Beantwoord

4G voor buiten maar met verbinding aan LAN-apparaten

• 29 augustus 2017
  • 2 reacties
  • 692 keer bekeken

Ik wil graag 4G voor het buitengebied. Maar ik heb nu ook een paar apparaten aangesloten op de ethernetpoorten van mijn huidige modem/router zoals een NAS, pc en extra netwerk voor gasten. Als ik 4G voor het buitengebied neem heb ik alleen nog maar wifi in huis en het 4G-modem van KPN heeft volgens mij geen ethernetpoorten.
Is er een manier om die apparaten toch aan die wifi aangesloten te krijgen? Lukt dat bijv. met een bridge zoals de Linksys WAP300N?
icon

Beste antwoord door Johannes_ 31 augustus 2017, 15:08

Hoi @Rutger1964, welkom op het forum.

Het 4G Modem heeft gewoon ethernet poorten. Je kan dus gewoon een bedraad netwerk maken. Eventueel kan je deze met VLANs over het huidige netwerk gooien.

Dit klopt helemaal, de 4G router bij Internet Buitengebied is een Huawei E5186 4Gplus, hierop kun je ook apparaten bekabeld aansluiten. Meer info vind je ook in dit topic.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +2
Hoi @Rutger1964, welkom op het forum.

Het 4G Modem heeft gewoon ethernet poorten. Je kan dus gewoon een bedraad netwerk maken. Eventueel kan je deze met VLANs over het huidige netwerk gooien.

Dit klopt helemaal, de 4G router bij Internet Buitengebied is een Huawei E5186 4Gplus, hierop kun je ook apparaten bekabeld aansluiten. Meer info vind je ook in dit topic.
Reputatie 7
Badge +30

Reageer