Vraag

Aansluiting buiten kabel KPN

• 4 juni 2018
  • 22 reacties
  • 514 keer bekeken

Het lukt maar niet om een buitenkabel aangesloten te krijgen, er is nog geen kabel van de straat naar ons huis, dat betekend dat wij al drie maanden zonder internet, TV en huistelefoon zitten.
Hoe kan ik de KPN tot enige actie laten komen ?

22 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Heb je al wel een pakket? Je kan gewoon een pakket afnemen en dan bellen ze wel als er geen aansluiting is.
Anders kan je via mijnaansluiting.nl het e.e.a regelen

Robin
Robin, dank.
Ik heb het pakket, maar wacht al drie maanden en niemand begrijpt het.
Elke keer komt er iemand, maar ik zie niemand.
Heb nu ook Volker Wessels gebeld, die gaan terug bellen, maar wanneer ?
Drie maanden is lang hoor, heb meer dan 25 keer gebeld, krijg steeds een ander aan de lijn, en het begint weer van voren af aan, !!
Reputatie 7
Badge +30
@Ward_?

Ik wist eigenlijk helemaal niet dat je een pakket kon krijgen zonder een aansluiting te hebben. Volgensmij hoort dat geblokkeerd te worden in het proces.
Reputatie 7
Badge +8
Als je geen aansluiting binnen hebt maar wel een abonnement kan bestellen dan heb je zeer waarschijnlijk een nieuwbouw woning van 2013 of jonger. Vanaf toen besloot KPN alleen nog de kabel in de stoep te leggen en pas na aanvragen van een abonnement de huiskabel aan te leggen. Dat wordt dus niet geblokkeerd maar is juist het proces.

Je provider heeft de ingang binnen KPN om na te vragen waarom Volker Wessels nog geen afspraak heeft gemaakt voor die huiskabel.
Als Webcare hier reageert kan ik ze in contact stellen met de aansturende KPN manager die dit kan nagaan.
Graag
Reputatie 7
Badge +18
Dag Jos,

Ik ben blij dat ik je nog even gesproken heb. Jouw verhaal en de dingen die ik in de verschillende logs lees schetsen inderdaad het beeld dat alles hopeloos de soep is ingedraaid omdat er een contactnummer in het systeem staat waarop jij niet te bereiken bent. Erg knullig en jammer. Ons ondersysteem is een lange reeks van interne opdrachtjes met daaraan verbonden doorlooptijden. Als iets niet binnen doorlooptijd bereikt wordt begint het feestje gewoon opnieuw. Daar ben jij nu helaas de dupe van.
Laten we dit privé verder bespreken want ik wil nog even wat weten van die contactpersoon bij Volkerwessels. Die is ook voor jou bezig em er is natuurlijk nog een kans dat ze morgen positief nieuws heeft. De zaken moeten in dat opzicht niet door elkaar gaan lopen om nog meer ellende te voorkomen 🙂 Kun je reageren op mijn privébericht ?
Reputatie 7
Badge +28
Ha Jos, mijn collega Erwin had me gevraagd of ik wilde reageren rond 19 uur. Ik krijg zojuist een mailtje van een andere afdeling dat ze er naar gaan kijken, maar tot dusver nog geen relevante updates, sorry. Zodra ik iets hoor, laat ik het je weten. Als ik vanavond geen nieuws heb, krijg je sowieso morgen in de loop van de ochtend een nieuwe respons van ons.
Hoi Marcia,

Het is gewoon een soort of drama, gewoon een kabel leggen van straat tot woning, moet toch niet zo moeilijk zijn voor KPN.
We wachten weer af, laat het graag weten via mobiel,
Je zal het nummer nu wel hebben, maar toch

Ben morgen onderweg vandaar.
Geef dit nummer ook aan Volker Wessels graag
groet,
Jos.

Admin: Telefoonnummer verwijderd i.v.m. privacy
Dag Jos,

Ik ben blij dat ik je nog even gesproken heb. Jouw verhaal en de dingen die ik in de verschillende logs lees schetsen inderdaad het beeld dat alles hopeloos de soep is ingedraaid omdat er een contactnummer in het systeem staat waarop jij niet te bereiken bent. Erg knullig en jammer. Ons ondersysteem is een lange reeks van interne opdrachtjes met daaraan verbonden doorlooptijden. Als iets niet binnen doorlooptijd bereikt wordt begint het feestje gewoon opnieuw. Daar ben jij nu helaas de dupe van.
Laten we dit privé verder bespreken want ik wil nog even wat weten van die contactpersoon bij Volkerwessels. Die is ook voor jou bezig em er is natuurlijk nog een kans dat ze morgen positief nieuws heeft. De zaken moeten in dat opzicht niet door elkaar gaan lopen om nog meer ellende te voorkomen 🙂 Kun je reageren op mijn privébericht ?
😥
Reputatie 7
Badge +28
Ik wil je niet blij maken met een dode mus, dus reageer toch even op deze manier. We hebben nog geen terugkoppeling van de betreffende collega gehad, dus ik heb nog steeds geen nieuws. Erwin gaf zelf aan dat hij aan het einde van vandaag reactie verwacht, dus ik wacht het ook nog even af. Waarom het zo lang moet duren, weet ik helaas niet. Sorry daarvoor!
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Jos, een korte update zo aan het einde van de dag nog. We hebben inmiddels een reactie vanuit de afdeling waar Erwin navraag heeft gedaan. Die geven aan dat er op zich niets in de weg staat om de kabel te gaan aanleggen. Er is alleen een order voor nodig. Ze geven aan dat dit kan door middel van een aanvraag via mijnaansluiting.nl.

Echter, ik zie hier in onze systemen dat de afdeling die over de levering gaat, en ook jouw order aan het begeleiden is, hier al wel een aanvraag voor heeft ingediend. Vandaag hebben ze de status geüpdatet dat ze op die aanvraag uiterlijk 14 juni een antwoord verwachten. Nu wil ik daar natuurlijk niet op wachten. Echter is de collega van die afdeling die de update geplaatst heeft op dit moment niet meer aanwezig. Ik ga hem morgenochtend hierover benaderen. Hopelijk kunnen we dan in een keer duidelijk krijgen wat er aan de hand is, en wanneer die kabel eindelijk aangelegd gaat worden.
Reputatie 7
Badge +28
Het is me niet gelukt om de collega rechtstreeks te kunnen bereiken vandaag, Jos. Dus heb ik het via e-mail moeten doen. Daar heb ik nog geen reactie op. Als we daar morgen reactie op krijgen hoor je van ons. En anders hoor je zondag sowieso nog even van Erwin.
Reputatie 7
Badge +18
Hey Jos.
Helaas geen update. Mijn directe collega's hebben alle opties geprobeerd maar dit 'hangt' voorlopig bij wat technische collega's die we (nog) niet te pakken krijgen.
Maandag is de afdeling weer bereikbaar en dan ga ik mijn uiterste best doen om het nu voor eens en altijd duidelijk te krijgen.
Nogmaals mijn oprechte excuses. Ik ( wij! ) had dit natuurlijk graag voor je willen oplossen.

groet

Erwin
Beste Erwin,
Ook ik ben weer terug van weggeweest.
en hoopte op goed nieuws, maar helaas nog niet.
Hopelijk gaat het alsnog lukken vandaag.
Gr, Jos
Beste Erwin,

Je zal het niet geloven, vandaag een mail van KPN, dat ze me niet kunnen bereiken en de order is gecanceld.
Ze hebben een verkeerd telefoon nummer !!!!
Dit kan toch niet zo verder hé
Kan jij nog iets betekenen ?
Jos
Reputatie 7
Badge +30
Oef, dat klinkt niet heel goed. Volgensmij is Erwin d'r op dit moment niet maar ik geef em even door!
Reputatie 7
Badge +18
Hey Jos,

Tja. Ik val in herhaling: Ik word hier zelf ook erg verdrietig van. Als ik de technische logs doorlees staat daar minsten 3 of 4 keer (apart ) gelogd dat jij een afwijkend telefoonnummer hebt. Deze blunders staan volledig op ons conto.
Mijn escalatiepoging is op niks uitgelopen. Dat heeft er mede mee te maken dat er 'gewoon' gegraven en geleverd' kan worden maar dat het telkens mislukt vanwege falende interne communicatie.
Alles was ik nu voor je kan doen is het huidige proces bewaken. Ik heb daarom contact gezocht met de persoon die jou het laatst heeft gesproken. Hij heeft mij verzekerd ( en ik lees het ook terug in zijn log ) dat hij nu de juiste tussenpartij heeft aangestuurd met het juiste nummer. Dit is trouwens niet VW. Er zit nog een afdeling tussen. Men zal dus een nieuwe afspraak gaan maken en daarmee ook VW aansturen die dan EINDELIJK een kabel kunnen gaan leggen. Ik hoop dat de collega het ook op deze manier naar jou verwoord heeft. Dit is in ieder geval zoals het nu in de planning zit.
Nou Erwin,

Hopelijk gaat het dan nu wel lukken.
Hier nogmaals mijn KPN mobiel nummer 06*****
Je kan van mij net zoveel like,s krijgen als je nodig zou hebben als dit allemaal opgelost gaat worden.

Groet,
Jos
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Jos,

Ik heb het proces vanaf de zijlijn gevolgd (bewust want anders verstoor ik zaken ). Ik zie dat er ondertussen wel een kabel ligt en er signaal is. Dat is in ieder geval wat. Begrijp ik nu goed dat de telefonie het zomaar begeven heeft?
Beste Erwin,

Het internet en TV werken, betreffende de buiten kabel,
We hadden veel geluk dat bij de buren op nummer 7 zou worden aangelegd en ook bij de buren op nummer 5.
Doordat op nummer 5 dit al gebeurd was, heb de monteur tijd om ons te helpen.
Na een uitleg van mij aan de monteur, wat er allemaal was gebeurd, ging hij bellen en nog eens bellen.
Tot er uiteindelijk een koe van iemand kwam, zodoende is het toch nog gelukt.
Ik ben ban dat als die monteur niet zo doorgezeurd had, bij KPN we nog nergens geweest zouden zijn.
Betreffende de huis telefoon, die heeft tot op heden nog nooit gewerkt.
Alles ik in orde volgen de monteur van KPN, er moe alleen iemand een knop of akkoord geven.
We wachten dus nu al weken op de huis telefoon.
Dus nu werkt,
Internet
2 Tv,s
2 mobiele telefoons
Nog NIET werkt,
Huis telefoon.

Hopelijk kan je het nog een beetje volgen, 😅
Reputatie 7
Badge +18
Hey Jos. Ik zag dat je gisteren gebeld had over het probleem met je telefonie. Het wordt mij uit het log niet duidelijk of jij hier een goed antwoord op hebt gehad. Ik heb daarom de technische mensen aangeschreven hoe het er voor staat. Zodra ik antwoord heb deel ik dat hier.
Hoi Erwin,

Nou het antwoord is gelijk als al die andere antwoorden, we gaan het oplossen,
en u wordt vandaag of morgen terug gebeld, de enige die ik hoor is ERWIN.
Wel bedankt dat er nog 1 is bij KPN of het forum die klant gericht is.
Sorry dat ik het zeg, maar het helpt allemaal niet zo.
Zoals je weet hadden wij heel veel geluk met de kabel, anders had hij er nog niet gelegen, als het aan KPN zou liggen.

Maar nee we hebben nog geen Thuis telefoon.
Overigens is het bedrag voor de thuis telefoon wel netjes afgeschreven, dat lukt KPN wel zonder problemen.
Sorry Erwin, ik weet dat jij hier niets aan kan doen, maar ja jij ben ook de enige die reageert
Bedank, nog maals.
We wachten weer af, en over een paar dagen ga ik maar weer bellen, kan onderhand wel eens vragen voor smartengeld of iets, of zouden ze daar ook niet op reageren 😛
We horen,
Gr, Jos

Reageer