Beantwoord

aantal smartlampen op een router

  • 19 December 2019
  • 11 reacties
  • 2008 keer bekeken

Goede dag

 

wij willen in ons huis 40 smart-lampen installeren.

Dus deze moeten dus allemaal gekoppeld worden aan de router(Experia box 10)

Is dit mogelijk of is het beter achter de experiabox een tweede router te plaatsen.

En is het mogelijk om dit zelfs uit te breiden ..

 

Groeten Peter van Hout

 

icon

Beste antwoord door JB22_ 22 December 2019, 10:34

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

De Experiabox kan ruim 250 adressen uitdelen, dus dat zou geen probleem zijn 😉 maar die volgens mij werken de meeste van die lamp systemen met een centrale regelunit ofzo. En alleen die regelunit is verbonden met de Experiabox. Daarbij is het dan dus niet zo dat elke lamp apart verbinding maakt met de Experiabox. Dat zou ook helemaal niet handig zijn, zeker niet met zoveel lampen.

bedankt voor de reactie

 

De lampen zijn van LSC smart connect.

Ze worden via wifi gekoppeld 

Dus volgens mij ,krijgen ze ieder een eigen ip toegewezen.

 

Reputatie 4
Badge +5

Volgens mij 32 apparaten met experiabox weet het niet zeker maar je moet er zeker rekening mee houden dat WiFi signaal wel er onstabiel word zeker met zoveel lampen kijk dan naar Ikea lampen of hue met eigen bridge dat zijn zigbee systeem ook draadloos volgens mij 50 lampen per bridge en zigbee is ook veel stabieler wel duurder en kwaliteit 

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Geen hub dus. In dat geval dus ik er niets over te zeggen. Ik ben wat aant zoeken geweest, en lees dit:

Op de site van de consumentenbond. Ik zou eens voorzichtig beginnen met 1 of 2 lampen, want de Experiabox heeft ook zo'n "gemengd" netwerk.

Reputatie 4
Badge +5

Hier een link naar het artikel Smart 
 Ik zou niet doen kijk echt naar hue van Philips of Ikea dat zijn systemen die er echt geschikt voor smarthome toepassi

en als je een extra router met de experia box koppelt, en dan  deze router met de smart-lampen laten communiceren .

Is dit mogelijk

Reputatie 7
Badge +24

en als je een extra router met de experia box koppelt, en dan  deze router met de smart-lampen laten communiceren .

Is dit mogelijk

In theorie. Maar je komt nogal wat hobbels tegen. Want je telefoon zal dan ook verbonden moeten zijn met deze 2de router. Als je telefoon verbonden is met wifi van de Experiabox, dan kan je niet bij de lampen achter de 2de router. Bovendien zal je een goede router aan moeten schaffen, geen low-budget modelletje. Anders loop je tegen dezelfde beperkingen aan als bij de Experiabox. Dus reken op 150 euro. Of meer. Het is de vraag of topicstarter zit te wachten op deze extra investering. Want de reden om te kiezen voor dit lampsysteem is dat het lekker goedkoop is. Een extra router maakt dit weer teniet. Bovendien: heb je goed wifi door heel het huis heen? 40 lampen, dat klinkt als een groot huis. Wellicht zullen er ook nog extra accespoints moeten komen.

Reputatie 7

Neem een Philips Hue setje, draait hier ook. Van lampen tot aan afstandsbediening tot aan bediening met je telefoon of lekker de lampen bedienen met de (aangepaste) schakelknoppen in de muur :smiley: ​​​​​​

 

Altijd stabiel, nooit geen gedoe met extra apparatuur. En is de investering meer dan waard.

Beetje zonde (vind ik) om 40 lampen a €8, - te gaan kopen, ben je €360,- verder met alleen lampen, Begin dan eerst met een goede basis,... 

bedankt voor de reactie

het is de bedoeling, de lampen in een feestzaal te installeren naast onze woning.

Daar komt de extra router (bekabeld met de experiabox) en daarop komen dus die lampen.

Met een oude iPad worden deze lampen bedient, .

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Nieuwe informatie. Dan heb ik mn twijfels of zo'n domotica systeem überhaupt wel geschikt is. Het bedienen van die lampen, wie gaat dat doen? Zal je dat altijd zelf doen? Of moet iedereen dat kunnen?

Reputatie 7

Misschien ben ik van het oude stempel, maar met een KlikAanKlikUit (inbouw) schakelaaars/dimmers en/of lampen i.c.m. een ICS-2000 Internet Control Station kan je mijns inziens al heel veel bereiken.

Een groot voordeel is dat de inbouwschakelaars gewoon onzichtbaar achter de bestaande schakelaar geplaatst worden en gezamelijk een hotelschakeling vormen waardoor de lamp zowel met de bestaande schakelaar als via een afstandsbediening en/of app.

Daarbij komt dat je niet gebonden bent aan specifieke lampen en het is gewoon te integreren met de bestaande schakelingen.

KlikAanKlikUit (van Trust) mag dan wellicht niet zo "sexy" klinken, maar ondertussen is dat wel al vele vele jaren op de markt. Het verleden biedt geen garantie voor de toekomst maar...

Reageer