Beantwoord

Abonnement

  • 10 July 2020
  • 53 reacties
  • 672 keer bekeken

Ons abonnement is verlopen op 4 juni 2011, moet deze ook worden verlengd en krijg ik dan twee gratis wigi-punten?

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 19 July 2020, 17:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

53 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Nee, want je bent een bestaande klant, geen nieuwe.

Dan ga ik maar overstappen geloof ik, sinds we glasvezel hebben nog nooit zo'n slecht internet gehad rund um hause

 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Breurtie,

Die actie was inderdaad alleen voor nieuwe klanten en sowieso beëindigd. Waarom heb je slecht internet? Dat zal niet moeten kunnen met glasvezel. Zal je is met de KPN Wifi manager in de KPN Thuis app een meting en optimalisatie in de woning kunnen doen? Als je namelijk twee maal onder de 20mbits meet kom je in aanmerking voor Experia WiFi in bruikleen. Deze versterkers dienen alleen wel altijd bekabeld te worden.  

Hallo Chris,

 

Op zich is de glasvezel verbinding niet onaardig, maar voorheen had ik perfecte verbinding achter op mijn terras en nu met glasvezel komt de Wifi niet verder dan de achterdeur.

Hallo @Breurtie , welk merk en type(nummer) modem heb je?

De glasvezelverbinding staat los van een minder goed wifi-signaal, dat zijn echt 2 verschillende dingen.

 

Maar kan iemand mij uitleggen waarom ik na de invoer van de glasvezel dan geen bereik meer heb op mijn terras?

 

Maar kan iemand mij uitleggen waarom ik na de invoer van de glasvezel dan geen bereik meer heb op mijn terras?

 

Hallo @Breurtie , daarom vroeg ik ook eerder welk merk en type(nummer) modem heb je?

 

Staat je modem nu op een andere plek in huis dan via de oude situatie?

Deze experia box hebben we:

https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=m8TgBuyU&id=4A30DBC29A1C8EB8E7FCA878635D3983CA222F17&thid=OIP.m8TgBuyUh8mZHYraxTUL9gHaE_&mediaurl=https%3a%2f%2fd1uyvls174j03l.cloudfront.net%2fkpn-nl%2fattachment%2fee73fcb0-12d9-4ef9-8bbe-0e1d5091c5df.png&exph=337&expw=500&q=experia+box&simid=608041432000954547&ck=5B273376BAEEFE5103CEE43478B09878&selectedIndex=3&ajaxhist=0

Staat je modem nu op een andere plek in huis dan via de oude situatie?


Nee, zelfde plek

 

Die link naar de “foto”, eigenlijk foto's, is niets van te bakken. Er staan foto’s van meerdere typen in de serie. Het staat gewoon op de voorkant:

V9, V10, V10A of BOX 12.

Ik vermoed dat je de V10 hebt. Die heb ik ook en heeft, hier, een uitstekende wifi. Met een bereik tot zeker 25 meter van af het modem.

De Experiabox die je link geeft is de V8. Het lijkt me zéér onwaarschijnlijk dat je die, net over op glas, hebt gekregen.

Ik heb de V10 met 10 meter bereik

Hallo @Breurtie , 10 meter bereik is mooi, haal je dat met de 5.0 band of met de 2.4 band?

Voor bluetooth is 10 meter mooi.

Voor wifi is dat toch wel heel matig.

Een Nederlands rijtjeshuis zou aan 1 modem voldoende moeten hebben voor wifi.

Hallo @PeterG , ik heb een doorsnee NL rijtjes hoekhuis zonder beton en staal uit 1968 en kan met mijn modem het hele huis en een gedeelte van de tuin bestrijken.

Een moderner huis met gewapend beton zal er meer moeite mee hebben.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Breurtie Welkom op het forum. Het klopt inderdaad dat de actie met Superwifi alleen voor nieuwe klanten was en dat deze actie ondertussen gestopt is. Ik begrijp dat je over bent gegaan naar glasvezel en dat je nu minder wifi bereik hebt dan eerder. Heb je bij de overgang ook een nieuwe Experiabox gekregen, en maakte je al gebruik van een wifi versterker? Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen en zou je het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig

@Rutger_ Bedankt voor je reactie. Heb mijn forumprofiel ingevuld.  Bij de overgang heb ik geen nieuwe experiabox gekregen; als wifi versterker gebruikte ik een TP-extender, maar die werk inmiddels ook al niet meer.

Reputatie 7
Badge +15

@Breurtie Werkt de TP-extender niet meer sinds de overgang naar glasvezel? Of was dat probleem er eerder ook al? Anders zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat het mindere wifi bereik hierdoor ontstaan is. 

@Rutger_ sinds glasvezel werkt de extender niet meer

Reputatie 7
Badge +15

@Breurtie Duidelijk, dan zou het goed kunnen dat dit er voor zorgt dat het wifi bereik minder is dan je in eerste instantie gewend was. Mag ik vragen welke wifi extender je precies hebt? Dus welk typenummer? Wellicht dat we deze opnieuw kunnen instellen namelijk. 

@Rutger_ De extender is de volgende: TP-Link:

Model: TL-WA850RE(EU) er 2.0

300Mbps Universal Wi-fi Range Extender

@Breurtie 

het is niet de beste manier om dat soort apparaten te gebruiken

de wifi op pakken en door sturen

je kunt omdat je hem toch al hebt proberen het opnieuw aan te melden

https://www.tp-link.com/nl/home-networking/range-extender/tl-wa850re/#overview

zie een van de filmpjes wat op deze site staat

je kunt beter een goede Access Point in zetten

bedraad aansluiten op je experiabox en deze op een plek plaatsen waar je goede wifi wil

 

Reputatie 7
Badge +15

@Breurtie We zouden inderdaad even kunnen proberen hem opnieuw te koppelen. Dit zou je kunnen doen door de link van @peter-keetfm te gebruiken. Wel ben ik het met @peter-keetfm eens dat je het beste een bekabelde wifi extender kunt gebruiken, dit zorgt voor een betere versterking van het wifi signaal. Kun je laten weten of het instellen gelukt is?

@Rutger_ Volgens mij is het gelukt!

Reputatie 7
Badge +15

@Breurtie Goed om te lezen dat het gelukt is, is de wifi verbinding in de tuin nu ook weer zoals hij was voor de overgang naar glasvezel? 🙂