2e IP camera niet benaderbaar over WAN

• 13 september 2017
  • 6 reacties
  • 445 keer bekeken

Ik heb twee IP camera's. Zowel over wifi als met de kabel werken beide camera's prima binnen het thuisnetwerk. Over LAN heb ik dus geen problemen met de camera's

Nu is het de bedoeling om deze camera's ook van buitenshuis te kunnen benaderen, over het wan dus.

De camera's gebruiken allebei TCP poort 4001 wat niet te veranderen is. Het vreemde is dat één van de twee camera's wél werkt op wan, maar net degene waarvan ik een andere poort heb geforward.

Misschien door de drukke dag maar ik snap er even niks meer van. Waarom is camera 192.168.2.10 wél op wan te benaderen en de 192.168.2.8 niet? Wat ik ook probeer in de port-forwarding, niets lijkt uit te maken.

Mijn dank is groot!

6 reacties

Reputatie 7
Hoe benader je die camera's op het LAN?
Gewoon in de browser of met een app en welke app dan?
Geef je in die browser of app een poortnummer mee en zo ja welk poortnummer?
Wat is het merk en type van die camera's?
Merk: Mr Safe
Type: Outdoor HD bullet pro

Als ik in de browser het ip van de camera intik dan kan ik inloggen om naar de camera configuratie te gaan en live beelden te zien, wat overigens niet werk, maargoed dat terzijde.

Ik maak zelf gebruik van de Android app van Mrsafe en hierin zie ik dus dat één camera het niet doet op WAN. Echter is deze camera nu wel via 4g te benaderen dmv Extern IP + ingestelde poort.

Ik kan geen poorten meegeven of veranderen in de app of windows programma. Beide camera's gebruiken poort 4001 zoals je kunt zien in de printscreens.

Blijf het vreemd vinden dat beide camera's nu benaderbaar zijn. Zowel camera met poort 4001 en camera met poort 5001 maar in de app blijft deze offline.
Reputatie 7
Ga eens met de browser naar:
1) {publiek IP adres}:4001
2) {publiek IP adres}:5001
Zijn dat dan wel beide camera's?
Uiteraard wel {} weglaten.
Klopt, ik kan beide camera's op mijn browser benaderen via:
{publiek IP]:5001
{publiek IP}:5000 (inmiddels heb ik de poort weer veranderd van 4001 naar 5000)
Reputatie 7
Dan werken die port-forwardings dus.
Ik vraag me echter af of poort 80 ook als media poort voor de beelden gebruikt wordt. Nu is "echte" documentatie zo ongeveer onvindbaar dus dan wordt het lastig. Ik vraag me namelijk af of poort 4001 wellicht voor media gebruikt wordt en dat er dus juist port-forwardings naar poort 4001 gemaakt moeten worden i.p.v. naar poort 80.
Is dat niet de RTSP (real time stream protocol) port 8554?
Helaas geen ervaring met deze poort.

Ook als ik via het lokale ip de camera benader (192.168.2.10), en ik log vervolgens in, dan heb ik ook geen "live" beeld. Wat ik ook wel weer vreemd vindt, aangezien ik toch echt inlog op de camera zelf en dus gemakkelijk live beeld moet kunnen zien.

Reageer