Beantwoord

Aansluitingspunt ISRA van PTT, voldoet dat?

• 9 oktober 2018
  • 1 reactie
  • 475 keer bekeken

Goedemiddag,

Zie bijgevoegde foto van de ISRA aansluiting in mijn toekomstige huurwoning:

Per 1 november krijg ik de sleutel van mijn nieuwe adres, waarna ik er per 1 december in zal trekken.
Het andere deel van de woning, gehuurd door de andere huurder, heeft een perfect werkende aansluiting voor internet, tv en telefonie. Glasvezel.
Mijn gedeelte echter... heeft niet hetzelfde vertrouwde kastje, maar een oud ISRA-punt(?) van de PTT.
Vraag 1: indien werkend, voldoet dit punt aan de eisen voor de monteur die 3 december komt?
Dit punt bevindt zich in mijn slaapkamer. Ik wil de kabels vanaf daar door laten trekken tot in mijn woonkamer (7 meter verder + 1 meter om in de hoek van mijn woonkamer te komen).
Nu wil ik graag weten welke stappen ik daar zelf nog voor moet zetten, vóór de monteur komt.
1. aansluiten modem op ISRA-punt
2. verlengen met kabels tot het modem in mijn woonkamer kan staan, voor o.a. de tv
Kan de monteur die in mijn geval 3 december komt hiermee uit de voeten?
Ik verneem graag wat de hiervoor benodigde stappen zijn.
De kabels hoeven niet te worden weggewerkt.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Remi
icon

Beste antwoord door roelfsema 10 oktober 2018, 21:26

Dit is een officiële IS/RA hierop is een 20 dubbel kabel op afgelast, eenvoudig gezegd een kabel met 20 aderparen. Dus 10 keer blauw/rood en 10 keer oranje/wit.

Dit soort IS/RA's zie je vaak in een meterkast van kleine kantoorpanden of panden met diverse appartementen, vanaf hier zullen de diverse kantoren of appartementen kunnen voorzien worden van een aansluiting.

Als de monteur komt op 3 december zal hij hier geen problemen mee mogen hebben, in mijn tijd als monteur (ISDN) kwam ik dit al tegen.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +4
Dit is een officiële IS/RA hierop is een 20 dubbel kabel op afgelast, eenvoudig gezegd een kabel met 20 aderparen. Dus 10 keer blauw/rood en 10 keer oranje/wit.

Dit soort IS/RA's zie je vaak in een meterkast van kleine kantoorpanden of panden met diverse appartementen, vanaf hier zullen de diverse kantoren of appartementen kunnen voorzien worden van een aansluiting.

Als de monteur komt op 3 december zal hij hier geen problemen mee mogen hebben, in mijn tijd als monteur (ISDN) kwam ik dit al tegen.

Reageer