Beantwoord

2e wifi versterker installeren lukt niet

  • 14 May 2019
  • 8 reacties
  • 7631 keer bekeken

Ik heb een V10 modem en twee witte wifi versterkers.
Een van de versterkers heb ik bedraad angesloten, beide lampjes branden blauw dus dat lijkt te werken.

De tweede versterker wil ik draadloos aansluiten en dat lukt niet.
Ik heb de 2e versterkers met lan kabel aangesloten aan modem en in buurt van 1e versterker gezet. Nu proberen te koppellen via wps. 2e versterker begint te knipperen maar de eerste versterker niet (terwijl dat volgens de handleiding wel zou moeten). Uiteindelijk heb ik op de 2e versterker 2 blauwe lichtjes branden. Vervolgens de 2e versterker ontkoppeld en zonder draad op plek gezet waar ik hem wil hebben (ongeveer 7 meter van 1e versterker vandaan), lang gewacht maar uiteindelijk een bluaw licht een blauw knipperende wps en soms zelfs een oranje wps. Resultaat is in ieder geval dat de 2e versterker niet werkt.

Wat gaat er fout? Hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 16 May 2019, 11:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @StijnStijn, welkom! Als ik de handleiding lees, zie ik dat ze daar alleen de eerste versterker bekabeld aangesloten hebben op de Experiabox en niet de tweede versterker. Wil je eens controleren of je onderstaande stappen precies hebt doorlopen?

  1. Zorg dat beide WiFi Versterkers in het stopcontact zitten en zijn opgestart. Zet beide WiFi Versterkers tijdelijk naast elkaar.
  2. De WiFi Versterker die je in Stap 1 gekoppeld hebt, verbind je met de ethernetkabel aan de Experia Box. Sluit de bijgeleverde ethernetkabel aan op de gele ethernetpoort van de WiFi Versterker en de andere zijde van de ethernetkabel op een willekeurige gele ethernetpoort van de Experia Box. Het lampje ‘WPS’ brandt continu blauw.
  3. Druk eerst de WPS-knop [ ] van de ene WiFi Versterker 5 seconden in en daarna de WPS-knop [ ] van de andere WiFi Versterker.
  4. De lampjes ‘WPS’ op beide WiFi Versterkers gaan knipperen. Het lampje ‘WPS’ op de eerste WiFi Versterker kleurt continu blauw. Het lampje ‘WPS’ op de tweede WiFi Versterker kleurt continu paars, als er een goede internetverbinding is. De twee WiFi Versterkers zijn nu met elkaar verbonden.
  5. Plaats de tweede WiFi Versterker in de ruimte waar je matig bereik hebt
Dag Marcia,

Ik heb de handleiding duidelijk verkeerd gelezen. Nu ik de 2e versterker niet eerst bedraad heb aangelosten aan de experiabox, is het (deels) gelukt om die werkend te krijgen.

De 2e versterker brand nu continue oranje. Als ik het goed begrepen heb betekent dit dat de versterker een draadloze verbinding heeft met 2.4 GHz. Kan ik er op de een of andere manier nog voor zorgen dat dit een 5G verbinding wordt?

Bijgaand screenshots van de instellingen van beide versterkers.

Reputatie 7
Badge +25
De 2e versterker brand nu continue oranje. Als ik het goed begrepen heb betekent dit dat de versterker een draadloze verbinding heeft met 2.4 GHz. Kan ik er op de een of andere manier nog voor zorgen dat dit een 5G verbinding wordt?
Ik ben Marcia niet, maar dat betekent inderdaad een verbinding via 2.4 GHz.

"De WiFi Versterker heeft een draadloze verbinding (2.4 GHz) of de draadloze verbinding tussen twee WiFi Versterkers is niet optimaal. Plaats de WiFi Versterkers dichter bij elkaar."
Zelfs als de wifi versterkers naast elkaar staan brand er één continue oranje.
Reputatie 7
Badge +30
Dan zou je misschien toch de eerste stap, dus het koppelen met de Experiabox moeten herhalen. Je kunt ze ook eens omdraaien. Dus degene die je nu als eerste gebruikt, als tweede gaan gebruiken. Als je alle stappen goed doorloopt, zou het moeten werken!
Reputatie 7
Badge +30
Is het nog gelukt, @StijnStijn?
Ik heb het nog net geprobeerd.
Het werkt (een beetje) dat was het belangrijkste en nu even geen tijd om alles weer om te zetten.Wellicht later nog een keer.
Reputatie 7
Badge +30
Prima! Mocht je onze hulp nog eens nodig hebben, weet je ons te vinden.