Beantwoord

2 aansluitingen/ ISRA punten aanwezig?

  • 21 March 2019
  • 3 reacties
  • 705 keer bekeken

Badge
Hoe kan ik uitsluitsel krijgen over het aantal werkende aansluitingen/ ISRA punten in huis?

In de kruipruimte liggen namelijk 2 grondkabels. Eén dikke grondkabel waar halverwege een lasmof aan zit met een volledige blauwe kabel die in de meterkast uitkomt.
In het verleden heb ik KPN gehad en de aansluiting in de meterkast werkt in ieder geval.

Er ligt echter tevens een iets dunnere grondkabel die, ter hoogte van de 'ouderwetse' telefoonaansluiting in de woonkamer, omhoog gaat in de fundering.
Is dit echter ook een werkende en dus 2de aansluiting?

icon

Beste antwoord door Joran 22 March 2019, 19:44

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge
Hoe kan ik uitsluitsel krijgen over het aantal werkende aansluitingen/ ISRA punten in huis?

In de kruipruimte liggen namelijk 2 grondkabels. Eén dikke grondkabel waar halverwege een lasmof aan zit met een volledige blauwe kabel die in de meterkast uitkomt.
In het verleden heb ik KPN gehad en de aansluiting in de meterkast werkt in ieder geval.

Er ligt echter tevens een iets dunnere grondkabel die, ter hoogte van de 'ouderwetse' telefoonaansluiting in de woonkamer, omhoog gaat in de fundering.
Is dit echter ook een werkende en dus 2de aansluiting?



Dat kan maar uit mijn ervaring is dit vaak een oudere kabel die naar een andere wijkkast gaat en dus niet meer gebruikt wordt. Het is daarnaast ook mogelijk dat de kabel nog naar de buren gaat bijvoorbeeld 170 en 170 ROOD/ZWART
Reputatie 7
Badge +28
Hoi ERi86, welkom op het forum! Top dat je direct je profiel hebt ingevuld, daardoor kan ik dit direct nakijken.

Er zijn inderdaad twee lijnen die het huis binnenkomen en beide zijn voorzien van twee aderparen. Dat betekent dat je (als je het om een of andere reden zou willen 😉 ) twee internetabonnementen kunt afsluiten met pairbonding. De verwachte snelheid is ruim 200Mbit. Als je nog andere vragen hebt, laat het weten!
Badge
Hoi Joran,

Top, bedankt!

Het ging er mij voor nu vooral om dat ik, in verband met een komende verbouwing, geen extra kabel hoef te trekken weer vanuit de meterkast door de kruipruimte naar de gewenste locatie in de woonkamer.

Grz

Reageer