Ik heb vandaag 3 Super Wifi punten geïnstalleerd en vanaf dat moment heb ik last van 2 problemen:
- Wegvallende verbinding op verschillende telefoons (iPhone 12 mini / Samsung A40 / MacBook Air).
- Zeer trage internetsnelheden voor mijn 200Mbps u/d verbinding: 21Mbps down op fast.com, 19Mbps down op speedtest.net - vanaf de MacBook Air, op 2 meter afstand van de Experiabox V10a en eerste Super Wifi extended.
Mijn Experiabox V10a is voorzien van de v5.00.49 build487-owl firmware update.
De afgelopen weken hebben we ook last gehad van een uitvallend modem (zie dit topic), maar met een het opnieuw starten van het glasvezel kastje lijkt dat vooralsnog verholpen te zijn.
Wat heb ik al gedaan om de problemen te verhelpen:
- De Experiabox verschillende keren opnieuw gestart.
- De devices (laptops, telefoons) opnieuw gestart.
Mijn netwerkoverzicht ziet er op dit moment zo uit:
De eerst aangesloten Super Wifi extender heb ik (bedraad) bij de ExperiaBox laten staan, ik begreep uit andere posts dat met de Mesh-update deze ook ergens anders zou kunnen staan?
Zijn dit bekende problemen? En: hoe kan ik dit fixen? Hoop dat jullie kunnen helpen! ;)
Beste antwoord door Marcia van KPN
Bekijk origineel