Beantwoord

4g buitengebied modem ook wifi hotspot?

• 12 september 2018
  • 3 reacties
  • 125 keer bekeken

Ik ben de beste locatie voor mijn 4g modem van kpn aan het bepalen (bedraad te verbinden met Experia box voor hybride internet), maar is de 4g modem ook een wifi hotspot? Zo niet, kan je anders een bedraad range extender aan de 4g modem hangen? Er is een ethernet poort over. Of moet je de range extender apart doortrekken naar de Experia box. Ik kan het niet uittesten want abonnement is nog niet ingegaan.
Dank,
Olly
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 13 september 2018, 16:55

Nou ja, eigenlijk wel. Netwerktechnisch gezien is t één groot netwerk, maar je kan t zien als een soort doorlink naar de Experiabox.

Intern zouden beide LAN poorten een bridge zijn en dat zou betekenen dat t zo werkt, maar daar kom je alleen achter met testen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Heb je het over Sneller Internet Buitengebied? Daar blijft de Experiabox het WiFi accesspoint en is de Sagemcom alleen het 4G modem. De Experiabox heeft dan wat logica over het combineren van beide verbindingen.

De 2e poort op de Sagemcom zou gewoon een LAN verbinding door moeten geven zoals vanuit de Experiabox maar dat weet ik niet 100% zeker. Anders kan je er hoogstwaarschijnlijk een switch tussen zetten.
Dank Robin,

Je bedoelt dat die tweede LAN van de 4g modem dan doorlinkt naar de experia box? Dat zou verdomd handig zijn...
Reputatie 7
Badge +30
Nou ja, eigenlijk wel. Netwerktechnisch gezien is t één groot netwerk, maar je kan t zien als een soort doorlink naar de Experiabox.

Intern zouden beide LAN poorten een bridge zijn en dat zou betekenen dat t zo werkt, maar daar kom je alleen achter met testen.

Reageer