Beantwoord

2.4 ghz wifi op experia box v10a

  • 20 September 2021
  • 1 reactie
  • 192 keer bekeken

Ik heb meerdere apparaten (o.a lampen en rolluiken op spraakbediening) via Google welke op 2,4 werken. Deze werken na de update niet meer.

Dit is zeer hinderlijk omdat het om meerdere apparaten gaat. Hoe kan ik de experia box weer instellen zodat hij 2.4 ghz weer heeft en ik deze apparaten weer aan het werken krijg.

Zoals de experia box nu is ingesteld dat 2.4 en 5.0 ghz naast elkaar lopen herkent hij de 2.4 niet meer.

 

icon

Beste antwoord door RBxx 20 September 2021, 11:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Piere1970 
Door de update kan je bij de Experia Box v10A de 2.4 GHz niet meer apart gebruiken. Dit kan je niet instellen. Er staat een wijziging ‘op de rol’ waardoor dat in de toekomst weer mogelijk wordt.

In de tussentijd zou je een apart 2.4 GHz accesspoint kunnen plaatsen met een wifi-netwerk speciaal voor die lampen en rolluik e.a.
 

Ik heb een specifiek apparaat dat niet lekker werkt met de mesh, kan ik hem buiten de mesh aansluiten?

Via wifi op het moment nog niet. Als het apparaat ook bekabeld aangesloten kan worden, dan zou je dat kunnen doen.

Wel zijn we van plan om op later moment de optie voor een extra wifinetwerk toe te voegen. Dit netwerk is ook te splitsen in 2,4 en 5GHz. Hier kun je dan apparaten op aansluiten waar de mesh niet voor nodig is, of niet goed mee werkt. Bijvoorbeeld draadloze speakers die altijd op een vaste plek staan. Wanneer dit precies zal zijn is nog onbekend, daar komen we via een apart topic, op terug zodra we meer weten.

bron: 

Â