 mb/sec download. en upload schommelt ook rond die waardes.

 

Ook via een wifi analyzer app  even gekeken hoe het met meerdere verbindingen in de buurt zat, en het zijn er behoorlijk wat, veel Acces point / extenders. tevens ook de wifi kanaal gewijzigd maar geen effect...

 

Zou het zo kunnen zijn dat het signaal van mijn modem flink wordt verstoort door deze andere verbindingen van de buren ??? aangezien ik soms wel goede snelheid heb en soms niet. Ook dat de camera’s de ene keer wel werken en andere keer niet ??

 

 

Reputatie 7
Badge +17

De signalen van jouw buren hebben zeker invloed op jouw wifi signaal. Helemaal op 2.4 GHz zul je dit merken. Met 2.4 GHz zijn er namelijk slechts 11 kanalen beschikbaar. Alle wifi signalen verbinden via één van deze kanalen. Hoe meer wifi signalen er in jouw buurt zijn, hoe meer de wifi signalen elkaar in feite in de weg zitten. De beste kanalen zijn 1, 6 en 11. Maar als de buurt vol zit, dan zal hier ook weinig verschil in zitten.

Zal een wifi versterker werken ?

Reputatie 7
Badge +17

De wifi versterkers zijn vooral voor het uitbreiden van jouw wifi netwerk. Hiermee kan je in ieder geval op meer plekken gebruik maken van het wifi netwerk. Als de Wifi Manager met Experia Wifi als gratis oplossing kwam, dan zou ik hier zeker gebruik van maken.

Een aantal keer de ‘’manager’’ gebruikt, maar vooral in de tuin waar ook de camera hangt is de snelheid gewoon laag. Binnen bij de camera fluctueert de snelheid behoorlijk. Uit de manager komt helaas niet uit dat er gratis wifi versterkers worden geleverd.

Ik denk namelijk wel dat dat een potentiele oplossing is.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Heb je de Wifi Manager twee keer achter elkaar doorlopen? De tweede keer meet de Wifi Manager namelijk direct of de aanpassingen die hij de eerste keer heeft gedaan, geholpen hebben. Als ik de resultaten van de Wifi Manager zo bekijk, lijkt deze niet helemaal afgerond te zijn. Ik raad je daarom aan om de Wifi Manager echt twee keer achter elkaar aan te doorlopen. Tevens raad ik je dan aan om de Wifi Manager te doorlopen op locaties waar de wifi verbinding traag is. Er moet uiteraard nog wel verbinding zijn voor het doorlopen van de Wifi Manager.

Zojuist de wifi manager een paar keer geprobeerd, de modem is 2/3 keer opnieuw opgestart en "verbetert". Maar met de metingen blijven rond een snelheid van max 3 a 4 MB... veel te traag dus.

Maar krijg niet via de app de mogelijkheid om gratis wifi versterkers aan te vragen...

Reputatie 7
Badge +17

Ik zie de resultaten in mijn systeem. Wat vreemd dat je geen oplossing aangeboden hebt gekregen. Ik heb je alsnog gratis Experia Wifi toegestuurd. Hopelijk verbetert dit de situatie. Ik stuur je een privébericht met meer informatie.