Beantwoord

ACER ASPIRE Switch 3 SW312-3 ziet wifi-netwerk van KPN Modem 12 niet.

  • 4 July 2020
  • 24 reacties
  • 364 keer bekeken

Badge

Smartphone, pc en "toon thermostaat zien het wifi-netwerk wel maar tablet/laptop ziet het netwerk niet.



*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door fernon 14 July 2020, 15:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @fernon, welkom op het forum!
Dat is merkwaardig! Ziet je tablet/laptop wel andere wifinetwerken in de buurt?

Badge

Hallo Thomas, 

Bij de vorige profider T-mobile had ik geen probleem. Met het KPN moden 12 ziet de tablest/laptop wel de wifinetwerken van gebruikers in de omgeving, bv van ziggo. Ik vindt het vreemd dat mijn normale laptop en thermostaat "TOON” wel mijn Wifinetwerk zien. Het tablet/laptop is een Acer gekombineerd in een modus als tablet en een modus als laptop met een afneembaar toetsenbord. Zou hier het probleem kunnen liggen?

groet, Fernon

Reputatie 7
Badge +20

Dat is zeker vreemd.
Als alleen je Acer het netwerk niet ziet vermoed dat er misschien iets van een instelling niet helemaal goed staat. Al helemaal omdat jouw Acer de andere netwerken wél ziet.
Heb je ook iets van een typenummer of modelnummer van dit apparaat? Dan ga ik even voor je op zoek!
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Badge

Hallo Thomas,

Heb mijn profiel aangepast. Het betreft een ACER ASPIRE Switch 3 SW312-3 in maart 2018 gekocht.

Hopelijk kun je hier wat mee.

Gr. Fernon

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @fernon  ( @Thomas )

De WiFi van de KPN Box 12 staat standaard ingesteld op de 802.11ax (wifi-6) instelling.

Dit zou “backward” compatibel moeten zijn met oudere WiFi radio’s. Maar misschien heeft de Acer daar toch problemen mee. Je kan in het modem bij de WiFi instellingen (Advanced) wat “spelen” met deze instelling (bijv. 802.11ac). Dit was de oplossing op dit topic, samen met een driver update.

Badge

Beste Ruud, 

Ik ben een leek, hoe kan ik de wifi-instellingen in het modem veranderen? De Lenovo laptop staat ingesteld op 802.11bgn.

Gr. Fernon

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @fernon , heb je al eens ingelogd in het modem? Ga dan naar WiFi → Advanced

 

En dan kan je daar de Wireless Mode instellen,  voor  2.4GHz en 5GHz apart.

 

EDIT: Kijk ook nog in dit topic naar de opmerking van de KPN moderator. Het kan een driverprobleem op de laptop zijn die via Windows Update opgelost kan worden.

Badge

Beste Ruud,

Het lukt me niet om in te loggen in het modem. Via mijnmodem.kpn wordt mijn wachrwoord niet geaccepteerd. Als het me lukt om de wifi-instelling te wijzigen heeft dit dan invloed op de andere aparatuur?

Bedankt voor je reacties.

groeten, Fernon

Reputatie 7
Badge +24

Beste Ruud,

Het lukt me niet om in te loggen in het modem. Via mijnmodem.kpn wordt mijn wachrwoord niet geaccepteerd. Als het me lukt om de wifi-instelling te wijzigen heeft dit dan invloed op de andere aparatuur?

Bedankt voor je reacties.

groeten, Fernon

Logt u in met het admin wachtwoord en niet met het wifi wachtwoord? Goed kijken welke tekens er staan. Inloggen moet lukken.

Badge

Zowel wifi- als admin wachtwoord met beiden lukt niet, zelfs na iedere keer controleren.

Gr. Fernon

Reputatie 7
Badge +21

Je moet het Admin password hebben, maar kijk wel goed wat er op het etiket staat. Leestekens zoals (  of {  of [  lijken heel erg op elkaar, omdat ze ook vrij klein afgedrukt zijn. Een l (kleine L) of een I (grote I) lijken op elkaar.

Badge

Verschillende personen naar het wachtwoord laten kijken en ieder ziet hetzelfde als ik. De volgende  aparte tekens komen er in voor  [ ,  $ ,  en ~ de andere tekens zijn cijfers en letters. [ al eens vervangen door {. Kan het zijn dat het wachtwoord verkeerd staat afgedrukt op het modem?

Groeten, Fernon

Reputatie 7
Badge +24

Nee, dat kan niet. U bent nieuwe klant? Heeft een monteur van KPN het modem geïnstalleerd?

Reputatie 7

Tip: Maak een foto van het wachtwoord en blaas deze op.

 

Badge

Een monteur heeft het modem geinstalleerd en gecrontoleerd op de Lenovo laptop.

Hierbij de foto:

 

Reputatie 7

Dus het wachtwoord $2hM[1j~A; werkt niet?

Badge

Nee, dat is het wachtwoord wat niet werkt.

Gr. Fernon

Reputatie 7

Nee, dat is het wachtwoord wat niet werkt.

 

De volgende  aparte tekens komen er in voor  [ ,  $ ,  en ~ de andere tekens zijn cijfers en letters. [ al eens vervangen door {. Kan het zijn dat het wachtwoord verkeerd staat afgedrukt op het modem?

Ik mis in jouw opsomming de puntcomma die aan het einde staat.

Reputatie 7
Badge +24

Reset hem dan maar eens. De monteur zal wel ingelogd zijn en dan moet je een nieuw wachtwoord verzinnen...

Badge

Durf niet te resetten ben bang dat hierna niets meer werk.

Gr. Fernon

Reputatie 7
Badge +24

Nou ja ... dan niet inloggen dan...

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @fernon, als de webinterface het wachtwoord achterop niet pakt wordt het lastig, heeft de monteur hem niet ergens opgeschreven? Als je hem niet (meer) hebt zul je hem inderdaad moeten resetten om in te kunnen loggen. 
Dit is helaas ook niet een instelling die ik op afstand aan kan passen.

Badge

We hebben de oplossing gevonden door een wifi-adapter te kopen, gembird WPN-UA-005.

Daarmee is het probleem ook opgelost.

Bedankt voor jouw moeite.

Gr. Fernon

Reputatie 7
Badge +20

Dat is ook een oplossing! :) Graag gedaan hoor!