Beantwoord

3 TV's in huis, wat is de beste optie ?

  • 18 November 2019
  • 7 reacties
  • 200 keer bekeken

Hallo,

Voor in een nieuw huis willen we KPN aansluiten, waar uiteindelijk 3 tv's komen die dus op KPN tv aangesloten moeten worden. Het huis heeft 3 verdiepingen en op elke verdiepingen komt een tv, en de muren+vloeren zijn van beton. (woonkamer, slaapkamer, zolder)

Op welke manier krijgen we het beste tv & internet verbinding ? Zelf dacht ik voor tv:

  • In de meterkast komt de Experiabox van KPN
  • Vanaf de Experiabox met een UTP kabel onder de grond door (kruipruimte) naar de woonkamer en daar in de TV ontvanger #1
  • Vanaf de Experiabox met een DVS 1200 die ook in de meterkast komt, en dan de 2de DVS 1200 in de slaapkamer op de eerste verdieping, die daar het stopcontact ingaat en vanaf daar met UTP kabel naar TV ontvanger #2
  • Voor de tv op zolder heb ik nog wat advies nodig, is een 3de DVS 1200 mogelijk en reëel om te gebruiken qua verbindingssnelheid ? En vanaf deze DVS 1200 een UTP kabel naar tv ontvanger #3. Het zijn dus betonnen vloeren/muren zoals eerder aangegeven, dus kabel trekken wordt sowieso heel lastig.
  • Eindstand, 3 tv ontvangers + 3 DVS 1200 adapters + UTP Kabel ? & Wifi versterker optioneel?
  • Los van de tv verbinding, hoe zal WIFI verbinding zijn op zolder met 2 betonnen vloeren tussendoor? (Bij het pakket van Download 50mbit en 5mbit upload) Als dit slecht is, kan dit met een wifi versterker verbeterd worden ?

Alvast bedankt voor jullie advies! Als er mensen ideeën hebben die een stuk goedkoper zijn is dat ook altijd welkom!

 

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

 

icon

Beste antwoord door wjb 18 November 2019, 22:10

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7

Kan je netwerkkabels trekken naar elke verdieping?

Naar zolder ligt er nu een netwerkkabel, maar die hangt nu rood te wezen in de hoek van de kamer en eigenlijk willen we die weg hebben. Deze kabel gaat nu vanaf de woonkamer naar de zolder en is als het niet anders kan eventueel door de grond(kruipruimte) te trekken naar de meterkast, dan moet er wel een verlengstuk tussen, als dit mogelijk is, want deze kabel is niet lang genoeg om nu tot de meterkast dan te komen.

Reputatie 7

Als je echt stabiel Internet wilt hebben, dan doe je dat het beste bekabeld en vervolgens zet je op elke verdieping een wifi accesspoint en gebruik je zo veel mogelijk 5GHz wifi.

Ik heb het absoluut niet met die "draadloze" verbindingssets, het kan maar zo zijn dat interferentie op het lichtnet resulteert in hele slechte verbindingen.

Als het maar even mogelijk is, trek dan netwerkkabels. Het is één keer wat werk maar je zult er veel plezier van hebben.

Vanuit mijn meterkast lopen 14 netwerkkabels naar alle uithoeken van mijn woning en daar pluk ik dagelijks de vruchten van.

Dus u stelt voor:

  • Vanuit de Experiabox uit de meterkast gaan 3 netwerkkabels
  • 1 naar de woonkamer in tv ontvanger #1
  • 1 naar de slaapkamer op verdieping 1 in tv ontvanger #2
  • 1 naar de zolder in tv ontvanger #3

En de Wifi versterkers? Moet daar een aparte kabel voor getrokken worden dan vanuit de Experiabox uit de meterkast of kan dit via de tv ontvangers o.i.d. ?

Reputatie 7

Je hoeft naar elke verdieping maar één kabel te trekken.

Je kunt dan bij de televisie een switch plaatsen die IGMP snooping ondersteunt zoals de Netgear GS105EV2 en daar vervolgens de TV ontvanger, televisie zelf en een wifi accesspoint op aansluiten.

Hartstikke bedankt voor je reactie wjb, dit is wat om te overwegen.. Het zijn voor mij erg veel apparaten om aan te sluiten en het schiet flink de kosten in.. Dat zal het uiteindelijk toch wel, dus waarschijnlijk ontkom ik daar niet aan. Nogmaals dank voor je optie's en antwoorden, deze ga ik onthouden.

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met het draadloze systeem, met dezelfde leefsituatie (meer verdiepingen en betonnen muren)

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @robertvdh1992. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat wjb al een uitstekend antwoord heeft gegeven op jouw vraag. Ik zou je ook willen adviseren om naar elke verdieping een netwerkkabel te trekken. Wanneer je een draadloos systeem gebruik verschilt het per woning of het goed functioneert. Daarom kan je het beste het zekere voor het onzekere nemen en een vaste kabel gebruiken. 

Reageer