Beantwoord

2.4 ghz Wi-Fi band vol... KPN heeft geen zin om ons te helpen

Onze 2.4 wifi band bij ons in de buurt zit vrijwel vol waardoor we niet optimaal van het bereik en de snelheid van onze wifi kunnen genieten. We zullen graag een 5ghz verbinding gebruiken, maar onze v9 experiabox ondersteunt dit niet... Kpn geeft via hun klantenservice niet de oplossing om deze in te ruilen naar een v10, maar wel de mogelijkheid om een dure wifi versterker aan te schaffen.... Wij willen gewoon een andere modem maar dat mag blijkbaar niet. De router hapert soms ook al en kpn zegt dat ze dan wel een monteur kunnen sturen waar we wel voor moeten betalen, maar daar hebben we dan toch ook niks aan...

Kan iemand van KPN misschien een andere modem voor ons regelen??? We worden hier gewoon van het kastje naar de muur gestuurd. De drang om over te stappen ligt op dit moment hoog

Groeten

Fam. Tollenaar
icon

Beste antwoord door wjb 11 maart 2018, 10:55

KPN WiFi "versterker".
Ik heb er naast onze V10 ook één in onze woning staan en dat werkt uitstekend. Overal in onze woning wifi snelheden van ruim 300Mbps op onze 500Mbps glasvezelverbinding.
Waarom naast de V10 toch ook een KPN WiFi "versterker"?
5GHz heeft beduidend meer moeite om door muren en vloeren te komen en heeft een beduidend kleinere reikwijdte. Je hebt dus al snel een tweede wifi zender nodig. Je zult geen spijt krijgen van de aanschaf van zo'n KPN WiFi "versterker" want ik weet zeker dat je die ook in combinatie met een V10 nog steeds goed kunt gebruiken.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14
Zo lang de huidige experia box functioneert kan een klantenservice medewerker geen andere box toe sturen.

Stel dat uit een scan blijkt dat ie defect is hebben de medewerkers geen controle over het type experia box dat je krijgt.

Hapert de internet verbinding ook als het bedraad is?

Zo ja... Dan is de modem of de kabel defect. Als dan ook alle apparaten er tegelijk vast van hebben zou ik zeggen dat er dan een storing is aan de kant van kpn
Reputatie 4
Badge +3
@tollenaar1954 Kan je aangeven (URL graag) wat die wifiversterker behelst?
Gaat het om ADSL internet abo? Zoja, dan kan het voor KPN nog wel eens gunstiger zijn dat je naar een ander provider overstapt i.p.v. jouw van een V10 (geplaagt door wifi problemen) plus monteur te voorzien, vooral als je nu al te kennen geeft over te willen stappen en je opzegtermijn wellicht maar een maand is.
Reputatie 7
KPN WiFi "versterker".
Ik heb er naast onze V10 ook één in onze woning staan en dat werkt uitstekend. Overal in onze woning wifi snelheden van ruim 300Mbps op onze 500Mbps glasvezelverbinding.
Waarom naast de V10 toch ook een KPN WiFi "versterker"?
5GHz heeft beduidend meer moeite om door muren en vloeren te komen en heeft een beduidend kleinere reikwijdte. Je hebt dus al snel een tweede wifi zender nodig. Je zult geen spijt krijgen van de aanschaf van zo'n KPN WiFi "versterker" want ik weet zeker dat je die ook in combinatie met een V10 nog steeds goed kunt gebruiken.
De Wi-Fi versterker die we volgens de klantenservice aan kunnen schaffen is de powerline die je ook bij een nieuw kpn abonnement kunt selecteren. Die heeft ook tijdelijk korting.

Wij hebben op dit moment een kpn glasvezel abonnement. Dus de mogelijkheden tot overstappen zijn helaas beperkt en ook omdat we sommige glasvezelproviders gewoon niet zien zitten blijft er niet veel over.

Is het niet gunstiger om een andere router (bijv. Fritz!box 4040) achter onze Expedia te zetten? Of is dit geen aanrader? Bedraad hapert niet maar wifi wel.
Reputatie 7
Gebruik geen powerlines op een glasvezelverbinding. Ga ook niet voor een tweede router achter de Experia Box, maar sluit bekabeld zo'n KPN WiFi "versterker" (klik hier) aan, je zult er echt geen spijt van krijgen.
Reputatie 7
Badge +14
Helemaal mee eens WJB, de powerline adapter zit vol risico's en zal ik nooit aanraden tenzij je houtje-touwtje iets wilt regelen (ten kosten van de kwaliteit). De WiFi versterker is echt top en ook goedkoop voor wat het bied 🙂
Reputatie 4
Badge +3
Het ligt nogal sterk aan de situatie, in dit geval zijn er blijkbaar voldoende 5GHz clients (smartphones, laptops).
Ikzelf had een geval zonder buren, maar was het trekken van de ethernetkabel (ook voor extra wifi AP dus maar voor deel van de afstand) de grootste hobbel. Dan is een duopack powerlineapdapters veruit makkelijker, stabieler en sneller, onafhankelijk van de soort verbinding met internet. Nieuwe client (camera) kopen zou in mijn geval ook een optie geweest kunnen zijn, hopend op een betere wifi implementatie.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Tollenaar, welkom terug op het forum! Ik lees al veel uitleg en suggesties van de andere users. 🙂

Omruilen van de Experia Box V9 voor de V10 wordt helaas niet gedaan voor WiFi problemen. De WiFi Versterker is een uitstekende oplossing voor het verbeteren van je draadloze verbinding. Belangrijk hierbij is wel dat je deze bekabeld aansluit op de Experia Box.

Reageer