Beantwoord

ad.doubleclick.net weigert pagina's

  • 14 October 2021
  • 34 reacties
  • 3696 keer bekeken

Hallo.

Ik heb contact gehad met de chat van kpn omdat ik op mijn samsung s9 soms via google geen pagina's kan laden. Als ik bijvoorbeeld bij google 'kast’ in typ, dan komt er boven aan google een lijstje met een aantal site die kaste verkopen en voorbeelden van kasten. als ik dan bijvoorbeeld een kast van leenbakker aan klik krijg ik de melding:

deze site is niet beschikbaar. ad.doubleclick.net heeft de verbinding geweigerd. 

probeer dit eens: controleer de verbinding

ERR_CONNECTION_REFUSED

 

kpn zei dat dit buiten hun ondersteuning valt en deze meneer wist ook het antwoord niet.

Is er iemand die weet hoe ik dit kan oplossen? Op de laptop opent hij bijvoorbeeld die sites wel, dus daar ligt het niet aan. Een aantal andere pagina's kan hij wel openen. Jysk opent hij bijvoorbeeld ook niet. terwijl het wel gewoon goede sites zijn.

Hopelijk is mijn vraag een beetje duidelijk en heeft iemand hier een antwoord op.

alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Babylonia 19 October 2021, 14:12

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u misschien een addblocker geïnstalleerd? Pihole? Iemand anders bij u in huis die zoiets heeft draaien? 

nee, ik heb zover ik weet niks daarvan geïnstalleerd. en ik woon alleen dus iemand anders ook niet. volgens mij kan je bij de instellingen van internet zelf wel dat blokkeren toch? of iets met advertenties. dat heb ik wel uitgeschakeld omdat ik anders dood gegooid word met advertenties.

Hoi @Tam92 . Welkom op het forum.

Is er ook verschil als je het via je wifi of via je mobiele internet probeert? En wat gebeurt er als je bij iemand anders op de wifi probeert?

Dankjewel.

Nee. Bij 4g en wifi doet ie het op telefoon allebei niet. Ik kom helaas niet uit huis dus ik heb geen idee of hij het op andere wifi hetzelfde doet.

 

Wifi en 4G zijn twee verschillende netwerken. Dan lijkt het er op dat het ergens op je telefoon misgaat. Waar precies? Geen idee.  Je schrijft over advertenties blokkeren. Waar zit die instelling dan? Want dit moet haast iets op de telefoon zelf zijn. 

 

Als je op chrome gaat en dan de 3 puntjes. Naar instellingen en site instellingen. Dan krijg je dit lijstje. Ik had vaak veel van die advertenties bij bijvoorbeeld nieuwspaginas. En dat is weg. Maar weet niet of dat er mee te maken heeft. Volgensmij is dat wat anders toch?

@Tam92 . Dat is voor mij ook gissen. Ik kan niet zien wat je allemaal op je telefoon hebt geinstalleerd.

Je kunt via chrome ook een incognito venster openen. Wat gebeurt er als je daarmee zo'n website probeert op te zoeken?

Dan doet hij hetzelfde. 

 

Ik denk niet dat ik zo'n app heb geïnstalleerd.  Zoveel apps heb ik niet en helemaal niet om advertenties te blokken. dat moet dan al via de telefoon zelf gaan

Reputatie 7
Badge +10

Als je op chrome gaat en dan de 3 puntjes. Naar instellingen en site instellingen. Dan krijg je dit lijstje. Ik had vaak veel van die advertenties bij bijvoorbeeld nieuwspaginas. En dat is weg. Maar weet niet of dat er mee te maken heeft. Volgensmij is dat wat anders toch?

In dat lijstje zie ik dat je  “Advertenties → Geblokkeerd op bepaalde sites”  hebt geactiveerd.
Dan is  “ad.doubleclick.net”  waarschijnlijk daarmee ook geblokkeerd.
Want dat is al sinds jaar en dag een heel oude domeinnaam van Google zelf.
Typisch nog steeds gebruikt voor “advertenties”.

De bovenste “hits” van een zoekactie via Google zijn doorgaans nu juist altijd van die advertenties.
Die komen dan niet meer bovendrijven (verademing).
Maar je kunt toch ook zelf naar websites gaan als Leen Bakker om naar aanbiedingen te kijken?

Ik vind het juist zo via google wel handig. Juist omdat je een paar 'hits'krijgt op dat gene wat jij zoekt  en van verschillende winkels. Vaak als ik op de site zelf zoek naar iets kan ik dingen niet vinden. Dit via google vind ik overzichtelijker en je komt dan direct op de juiste pagina. Als het tenminste werkt.

 

Maar wat je zegt, ik moet dus via de instellingen waar ik de foto van stuurde. Die advertenties toelaten dan zou het weer gewoon moeten lukken?

Reputatie 7
Badge +10

ik moet dus via de instellingen waar ik de foto van stuurde. Die advertenties toelaten dan zou het weer gewoon moeten lukken?

Proberen, dan weet je het.

Helaas heeft dat niet gewerkt. Heb de telefoon opnieuw opgestart maar geeft nog steeds dezelfde melding. Ik vind het maar raar

Reputatie 7
Badge +10

Dan zul je naar ik vermoed mogelijk nog wat andere instellingen hebben gebruikt.
Zie bijv. ook nog   “Pop ups en omleidingen   geblokkeerd.
Zo'n advertentie loopt via een omleiding.  (Anders zou je niet bij Leen Bakker uitkomen).

Ja precies maar geen idee welke dan. Heb die pop up en omleidingen ook op toestaan gezet, maar geeft nog dezelfde melding. Ik vind het maar raar

Zou het nog kunnen helpen om de telefoon even helemaal leeg te halen, en hem dan naar fabrieksinstellingen terug te zetten? 

Reputatie 7
Badge +10

Tja, wat dan wel is moeilijk te achterhalen.
Zou eens op fora gaan zoeken met zoektermen “Android” + “ad.doubleclick.net”

Krijg je dus typisch hoe je die advertenties kunt verwijderen.
Misschien dat je de bewerkingen herkent van een vorige keer, hoe je daar juist vanaf kwam.
Andersom te werk gaan met wat wordt uitgelegd, levert het juist dan weer advertenties op.

Is goed. Dankjewel. Ik zal eens verder kijken

Reputatie 7
Badge +10

Zou het eerst eens proberen zonder fabrieksherstel.

Ja ik ben al zo lang aan het zoeken en ik kom er niet uit. Dus naar fabrieksinstellingen lijkt mn enige optie nog. Zoveel verstand heb ik er zelf ook niet van om zo maar van alles te proberen. Loop dan snel vast

Fabrieks reset is wel heel drastisch.  Die paar keer dat ik dat zelf gedaan heb, kwam ik er toch achter dat ik een hoop opnieuw moest installeren en bepaalde dingen vergeten was te backuppen.

Veel werk. 

Ja precies daar ben ik ook bang voor. Ben wel al een beetje gaan opruimen op de telefoon. Wir weet kan dat over een tijdje dan nog. Want ik heb werkelijk geen idee hoe of wat ik anders nog kan doen om dit op te lossen. En telefoon even keer helemaal opschonen kan ook geen kwaad denk ik. Alles er af wat je toch niet gebruikt en lijstje maken met de apps bijvoorbeeld die je wel weer moet hebben

Reputatie 7
Badge +10

Je hebt wel een optie om via het Google account wat aan een Android telefoon is gekoppeld,
automatisch herstel te doen met alle apps, en adresboek etc. wat eerst in je account wordt vastgelegd.

Maar ja, dan worden de oude instellingen met die advertentiefiltering ook weer meegenomen in de nieuwe set-up. Dus dat schiet ook niet op.
In hoeverre dat er dan mogelijkheden zijn bijv. instellingen te negeren is mij niet bekend?
Het blijft hoe dan ook dan een heel rigoureuze oplossing - fabrieksherstel.

Reputatie 1

Wat je waarschijnlijk hebt gedaan, is (per ongeluk) een privé-DNS inschakelen met adblocking, zoals dns.adguard.com. Dit blokkeert zoekopdrachten naar advertentieservers (zoals ad.doubleclick .net). Ga naar de instellingen van je telefoon, en klik vervolgens op zoeken. 

Zoek op dns. Tik op Privé-DNS. Zet deze op Automatisch.

Probleem opgelost 😉

 

Reputatie 7
Badge +10

@Mannl

Is het niet een erg late reactie - een jaar - nadat het onderwerp is behandeld ?

Denk je dat de topic starter nog omkijkt naar dit onderwerp?

Reageer