Vraag

3e super wifipunt is niet actief!

  • 30 April 2021
  • 4 reacties
  • 59 keer bekeken

Sinds 2 weken een 3e wifipunt.

Het staat keurig in de lijst maar er worden geen verbinding mee gemaakt.

Hebben hier meer mensen last van? Of een oplossing voor?

Ik heb het al enkele keren opnieuw geïnstalleerd maar niks.

 

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Het hangt volledig af van waar die staat ten opzichte van de andere wifipunten en wat voor materialen er tussen staan. Apparaten hier maken bijvoorbeeld vaak ook geen verbinding met het wifipunt op de 2e verdieping omdat het signaal van de 1e verdieping nog steeds super goed is.

 

Kun je mij een beeld geven van hoe het huis is ingedeeld en waar de wifipunten staan?

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Gompie61! Welkom! Is het inmiddels gelukt met jouw derde Superwifi punt; kun je er inmiddels een verbinding mee maken?

Heb er eerlijk gezegd niet meer naar gekeken. Maar

hij staat wel in de lijst. En blijkbaar hebben we genoeg aan die twee WiFi punten. 
vreemd want voorheen hadden we halve bak verbinding. Nu 125 mb/ s max. 
Vind

ik ook wel minder als je voor 200 betaald 

Reputatie 7
Badge +16

Ah, oké! Als het met 2 Superwifi punten werkt, dan is het ook goed, toch?

Je geeft aan voor een 200Mbit/s verbinding te betalen: de snelheid die bij je abonnement hoort, gaat over de bekabelde verbinding. We kunnen WiFi op de maximale snelheid niet garanderen aangezien het sterk te maken heeft met andere factoren zoals de bouw van de woning, de drukte op de signalen (bijvoorbeeld van buren), het apparaat waarop je de WiFi ontvangt (dat is op een smartphone van dit jaar is een stuk sneller dan een smartphone van 2 jaar oud), de afstand tot de router, etc. etc. 

Ik ben benieuwd hoe jij de snelheid van 125Mbit/s meet: via de wifi verbinding of via een bekabelde verbinding?