Beantwoord

5Gz. wifi werkt niet met onze Experia V10A

  • 31 May 2020
  • 7 reacties
  • 114 keer bekeken

Een tijd geleden is onze wifi router vervangen door een KPN monteur. Uiteindelijk lag het probleem dat we toen hadden daar niet aan (zat in een schakelkast van KPN buitenshuis) maar we hadden dus al wel een nieuwe router gekregen.

Sindsdien werkt helaas de Wifi niet meer via 5GHz. De verbinding valt op veel apparaten telkens weg, sommige doen het helemaal niet. Van alles geprobeerd, incl. KPN Wifi Manager, maar het probleem is niet opgelost.

We hebben Wifi nu wel werkend maar alleen 2.4GHz. Hoe kan dit opgelost worden? Ik lees op dit forum vergelijkbare berichten, waar de oplossing een nieuwe router was Of is er nog ergens een firmware update waar dit mee opgelost wordt?

icon

Beste antwoord door Anonymous 31 May 2020, 16:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @Bart en Mieke , je zou in kunnen loggen in het modem en dan de wifi terugzetten naar de beginwaarden en dan doen beide wifi-banden het weer.

 

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @Bart en Mieke! Zijn jullie er uit gekomen met de tip van @JanD? Of speelt dit probleem nog steeds?

In het laatste geval, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even mee!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Beste @Maja_ De tip van @JanD had ik al meermalen geprobeerd maar dat hielp helaas niet. Ik heb onze gegevens (het abonnement staat overigens op naam van mijn vrouw) ingevuld in ons profiel. Ik hoor graag hoe jullie dit probleem kunnen verhelpen. Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +19

@Bart en Mieke Maj is er even niet, daarom reageer ik in jouw topic. Ik begrijp dat het nog niet opgelost is, goed dat je een seintje geeft en fijn dat je je gegevens ingevuld hebt.

Als ik je verbinding nakijk kom ik geen problemen tegen. Ik krijg wel de melding dat de WiFi manager nog niet doorlopen is. Hoe ver kom je als je deze stappen volgt, en wat is het resultaat precies? Kan je dat voor me proberen en laat je het weten? Dan kijken we vanaf daar verder.

Beste @Alexa_ , inmiddels is het verholpen. Vanwege een andere storing waardoor we helemaal geen internet en TV en telefoon meer hadden is er een monteur langs gekomen en die heeft onze Experia V10A door een V10 vervangen. Alles werkt weer, het lijkt alleen alsof we nu wat minder bereik hebben, boven en op het terras. Is dat een bekend verschil tussen die twee modellen?

Reputatie 7
Badge +19

@Bart en Mieke Dat is fijn om te horen, ook dat je het laat weten! Heb je onze WiFi manager al doorlopen om je WiFi verbinding te verbeteren? Dat helpt vaak heel goed om de verbinding en het bereik te verbeteren :slight_smile: