Beantwoord

4k-ontvanger icm Onkyo-receiver

  • 11 January 2019
  • 3 reacties
  • 283 keer bekeken


ik heb grote moeite om de oplossing te begrijpen en strookt volgens mij niet met mijn probleem:
had een oude onkyo receiver met HDMI 1 en nu een nieuwe met hdmi 2.1, zelfde tv(6/7 jr oud)via HDMI aangesloten en hetzelfde kpn kastje.
Moet ik een nieuwe HDMI kabel kopen of een nieuwe tv of een instelling wijzigen?
Help! Bedankt voor de reactie! Michel
icon

Beste antwoord door wjb 11 January 2019, 08:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Met die nieuwe Onkyo loop je nu tegen het fenomeen aan de de verbinding tussen jouw TV ontvanger en de Onkyo HDCP 2.2 is en dat de TV ontvanger dan ook HDCP 2.2 gebruikt voor de beveiliging van de content, ook voor content waarbij HDCP 2.2 niet verplicht is. De Onkyo constateert echter dat de televisie geen HDCP 2.2 ondersteunt en zegt terecht (hij moet wel) dat hij de content niet door mag zetten naar de TV omdat deze beveiligd is met HDCP 2.2.

Met jouw oude Onkyo constateerde de TV ontvanger zelf al dat er geen HDCP 2.2 televisie aangesloten is en communiceerde dan ook zonder HDCP 2.2 omdat HDCP 2.2 alleen verplicht is bij 4K Ultra-HD content.

De enige oplossing is de TV ontvanger met een HDMI kabel op de televisie aan te sluiten en het geluid via de hdmi ARC aansluiting op jouw televisie terug te leiden naar de Onkyo.
Alternatief voor het geluid is met een optische kabel de TV ontvanger op de Onkyo aan te sluiten.
allereerst bedankt voor je reactie!!
ik word er echter niet gelukkig van de oplossing... ik wilde deze maand ook een nieuwe zuinigere tv kopen aangezien ik een oude plasma is van 6/7 jr oud heb... als ik er dan 1 met DHCP 2.2 koop is het dan ook opgelost? Anders gaat de versterker terug naar de winkel ben ik bang...
alvast bedankt voor de reactie! Michel
Reputatie 7
Als je televisie HDCP 2.2 ondersteunt, dan zou het probleem verholpen moeten zijn.
Overigens, elke 4K televisie heeft HDCP 2.2.