Beantwoord

Aanpassen DNS servers in DHCP scope

• 2 februari 2017
  • 4 reacties
  • 830 keer bekeken

Ik heb een H368N modem van KPN en wil graag de DNS Servers wijzigen van mijn DHCP scope naar een eigen DNS server. Echter zijn de letters greyed out en kan ik dit schijnbaar niet aanpassen.

Is er een manier om wel eigen DNS servers te kiezen. Zo niet zou ik heel graag willen weten wat de drijfveer hier achter is?
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 3 februari 2017, 10:55

Bij de H368N is dit niet mogelijk. Dit is ooit zo gekozen maar met de nieuwe Experiabox zijn ze daar al weer van afgestapt
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Ik heb zelf een H368A. Je kan het bij mij configureren als je het volgende uit zet:
ISP DNS

Daarnaast is de onderstaande work-around mogelijk:
Het is via de volgende manieren mogelijk:
1: Clientside configureren
2: Een eigen DHCP server opzetten (Ik heb bijvoorbeeld een router, achter mijn modem hangen die een DHCP server draait).
Reputatie 7
Badge +30
Bij de H368N is dit niet mogelijk. Dit is ooit zo gekozen maar met de nieuwe Experiabox zijn ze daar al weer van afgestapt
Bedankt voor jullie reacties. Een eigen DHCP server opzetten is niet echt een optie omdat ik de DHCP server functie ook niet uit kan zetten op de Experiabox en ik een netwerk krijg met verschillende subnets of waarbij het kastje van de televisie de Experiabox niet meer kan vinden doordat er een router tussen staat. Clientside configureren kan voor sommige apparaten, maar voor bijvoorbeeld een mobiele telefoon is dit dan weer lastig.
Ik ga eens navragen of ik in aanmerking kom voor een nieuwe Experiabox.
Reputatie 7
Badge +27
Welkom @patrickvdw, leuk dat je ons forum hebt gevonden! Ik zie dat je al goed geholpen wordt, waarvoor dank Robin en Sjors. Je laat weten dat je navraag gaat doen over een nieuwe Experiabox. Zolang die van jou niet kapot is, ruilen we die niet om. We leveren de V9, die jij hebt, gewoon nog actief uit. Wat betekent dat als die van jou wel kapot is, je best weer een nieuwe V9 kunt krijgen.

Reageer