Beantwoord

2.4ghz ipv 5ghz

  • 4 February 2020
  • 11 reacties
  • 1062 keer bekeken

Ik heb slimme stekkers van de Action wat alleen gebruik maakt van 2.4ghz.Hoe kan ik de 5 ghz uitzetten?

Ik heb de Experia v10

icon

Beste antwoord door wjb 4 February 2020, 20:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7

De 5GHz wifi hoeft, als het goed is, helemaal niet uit gezet te worden.

Ook als 5GHz aan staat zouden die 2.4GHz slimme stekkers gewoon moeten werken.

Wat is het probleem dat je ervaart?

Reputatie 7
Badge +15

@Siemsyl Welkom op het forum. Hoe je 5 Ghz uitschakelt is afhankelijk van je aansluitsituatie, als je gebruik maakt van Experia wifi's  (wifi versterkers) is het op dit moment niet mogelijk om 5 Ghz uit te zetten. Mocht je hier geen gebruik van maken dan kun je de 5 Ghz uitschakelen door in te loggen op de Experiabox. Hoe je dat doet vind je hier. Je kunt, als er niets verandert is inloggen op de Experiabox zonder een wachtwoord in te vullen, dus door gewoon op login te drukken. Daarna zal er dan zelf een wachtwoord ingesteld moeten worden. Mocht je toch een wachtwoord moeten invullen, kun je het dan laten weten? Dan moeten er namelijk nog wat andere stappen genomen worden. Ik hoor graag of het gelukt is! 

Dit zou best weer een verwarring van 5GHz en 5G kunnen zijn.

Hi Rutger, ik heb inderdaad een wachtwoord.

@wjb De app LSC smart connect geeft elke keer aan dat 2.4 GHZ ingeschakeld moet zijn

Reputatie 7

@wjb De app LSC smart connect geeft elke keer aan dat 2.4 GHZ ingeschakeld moet zijn

Staat de 2.4GHz wifi dan wel aan op jouw V10?

 

Ik mag toch hopen dat je de 5GHz niet gaat utzetten vanwege die "slimme" stekkers.

Waar gaan we naartoe in deze wereld. Je wil juist 5GHz gebruiken voor een snelle wifi verbinding tussen de Experia Box en telefoon, tablet of laptop.

Het mag geen enkel probleem zijn om apparaten die alleen 2.4GHz ondersteunen aan te sluiten op een wifi netwerk dat op zowel 2.4GHz als 5GHz actief is.

Als er bij mij in huis een wifi apparaat zou zijn die daar niet tegen kan, dan gaat deze resoluut retour.

Wil je het dan echt, zet dan niet jouw 5GHz uit maar geef jouw 2.4GHz wifi dan een andere naam.

Reputatie 7
Badge +15

@Siemsyl Duidelijk, dan zouden we de Experiabox even een harde reset moeten geven. Maar daarvoor zou het handig kunnen zijn om eerst je aansluitsituatie even in beeld te krijgen. Zou je voor mij je forumprofiel willen aanvullen en zou ik daarna de aansluitsituatie mogen uitlezen? Dan kan ik daarna de stappen uitleggen voor het resetten van het wachtwoord en het eventueel uitschakelen van het 5 Ghz netwerk. Zou je mij kunnen laten weten als het gelukt is om het forumprofiel aan te vullen? 

Hallo @Siemsyl , standaard hebben de 2,4- en de 5.0-band gelijke SSID (lees WiFi)-namen.

Sommige apparaten kun daar niet mee overweg, zoals waarschijnlijk ook bij jouw spullen.

Geef de 5.0-band binnen de modem een andere naam door bijvoorbeeld -5G toe te voegen en jouw apparaten moeten de 2,4-band ‘blindelings’ kunnen vinden.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Siemsyl Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Excuses dat ik niet meer gereageerd hebt.

Ik heb er nog geen tijd voor gehad om te kijken van hoe of wat.

Reputatie 2
Badge

Het probleem zit hem in als je smartphone of tablet verbonden is via 5Ghz kan deze de stekker niet koppelen.

Tijdelijk je 5Ghz uitzetten (uitleg hier boven al)geeft je de mogelijkheid de stekker te koppelen.

Daarna kan je gewoon je 5Ghz gewoon weer aan zetten.

 

overigens hebben niet alleen de stekkers van de action deze beperking.

ook Sonoff kent dit probleem. bovenstaande werkt dan ook.

vergeet nooit je 5Ghz weer aan te zetten gezien je hier beter en snellere verbinding hebt.

 

Martijn