Vraag

4g modem Sagemcom F@st 4360Air inloggen

  • 10 January 2019
  • 12 reacties
  • 4606 keer bekeken

Kun je ook bij de 4g modem Sagemcom F@st 4360Air inloggen inloggen zie user kpn maar geen wachtwoord bekend of te wijzigen

12 reacties

Reputatie 7
Hey Nootje71, welkom op het KPN forum. Ik vraag mij af waarom je graag wilt inloggen op de Sagemcom F@st 4360Air? Via een andere thread zie ik dat je een NAS hebt. Het hybride modem is ter ondersteuning van de V10, je kunt daarop de poorten forwarden. Heb je de V10 al opnieuw ingesteld?
Reputatie 7
Hey @Nootje71, het is hier al een tijdje stil... is het je gelukt om via de V10 te port forwarden? 🙂
nee, dit is niet gelukt en wordt niet ondersteund vanuit kpn omdat het niet binnen de service valt. Is V10 in combinatie met buitengebied 4g. Zonder de 4G werkt het wel.
Reputatie 7
Dat klopt Nootje71, de klantenservice ondersteunt port forwarding niet. Bij het koppelen van het hybride 4G-modem verandert je externe IP-adres. Mogelijk dat je de oude instellingen (port forwards) gebruikt waardoor het niet lukt als het 4G-modem gekoppeld is. @wjb heeft daar veel meer verstand van, kan jij hier iets mee?
@Nootje Portforwards werken wel in de hybride combinatie, maar zoals Nadia al aangeeft, je moet ze opnieuw aanmaken of aanpassen, o.a. omdat het externe (publieke) IP verandert.
Wat niet werkt t.o.v. losse EBv10 is NAT loopback, d.w.z. je kan niet vanuit je thuisLAN het publike_IP_adress:poort gebruiken. Dat werkt alleen als dat via een ander netwerk of provider gebeurd. Dus b.v. wifi op smartphone uitzetten en via 4G services in he thuisLAN benaderen.
Reputatie 7
Port-forwardings hoef je niet opnieuw aan te maken of aan te passen als het externe (publieke) IP adres wijzigt. Welke APN is ingesteld op de 4G router, advancedinternet of een andere?
Port-forwardings hoef je niet opnieuw aan te maken of aan te passen als het externe (publieke) IP adres wijzigt.
Inderdaad, ja. Nu ik het teruglees, ik heb onbewust de focus gehad op de TCP/IP connectieverandering als je de Sagemcom bijschakeld, dus zo als het voorbeeld dat de smartphone met wifi uit naar een ander destination_address:destination_port connect. De portforward rule opzich, zoals die in getallen met identifier in de userinterface te zien is, is gewoon hetzelfde.
Reputatie 7
Bedankt voor de aanvulling wjb en tmoesel! @Nootje71 wjb heeft nog een vraag aan je gesteld om je verder te helpen, of is het je inmiddels zelf al gelukt? We horen het graag :)

Goedemiddag,

Ik loop al een geruime tijd te stoeien met het internet hier. al diverse technische veld mensen zijn geweest en een verzopen kabel in de grond is weer gerepareerd dus zo af en toe hebben we wat sneller internet. ik heb het vreselijk geweldige 4G buitengebied modem samen met de nog betere V10… sorry voor de sarcasme. ;) 

Zolang alle weergoden het eens zijn schakelt de 4G modem bij wanneer nodig. maar helaas is de koper verbinding af en toe zo slecht dat de 4G niet bij wilt schakelen (ping 671ms, D2,71, U0,13). Als remedie krijg steeds van de klanten service een factory reset aan mijn broek. dat wil ik eigenlijk niet want er staat zo veel ingesteld dat het eindelijk werkt. Maar goed dit was zijdelingse informatie. 

Het probleem, ik wil een bestand via buiten van mijn synology nas server downloaden. of ik nou ds file (mobiel) of mijn webdav (Laptop) verbinding gebruik ik kom nooit hoger dan 90 kb/s. (was rond de 50kb/s) Wat ik ook probeer ik krijg de 4G modem niet bij geschakeld :(. Ik weet bijna zeker dat de verbinding TCP is en niet UDP.

Wat kan ik als eerst proberen of wat voor info hebben jullie van mij nodig. Lijkt me fijn als ik strak niet meer een dag hoef te wachten op een 400mb filetje

ps dit topic leek mij het beste om aan te vullen

pss @wjb spreekt over een APN verbinding maar waar kan je dat vinden . ik kon niet in het Sagem modem

Groetjes Ruud

Het probleem, ik wil een bestand via buiten van mijn synology nas server downloaden. of ik nou ds file (mobiel) of mijn webdav (Laptop) verbinding gebruik ik kom nooit hoger dan 90 kb/s. (was rond de 50kb/s) Wat ik ook probeer ik krijg de 4G modem niet bij geschakeld :(. Ik weet bijna zeker dat de verbinding TCP is en niet UDP.

Inkomende connecties worden niet versneld bij SIB. Iets buitenshuis downloaden van thuis is zo’n geval.

Het probleem, ik wil een bestand via buiten van mijn synology nas server downloaden. of ik nou ds file (mobiel) of mijn webdav (Laptop) verbinding gebruik ik kom nooit hoger dan 90 kb/s. (was rond de 50kb/s) Wat ik ook probeer ik krijg de 4G modem niet bij geschakeld 😞. Ik weet bijna zeker dat de verbinding TCP is en niet UDP.

Inkomende connecties worden niet versneld bij SIB. Iets buitenshuis downloaden van thuis is zo’n geval.

Je wilt niet weten hoe hard ik nu aan het huilen ben als dit waar is. mijn enige vrije dag sinds tijden finaal naar de hemel om het werkend te krijgen… Waarom staat dit niet ergens netjes vermeld bij de afdeling mankementen 4G modem. ik stop even, ik kook… 

maar bedankt!

ik hoop dat iemand nog komt met een slimme truc om er omheen te kunnen gaan. Niemand heeft toch wat aan dat ding als ze ook nog een server hebben die bereikbaar moet zijn??

Ik heb geen SIB van KPN (had 4G voor Thuis van T-Mobile), maar de up- en download snelheden over de telefoonlijn die je aangeeft zijn me maar al te bekend. Iemand anders op dit forum gaf de beperking aan toen die werd overgezet van los 4G+DSL naar hybride 4G+DSL. Zijn ook diverse probleemberichten m.b.t. SIB die hierop terug te voeren zijn.

Maar als de verbindingsopbouw van thuis naar buiten is, is er wel versnelling. Dus b.v. uploaden van een bestand naar een server of cloud computer op het internet wordt wel versneld. Daar zit dan ook gelijk de workaround of truuk. Je moet dus niet van buitenshuis op je laptop iets downloaden van thuis, maar eerst met je laptop inloggen op thuis o.i.d. en dan vanuit thuis een opload naar je laptop starten. Maar de laptop zal vaak/misschien geen inkomende verbindingen kunnen, dus praktisch gezien zou je dan een cloud computer (VPS) kunnen regelen, waarnaar je dan het bestand vanuit thuis upload en dan met je laptop weer van de VPS download.

Reageer