Vraag

Abonnementen bij andere providers niet mogelijk door KPN

  • 18 July 2019
  • 5 reacties
  • 214 keer bekeken

Badge
Beste bezoekers,

Een paar weken terug heb ik een abonnement aangevraagd bij T-Mobile (T-Mobile Thuis).
Ik kreeg vandaag te horen dat mijn bestelling gecanceld is omdat in het portfolio van KPN staat dat er laswerk gedaan moet worden. Het gevolg hiervan is dat ik dus geen abonnement kan afsluiten bij T-Mobile omdat deze kosten dan naar T-Mobile gaan het voor hun te hoge kosten zijn. Dit zal dan ook bij andere providers het geval zijn. Het komt er dus op neer dat ik waarschijnlijk alleen bij KPN of misschien XS4ALL een abonnement kan afsluiten. Raar vind ik het wel want op deze manier lijkt het wel een monopolie. Het is dan ook nog de vraag of een abonnement bij KPN ook mogelijk is als zij werkzaamheden moeten verrichten(op internet wordt wel aangegeven dat internet mogelijk is). Een abonnement bij Ziggo zal ook niet lukken want ik huur een woning waar er geen coax kabel aangelegd is. Graag zou hier wat meer informatie/hulp van eventuele mogelijkheden willen want deze situatie is niet fijn.

Met vriendelijke groet,

Arthur

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi @Arthur97, welkom hier.

Wat een situatie zeg. Ik lees graag dat je een werkende verbinding zou willen. Het liefst bij T-Mobile begrijp ik. 😞 Nu kan dat niet omdat de lijn laswerk vereist. T-Mobile wil deze kosten niet op zich nemen. Dat kan ik begrijpen aangezien het niet hun netwerk is. Aangezien er geen Coax ligt, lijken wij de enige optie.

Kun je het adres waarom het gaat eens toevoegen aan jouw Forumprofiel? Wil je laten weten als je dat gedaan hebt? Dan ga ik eens uitzoeken of ik kan vinden wat er met de lijn aan de hand is.
Badge
Ja zal ik doen. Bedankt voor je reactie @Bart_Z !
Reputatie 7
Badge +20
Bedankt voor de gegevens @Arthur97. Nu heb ik even meegekeken. Je komt bij ons door de postcodecheck heen. Dat betekent dat het dus mogelijk is om bij ons een internetabonnement af te sluiten. Nu is daar alleen nog laswerk voor nodig. Nu kan ik zo niet inzien wat of waar die werkzaamheden precies plaats moeten vinden. Volgens mijn gegevens heeft er namelijk een werkende verbinding gelegen.

Nu is het zo dat over het algemeen hiervoor geen kosten in rekening gebracht worden bij jou. In sommige gevallen kan dit echter wel. Als je bijvoorbeeld geen aansluitpunt meer hebt, of de kabels in jouw woning zijn weggehaald. En zo zijn er nog een paar uitzonderingen.

Hoe gaat het proces nu verder. Als je besluit bij ons een abonnement af te nemen moet hierbij een installatiemonteur komen. Hij zal dan op locatie bekijken wat er moet gebeuren. Hij zal dan kijken of hij het zelf kan en of er misschien een andere ploeg aangestuurd moet worden. Wanneer hier kosten voor gemaakt moeten worden die wij niet voor rekening kunnen nemen door bijvoorbeeld een van bovenstaande rekeningen dan zal je daarvoor een offerte ontvangen. Pas als je daar akkoord mee gaat zal het hele proces pas verder gaan lopen.

Is dit zo duidelijk genoeg?
Badge
Bedankt voor je reactie @Bart_Z .
Uit je verhaal blijkt dus dat er niet veel anders op zit dan een abonnement af te sluiten bij jullie. Ik heb al een bestelling gedaan. 20 augustus komt de monteur langs en dan zal er wel meer duidelijk worden. In het geval dat wij internet kunnen krijgen, is het dan mogelijk om na een jaar over te stappen naar een andere provider? Ik neem aan wanneer internet uiteindelijk mogelijk is, dat die gegevens in het systeem van KPN aangepast zullen worden, en dat ik niet weer hetzelfde verhaal ga krijgen als ik bij T-Mobile een abonnement probeer af te sluiten.
Uiteindelijk wel vervelend dat ik geen vrije keuze heb in het afsluiten van een internetabonnement.
In ieder geval bedankt voor je tijd en moeite @Bart_Z .
Reputatie 7
Badge +20
Ja, dit is op dit moment de enige informatie die ik je kan geven. Het is nu verder aan de monteur. Laat het mij nog even weten.

En inderdaad als de lijn is hersteld, dan kun je inderdaad na een jaar als je het contract hebt uitgezeten overstappen naar een andere provider, al zou ik dat natuurlijk liever anders zien. :)

Wil je mij op de hoogte houden? Ik ben wel benieuwd hoe het afloopt. Ik hoop in ieder geval wel positief. Hoor graag weer van je als de monteur is geweest.