Beantwoord

25050 poort openen voor CV installatie

  • 23 September 2020
  • 7 reacties
  • 502 keer bekeken

Voor mijn cv installatie moet ik de 25050(UDP en TCP) poort openen in mij experiabox .

Hoe ga ik dat doen??

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid​​

 

icon

Beste antwoord door mrGanesha 23 September 2020, 15:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Draait er op uw CV dan een server? Het lijkt me zeer sterk…


Wat is eigenlijk de reden dat u zegt deze poort te moeten openen? Welk probleem zou hiermee opgelost moeten worden?

 

Edit: even gegoogled en u heeft waarschijnlijk iets van netatmo…

Als u niet expliciet port 25050 gesloten heeft, hoeft u die ook niet te openen.

Wellicht moet u wel uPnP aanzetten (https://forum.kpn.com/internet-9/experia-box-v10-veelgestelde-vragen-344379, Zet uPnP aan op de ExperiaBox).

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @UDP en TCP! Ben je er uit gekomen met de uitleg van @mrGanesha:slight_smile:

Dank je voor de reactie .

The App van Vaillant , zegt dat hij door poort 25050 niet open te zetten een vertraging geeft.

Maar alles schijnt te werken, dan maar met vertraging.  Ik maak mij er niet zo druk om.

En bedankt voor de info.

Mvg Dave

 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, als alles verder goed functioneert, snap ik heel goed dat je het wel prima vindt zo :wink:

Mocht dit in de toekomst toch problemen op gaan leveren voel je dan vooral vrij om hier weer aan te kloppen voor verdere ondersteuning!

Ik heb ook de thermostaat van Vaillant. Ik krijg de melding dat de verbinding tussen mijn communicatie-eenheid en de servers van Vaillant is verbroken.

In de Q&A in de app van Vaillant staat dat de communicatie-eenheid toegang moet hebben tot poort 25050  (UDP en TCP) om realtime met de servers te kunnen communiceren. Controleer of deze poort in uw firewall van uw router is vrijgegeven;

of

Het is mogelijk dat uw WLAN router de toegang van de communicatie-eenheid tot het internet blokkeert door een MAC filter. Als dat het geval is voeg het MAC adres van de communicatie-eenheid dan in de router-software toe aan de lijst van toegestane apparaten.

 

Wat is het advies van KPN om te doen? En hoe doe ik dat dan?

Hi @Kpn , mag ik nog een reactie op bovenstaande vraag van 2 juni jl?

 

Reputatie 7
Badge +20

Excuus @JvD71, ik heb jouw reactie helemaal over het hoofd gezien!

Het verbinden met een thermostaat, valt buiten de ondersteuningsvoorwaarden van KPN. Dat houdt in dat de klantenservice (waar wij forum moderators ook onder vallen) niet is opgeleid om problemen hiermee op te kunnen lossen. Kort gezegd; ik ben geen expert op dit gebied :sweat_smile:

Er zijn op het forum meerdere topics te vinden over het open zetten van poorten, bijvoorbeeld dit relatief oude maar wel erg duidelijke topic over portforwarden bij de V7/V8/V9/V10: 

Ook voor een V10a en Box 12 zijn op het forum diverse topics te vinden die daar verder op in gaan.

Ik hoop dat ik je zo toch een beetje op weg heb geholpen!