Beantwoord

5Ghz uitzetten op experia wifi werkt niet

  • 18 September 2020
  • 9 reacties
  • 1355 keer bekeken

Ik heb een paar wifi lampen die ik opnieuw moet koppelen, deze werken alleen op 2,4Ghz. Nu heb ik in mijn modem (experiabox V10A) de wifi band 5Ghz al uitgezet, echter mijn experia wifi (2 units) nemen dit niet over en blijven gewoon 5Ghz aanbieden. Ik zie in de experia wifi ook geen mogelijkheden om dit uit te zetten met als gevolg dat ik mijn lampen niet meer kan koppelen.

 

Wie weet hier een oplossing voor?

icon

Beste antwoord door BruisTablet 18 September 2020, 12:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Ja helaas is dat niet apart uit te zetten in de experia wifi units. Het is een beetje gekunstelde oplossing maar als alle experia wifi,s ten tijde van het koppelen van de lampen even uit staan en de 2.4Ghz wifi van de V10A alleen aan staat dan zou het koppelen moeten lukken. 

Ik ben zelf ook al tegen een paar van dergelijke producten aangelopen die alleen met de 2.4Ghz om kunnen gaan.

 

Wat je ook zou kunnen doen is een oude telefoon of tablet zoeken die geen 5GHz ondersteunt. Dan weet je zeker dat de app gebruikt maakt van 2.4GHz en hoef je niet eens in de settings van de experia te rommelen.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Janus1978, welkom hier. 

Ik zie dat er al mooie tips zijn gegeven. Lukt het inmiddels de lampen weer te bedienen?

Nee nog niet, ik moet nog even tijd vinden om de experias uit te zetten en de v10 op 2,4. Ik verwacht dat dit wel gaat werken

Reputatie 7
Badge +20

We horen het graag van je als je de tijd hebt gevonden, dan weten we het zeker. Ik denk ook dat het gaat werken.  :)

Reputatie 7
Badge +24

Nee nog niet, ik moet nog even tijd vinden om de experias uit te zetten en de v10 op 2,4. Ik verwacht dat dit wel gaat werken

Ja... totdat je de Experia WiFi's weer aankoppeld...

Nee nog niet, ik moet nog even tijd vinden om de experias uit te zetten en de v10 op 2,4. Ik verwacht dat dit wel gaat werken

Ja... totdat je de Experia WiFi's weer aankoppeld...

Dan zijn de lampen gekoppeld en communiceren ze gewoon via 2.4GHz. Het probleem doet zich alleen voor tijdens het koppelen, als de app op de telefoon op 5GHz zit en network credentials voor de 2.4GHz  moet doorgeven naar de lamp.

Reputatie 7
Badge +24

@mrGanesha Nee, dat is niet zo. Zoals ik je in een ander topic ook al uitgelegd heb. Maar we zullen het vanzelf zien hoe het bij @Janus1978 verloopt.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat het gelukt is, aangezien ik geen reactie meer heb gezien.Â