Beantwoord

Aanvullende experia wifi ipv monteur

  • 25 May 2020
  • 66 reacties
  • 642 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort de experia v10 modem uitgebreid met 2 experia wifi punten aangezien het signaal niet overal goed was. Dit is nu wel beter op de verdiepingen waar de punten staan, echter op de verdieping waar geen experia wifi staat is het signaal nog slechter dan zonder experia wifi. Ik heb de 2 punten op verschillende verdiepingen neergezet, maar het resultaat blijft hetzelfde, op de verdieping waar geen experia wifi staat is het signaal slecht.

Ook heb ik de wifimanager meerdere malen gedaan, ook op verzoek van de chat via mijnkpn. Hier komt geen verbetering uit en is de vervolgstap dat er een monteur langsgestuurd zal worden. Vanwege corona gebeurt dit niet, wat ik begrijp. In principe is het opsturen van een derde experia wifi de oplossing, ook als de monteur langs komt, maar dat krijg ik niet voor elkaar, behoudens dat ik deze zelf dan zou moeten aanschaffen.

Heeft 1 van jullie hier ervaring mee?

Groet Maarten

 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 1 June 2020, 13:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

66 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Tja, met een beetje geluk treft u een KPN medewerker die 's ochtends toevallig met zn goede been uit bed gestapt is en u gratis een 3de versterker geeft. Maar anders zou u die gewoon moeten kopen. 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/

Reputatie 1

Dat vermoeden had ik al inderdaad… :relaxed:

Reputatie 7
Badge +20

Hi @MADijkstra!

Als je Experia Wifi aansluit op je V10, wordt de wifi functie van de V10 zelf uitgeschakeld. In de buurt van je V10 zal nu dus helemaal geen wifi in de lucht hangen, wat ook verklaart dat je daar doffe ellende ervaart :grimacing: Hoe is de situatie nu? Heb je al een 3e versterker in huis?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!

Reputatie 7
Badge +24

Ja @MADijkstra, dan moet u natuurlijk wel reageren!

Reputatie 1

Excuses dat ik niet meer reageer, het was mij wat ontschoten, omdat ik het op de plek maar heb opgelost met een kabel.

Op deze manier heb ik het redelijk opgelost, maar het is niet zoals ik het voor mij gezien had. Ik heb nog geen 3de versteker in huis, ook omdat ik de signalen erg wisselend vind qua stabiliteit en sterkte. Soms ik moet ik meermaals per dag alles opnieuw opstarten waarna alles weer tijdelijk redelijk werkt.

Al met al nog niet helemaal tevreden, maar ik heb het vermoeden dat ik het met deze apparatuur niet ga redden.

Hebben jullie zicht wanneer er jullie weer monteurs op pad gaan sturen?

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Zou een monteur helpen denkt u? Wat zou een monteur kunnen doen wat u zelf nog niet gedaan heeft?

Reputatie 7
Badge +20

Een monteur zou in ieder geval een 3e versterker aansluiten, bij de Experia Box in de buurt :wink: Ik ga alsnog een 3e Experia Wifi naar je opsturen @MADijkstra, en dan wel volledig kosteloos voor jou! Wanneer de Corona maatregelen dusdanig worden versoepeld dat we hier weer monteurs voor op pad kunnen sturen weet nog helemaal niemand op dit moment. Maar door een 3e versterker aan te sluiten, zal de situatie alleen maar gaan verbeteren, omdat je daarmee ook op de verdieping waar de Experia Box staat weer een wifi signaal zult hebben. Zou je daarvoor nog je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan weet ik waar ik de 3e Experia Wifi naar toe kan sturen :smiley:

Reputatie 7
Badge +24

Ik las in een ander topic vanaf 15 juni. Dacht een reactie van @TSR 🤔

Edit: https://forum.kpn.com/internet-9/superwifi-installeren-500094?postid=1004987#post1004987

Reputatie 3
Badge

Klopt, nog 1 weekje wachten, dan gaan we weer alle werkzaamheden doen bij de klant

Reputatie 7
Badge +20

Wanneer de Corona maatregelen dusdanig worden versoepeld dat we hier weer monteurs voor op pad kunnen sturen weet nog helemaal niemand op dit moment.

Ok, blijkbaar wist alleen ik dit niet :sweat_smile: Excuus! Top dat we hier volgende week weer mee aan de slag gaan!

Reputatie 3
Badge

Tip: maak alvast een afspraak, het zal weer druk worden om wat achterstallig werk weg te werken.

Reputatie 1

Ah super, gaan we eens kijken of ik daar mee ga redden. Thx allemaal!

 

Mijn gegevens heb ik aangevuld :thumbsup:

Reputatie 7
Badge +20

De 3e Experia Wifi is onderweg! Je kunt hem vanaf morgenmiddag afhalen bij de Karwei :relaxed: Als het goed is heb je al een sms van ons ontvangen met meer informatie over de bezorging van dit pakketje.

Laat je weten hoe het gaat, als je deze bij de Experia Box hebt geplaatst? :blush:

Reputatie 1

Ik zal hem vandaag ophalen en installeren en het een paar dagen aankijken (Y)

Reputatie 1

De dekking is in ieder geval goed met de 3de Experia, dus dat is fijn.

Wel is het zo dat de snelheid wisselend, waarbij het lijkt alsof dat voornamelijk merkbaar is op de onze smartphones. Dit zijn redelijk recente smartphones, dus dat zou niet uit moeten maken.

Wanneer ik de Experia opnieuw opstart en/of wifi op de telefoon aan/uit zet lijkt het weer beter te zijn. Heeft iemand hier nog tips voor?

Zelf had ik nog het idee om te kijken naar de 2,4ghz/5 ghz te kijken, alleen wij hebben chromecasts die enkel op 2,4 ghz werken, wat dan niet handig is.

Reputatie 7
Badge +24

Snelheid wisselend, wat verstaat u daar onder? Welke snelheden? Is het soms zodanig dat u geen internet heeft?

Reputatie 1

Als alles goed werkt, haal ik zo richting de 70 Mbps, maar een uur later zit het op 2 - 4 Mbps.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, dat is ook wel een fors verschil :thinking: Gebeurt dit gelijktijdig in het hele huis? Of merken jullie dit voornamelijk op 1 locatie en is het in de rest van het huis nog wel snel? Daarnaast ben ik nog benieuwd of je dit ook al hebt gemerkt voor dat deze 3e Experia Wifi is geplaatst?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het inmiddels toch in orde is! Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel :slight_smile:

​

Reputatie 1

Ik was een weekend weg, vandaar dat ik niet reageerde:blush:

 

Dit is sinds ik de experia gebruik ipv van de router, dus ook toen ik er 2 had.

Reputatie 7
Badge +20

Ah, ik hoop dat je een heerlijk weekend gehad hebt :smiley:

Dit komt dus voor sinds je de Experia Wifi aan hebt gesloten en het maakt geen verschil dat de 3e er bij is gekomen. Voordat je de Experia Wifi in gebruik had, was het wel helemaal ok met de snelheid maar kwam het signaal niet overal? Of was de snelheid toen ook al niet ok?

Zou je de Experia Wifi eens los willen koppelen van de Experia Box, als je merkt dat de snelheid weer omlaag schiet? Ik ben heel benieuwd of de wifi van de Experia Box zelf, dan wél snel is, als hij weer wordt ingeschakeld! Je mag hoe dan ook na deze test de Experia Wifi wel even resetten, door het resetknopje aan de achterkant een seconde of 5 in te drukken. Na het resetten kan je ze weer aansluiten op de Experia Box. 

Reputatie 1

Ik heb zeker een fijn weekend gehad!

Voor de experia's en enkel de Box had ik stabiel internet, maar kwam het signaal niet overal. Toen met de 2 experia's had ik al signaal op meer plekken, maar is de snelheid soms wisselend. Nu met de 3de experia heb ik overal signaal wat over het algemeen goed is, maar wat af en toe lijkt weg te vallen.

Oke, dat zal ik eens testen als het gebeurt. Ik hoef enkel de experia's los te koppelen en de wifi van de Box neemt het weer over? Of zijn er nog meer handelingen voor nodig om dit wifisignaal weer op te starten? Ik dacht dat laatst namelijk geprobeerd te hebben en toen helemaal geen wifisignaal te hebben, maar wellicht heb ik mij daar dan in vergist.

Reputatie 1

Kleine update, toen het zich gisteren weer voordeed de experia's losgekoppelt en de router het laten overnemen.  Het netwerk wat toen aanwezig was verbinding mee gezocht, wat lukte, echter had dit netwerk geen toegang tot het internet.

Daarna de Experia's gereset en weer aangesloten en toen werkte alles weer naar behoren. 

Verder lijkt het zich voornamelijk voor te doen bij de experia die in de meterkast bij de router staat.

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb zeker een fijn weekend gehad!

Mooi  zo :smiley: 

 

Kleine update, toen het zich gisteren weer voordeed de experia's losgekoppelt en de router het laten overnemen.  Het netwerk wat toen aanwezig was verbinding mee gezocht, wat lukte, echter had dit netwerk geen toegang tot het internet.

Daarna de Experia's gereset en weer aangesloten en toen werkte alles weer naar behoren. 

Verder lijkt het zich voornamelijk voor te doen bij de experia die in de meterkast bij de router staat.

Top dat je het direct hebt kunnen testen!  Dat je merkt dat het zich voornamelijk voor lijkt te doen bij de Experia Wifi in de meterkast, is waardevolle informatie. Dit kan inhouden dat de betreffende Experia wifi zijn werk minder goed doet dan de andere 2, óf dat er iets met de locatie zelf aan de hand is, waardoor er soms een verstoring van het signaal optreedt. Zou je om te beginnen een andere Experia wifi aan willen sluiten om de Experia Box? Als je er 2 van plek wisselt, zal duidelijk worden of het de Experia Wifi zelf is die roet in het eten gooit, of dat we verder op onderzoek uit moeten gaan bij de meterkast in de buurt :relaxed: Is het trouwens mogelijk om de Experia Wifi niet in maar buiten de meterkast te plaatsen? Dit zal het signaal ook al ten goede gaan komen!