Accespoints vs smart leds

  • 13 January 2020
  • 14 reacties
  • 84 keer bekeken

Betse,

Ik heb een experia v10 met daaraan gekoppeld 3 accesspoints, 1 voorin het huis, 1 achterin het huis en 1 in de schuur. Ik heb een smarthome systeem met een beveiligings camera en 4 smart ledlampen. de smartleds in huis werkte prima totdat ik de accespoints heb geplaatst. een deel van de lampen zitten op het accesspoint voor en een deel zit op het accesspoint achter, de camera zit op het accesspoint in de schuur.

nu ziet de app van de ledlampen alleen de lampen die op het accesspoint zitten waar ik met mijn telefoon ook op zit. zit ik voor dan ziet hij alleen de lampen voor, zit ik achter dan ziet hij alleen de lampen achter. de camera ziet hij alleen als ik buiten ben en de camera dan weer aanzet. Blijkbaar gaat de camera uit omdat hij toch geen netwerk heeft. voordat ik de accesspoints installeerde had ik bijna tot geen wifi buiten en was de camera alleen bij  mooi weer bereikbaar. het wordt dus nu alleen maar erger. iHoe kan ik oplossen dat het accespoint waarop ik zit niet leidend is?


14 reacties

Badge +12

Hallo Steven,

 

Zou je ons iets meer info kunnen geven?

Zoals: wat voor ap's heb je? Hoe zijn deze ingesteld (bandsteering ja/nee, fast roaming ja/nee etc)

Op welke frequentie zit je? Is dat dezelfde als de led’s en camera? Probeer dus even goed te omschrijven wat je hebt en hoe alles ingesteld is.

 

Beste Edwin, 

Dank dat je wilt helpen. maar je vragen zijn abracadabra voor me. wat is een ap? Bandsteering en fastroaming zeggen me niks. Ik heb de accesspoints via de KPN thuis app aangesloten en vervolgens hebben zij het Wifi signaal overgenomen van de experia v10.  Met als gevolg dat ik nu bij tijd en wijle de helft van mijn apparaten zie. Daarnaast heb ik ook een Denon Heos die soms ook even niet bereikbaar is. blijkbaar allemaal omdat ik dan met de telefoon op een ander access point zit.

Badge +12

ap's is een afkorting voor access-points ;-)

 

Maar ik krijg een vermoeden dat je de acces-points van KPN gebruikt? Welke heb je?

die zwarte experia wifi van KPN ja 3 stuks

Badge +12

Die zijn helaas niet al te best. Ik heb ze in het verleden ook gehad maar snel weer in de kast gelegd. Ik weet dat ze recent een update hebben gehad maar ben niet (meer) op de hoogte van de instellingen.

Al met al zou ik even goed nadenken of je niet beter kunt investeren in goede access-points zoals die van Ubiquiti of de TP-Link EAP245 (die laatste heb ik hier 2 stuks hangen).

Maar wellicht dat er iemand reageert die de zwarte versterkers heeft en je iets meer kan vertellen over de instellingen. Even afwachten dus.

Ik denk dat ik het probleem heb.

Ik heb UTP in huis liggen voor de access points in huis maar voor de schuur maak ik gebruik van een Devolo dLAn500 avplus.

Die heeft natuurlijk een “eigen” netwerk waardoor er 2 netwerken zijn. Ik dacht dat gaat over het stroomnet dus dat heeft geen invloed maar daar creer ik denk ik het 2de netwerk

Nu moet ik kijken of ik de Devolo via de setup in het bestaande netwerk kan integreren

hmm maar dat 2de netwerk is in de schuur en zou dus niet van invloed moeten zijn op de situatie binnen. Is nog steeds niet verklaard waarom ap 1 en 2 een “ander”netwerk lijken te hebben...

Badge +12

Kun je inloggen in de Wifi versterkers? Dan kun je er in ieder geval voor zorgen (en controleren) dat de netwerken exact dezelfde naam hebben.

nee volgens mij niet. ze werken als een repeater. binnen zitten ze beide via utp aan de v10 andere optie is wifi op de v10 uitzetten en dan de access points via de devolo te laten werken dan zit alles op dat netwerk… maar of dat nou zo ideaal is.

Badge +12

Dat laatste zou ik even niet doen nee. Alles via kabel is gewoon het beste.

Als je inlogt in de V10 (toch geen V10a?) dan kun je zien wat de ip-adressen van de ap’s zijn. Als je die dan in je adresbalk intypt kom je op de inlogpagina van de versterker.

 

oh dat is mooi dan ga ik dat vrijdag even proberen.

Kijken of netwerk en alles hetzelfde staat ingeschakeld

dank je nog tips op welke kanalen in ze moet zetten? ik woon buitenaf de eerste buren op meer dan 100 meter dus ik heb geen last van overbevolkte wifi kanalen

Badge +12

Dan zou ik hem gewoon op ‘auto’ zetten. Kijk ook even wat de instellingen zijn m.b.t. de frequentie (2.4Ghz en 5Ghz). Het kan zijn dat je met het ene apparaat op de 2.4 zit en de andere op de 5ghz. Wellicht heeft dat e rook iets mee te maken. Vaak werkt smarthome alleen op 2.4ghz.

 

Reputatie 7
Badge +24

Je hebt geen router ofzo in gebruik? Naast de Experiabox? 

nee geen routers ik heb alles over de access points draadloos en utp en dus die devolo voor de schuur...

Reageer