Vraag

4g modem Sagemcom F@st 4360Air inloggen

Kun je ook bij de 4g modem Sagemcom F@st 4360Air inloggen inloggen zie user kpn maar geen wachtwoord bekend of te wijzigen

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hey Nootje71, welkom op het KPN forum. Ik vraag mij af waarom je graag wilt inloggen op de Sagemcom F@st 4360Air? Via een andere thread zie ik dat je een NAS hebt. Het hybride modem is ter ondersteuning van de V10, je kunt daarop de poorten forwarden. Heb je de V10 al opnieuw ingesteld?
Reputatie 7
Badge +10
Hey @Nootje71, het is hier al een tijdje stil... is het je gelukt om via de V10 te port forwarden? 🙂
nee, dit is niet gelukt en wordt niet ondersteund vanuit kpn omdat het niet binnen de service valt. Is V10 in combinatie met buitengebied 4g. Zonder de 4G werkt het wel.
Reputatie 7
Badge +10
Dat klopt Nootje71, de klantenservice ondersteunt port forwarding niet. Bij het koppelen van het hybride 4G-modem verandert je externe IP-adres. Mogelijk dat je de oude instellingen (port forwards) gebruikt waardoor het niet lukt als het 4G-modem gekoppeld is. @wjb heeft daar veel meer verstand van, kan jij hier iets mee?
Reputatie 5
Badge +6
@Nootje Portforwards werken wel in de hybride combinatie, maar zoals Nadia al aangeeft, je moet ze opnieuw aanmaken of aanpassen, o.a. omdat het externe (publieke) IP verandert.
Wat niet werkt t.o.v. losse EBv10 is NAT loopback, d.w.z. je kan niet vanuit je thuisLAN het publike_IP_adress:poort gebruiken. Dat werkt alleen als dat via een ander netwerk of provider gebeurd. Dus b.v. wifi op smartphone uitzetten en via 4G services in he thuisLAN benaderen.
Reputatie 7
Port-forwardings hoef je niet opnieuw aan te maken of aan te passen als het externe (publieke) IP adres wijzigt. Welke APN is ingesteld op de 4G router, advancedinternet of een andere?
Reputatie 5
Badge +6
wjb schreef:

Port-forwardings hoef je niet opnieuw aan te maken of aan te passen als het externe (publieke) IP adres wijzigt.

Inderdaad, ja. Nu ik het teruglees, ik heb onbewust de focus gehad op de TCP/IP connectieverandering als je de Sagemcom bijschakeld, dus zo als het voorbeeld dat de smartphone met wifi uit naar een ander destination_address:destination_port connect. De portforward rule opzich, zoals die in getallen met identifier in de userinterface te zien is, is gewoon hetzelfde.
Reputatie 7
Badge +10
Bedankt voor de aanvulling wjb en tmoesel! @Nootje71 wjb heeft nog een vraag aan je gesteld om je verder te helpen, of is het je inmiddels zelf al gelukt? We horen het graag 🙂

Reageer