Beantwoord

4G Modem

  • 4 February 2019
  • 5 reacties
  • 123 keer bekeken

Hoi, ik denk eraan om de 4G modum voor buitengebieden aan te schaffen.
Mijn vraag hierbij is of je een ethernet kabel aan kan sluiten op de 4G modus?

Ik hoop dat iemand dit weet, hartelijk dank.
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 5 February 2019, 16:18

Bekijk origineel

5 reacties

De gangbare 4Gmodemrouters die mensen gebruiken in buitengebieden hebben allemaal een ethernetaansluiting. Maar wat voo merk en type had je in gedachten?
Ik had nog geen merk of type in gedachten, ik vroeg me namelijk af of dit ook zonder vaste verbinding kan want die heb ik niet? De situatie is dat ik biven in een loods in de polder ga wonen en de meest dicht bije vaste verbinding is in een huurhuis ruim 50m verder is er hier enige ervaring mee?
De router is pas in latere instantie van belang. Het gaat eerst om het soort internet en wat je met internet doet, veel of weinig gebruik.

50 meter is makkelijk te overbruggen, gewoon met een ethernetkabel van die lengte, kan tot 100 meter. Eventeel kun je een draaadloze verbinding over die 50 meter opzetten, ik heb er 1 over 300 meter, werkt prima.

Maar als je via 4G internet wilt, moet er voldoende KPN dekking zijn. Dan kun je het zelf los regelen, dus data SIM-only abonnement nemen en een router kopen. Nadeel is dat de databundel die bij een dergelijk abonnement niet groot is en relatief prijzig.

Anders kun je alleen maar een combinatie van ADSL en 4G van KPN krijgen, maar dat moet het dus op een huisadres zijn (dus dat huurhuis neem ik aan). In dit geval levert KPN de apparatuur en heb je onperkt internet voor iets van 40 euro per maand. Ook geldt dat er wel voldoende dekking moet zijn van 4G.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @M.Veen. Welkom op het forum! Vanuit KPN bieden we ook de mogelijkheid om Sneller Internet Buitengebied af te nemen. Op deze pagina kan je een postcodecheck uitvoeren om te bekijken of het beschikbaar is op jouw adres. Laat je ons weten of het is gelukt?
Hoi, nou ik ben erachter gekomen dat ik niet de mogelijkheid heb om op een vast netwerk mij aan te kunnen sluiten en zelf dus geen mogelijkheden heb voor een vast netwerk.
Nu gaan we kijken of met een Dongel met een onbeperkt abbonement een mogelijkheid is.
Jullie beide bedank voor de reacties uiteraard, ik laat nog weten of de oplossing boven is gekomen!

Reageer