Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Adapters niet kosteloos?

Reputatie 1
  • Topper
  • 20 reacties
Mij vraag is waarom moet ik stroomadaptors kopen terwijl jullie dat horen te leveren want dat is toch onderdeel van jullie produkt want anders werkt her toch niet
Met vriendelijke groet
Admin: titel aangepast i.v.m. de vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Nadia 8 juni 2018, 13:55

Aaah, je bedoelt een Draadloze Verbindingsset (DVS) 🙂 Je ontvangt bij je abonnement apparatuur, in bruikleen, waarmee je verbinding krijgt op het internet, vast bellen en tv. Dit is wat je gratis ontvangt in het installatiepakket:

- KPN Glasvezelkastje (indien noodzakelijk)
- KPN Experia Box (modem)
- HD tv-ontvanger(s) inclusief een witte afstandsbediening
- Digitenne tv-ontvanger inclusief afstandsbediening en antenne
- Bekabeling om apparatuur naar de Experiabox aan te sluiten

Hebben jullie thuis andere installatie wensen, omdat het bijvoorbeeld lastig is om naar boven een kabel te trekken, dan kun je (rand)apparatuur aanschaffen om dit te bewerkstelligen. Deze apparatuur is jouw eigendom. Uiteraard krijg je 24 maanden fabrieksgarantie op je DVS, mocht deze ouder zijn dan vrees ik dat je een nieuwe nodig hebt.

In de webshop: Apparatuur voor thuis, kun je producten kopen die de KPN diensten tv, internet en vast bellen ondersteunen 🙂

Bekijk origineel

37 Reacties

Reputatie 7
Stroomadapters zitten bij de apparatuur bijgeleverd. Zijn ze stuk dan krijg je van KPN gewoon een nieuwe (€ 0). Dat kan niet via alle ingangen maar i.i.g. wel via een KPN moderator op 't forum.
Waar staat dat je ze moet kopen?
Reputatie 7
Badge +9
Hey Jeff6, wat PeterG schrijft. Ik ben erg benieuwd waar jij de stroomadapters moet aanschaffen. Over welk apparaat gaat je vraag?
Reputatie 1
De stroomadaptors die de tv kastjes verbind met het modem over het stroom net werk want me ouders hebben een uur aan de telefoon gezeten en te horen gekregen dat ze deze die ze hebben te oud zijn en nieuwe moesten kopen voor €80 .en dat vindt ik heel vreemd
Reputatie 7
Oh, je bedoelt de Draadloze Verbindingsset (DVS dus) voor het signaal via het stroomnet. Ja, klopt. Die zijn alleen te koop. Indertijd zullen je ouders die (via de monteur) óók gewoon betaald hebben. Die zijn nog nooit huur geweest.
Je ouders zullen dus gewoon daarvan een nieuwe set moeten kópen inderdaad.
Reputatie 7
Badge +9
Aaah, je bedoelt een Draadloze Verbindingsset (DVS) 🙂 Je ontvangt bij je abonnement apparatuur, in bruikleen, waarmee je verbinding krijgt op het internet, vast bellen en tv. Dit is wat je gratis ontvangt in het installatiepakket:

- KPN Glasvezelkastje (indien noodzakelijk)
- KPN Experia Box (modem)
- HD tv-ontvanger(s) inclusief een witte afstandsbediening
- Digitenne tv-ontvanger inclusief afstandsbediening en antenne
- Bekabeling om apparatuur naar de Experiabox aan te sluiten

Hebben jullie thuis andere installatie wensen, omdat het bijvoorbeeld lastig is om naar boven een kabel te trekken, dan kun je (rand)apparatuur aanschaffen om dit te bewerkstelligen. Deze apparatuur is jouw eigendom. Uiteraard krijg je 24 maanden fabrieksgarantie op je DVS, mocht deze ouder zijn dan vrees ik dat je een nieuwe nodig hebt.

In de webshop: Apparatuur voor thuis, kun je producten kopen die de KPN diensten tv, internet en vast bellen ondersteunen 🙂
Reputatie 1
Dus dan is her toch gewoon voor kpn de rekening. Want her product wat jullie aanbieden en ik voor betaal werkt niet meer. Dan moeten jullie er voor zorgen dat het werkt en de kosten dus op je nemen als kpn! Want het het werkt niet goed meer .
Reputatie 7
Badge +29
Maar, wat is nu stuk dan? Werken de DVS' niet meer, en voorheen wel? Hoe trek je die conclusie? Wat zie je? Welke meldingen krijg je?
Reputatie 1
Het is toch een beetje vreemd als klant dat ik zelf nog extra geld moet uitgeven voor dienste waar ik al voor betaal . Geld moet betalen terwijl ik als klant er niks aan kan doen dat hij verouderd is wat ze mij leveren. Vind je dat ookm niet??
Reputatie 7
Badge +29
Tot op zekere hoogte ja (iets met te verwachten levensduur e.d.), maar volgensmij is dat hier helemaal niet aan de orde. Maar dat kan ik moeilijk zeggen want ik heb nog geen concreet probleem gelezen.
Reputatie 1
Het werkt nog wel er is steeds storing in beeld en strepen wat ik heb begrepen want ik ben niet steeds bij hun thuis he
Reputatie 7
Badge +29
Ah, ik betwijfel of het daar aan ligt. Interactieve TV werkt namelijk digitaal, en dan zou je logischerwijs geen strepen moeten zien, maar alles of niets (beetje afhankelijk v/d codec).
En mochten er redelijk wat fouten komen dan zal iTV al snel een foutcode geven.

Ik weet ook niet welke adapters ze nu hebben, maar de DVS200 die in het begin geleverd worden, zijn niet de beste, maar presteren nog net zo goed als voorheen tenzij de adapters simpelweg stuk zijn of het elektriciteitsnet gewijzigd is.
Met de DVS200 moet ook gewoon normaal TV te kijken zijn, maar omdat dit over het elektriciteitsnet gaat kan ik niet met zekerheid zeggen hoe goed ze zullen presteren. Ik ken tenslotte het elektriciteitsnet daar niet.

Robin
Reputatie 7
Als de DVS langer dan een jaar in gebruik is is de garantie verlopen. Net als bij ieder ander apparaat wat je waar dan ook koopt. En moet je het apparaat zelf, tegen kosten, vervangen. Repareren kan niet bij een DVS.

En te horen aan de klachtomschrijving kan het ook nog een defect van het televisietoestel zijn.
Reputatie 7
Badge +29
Peter, garantie duurt toch 2 jaar voor dit soort apparaten?

Daarnaast, tja, garantie... Je hebt recht op een deugdelijk product en hebt dus ook na die 2 jaar garantie nog recht op kosteloze reparatie als het product niet deugdelijk is en je mag verwachten dat het product langer mee gaat dan 2 jaar.
Reputatie 7
Het ligt allemaal niet zo makkelijk. https://www.google.com/search?q=garantie+op+aankopen

Als je ouders nog een DVS 200 hebben dan mag aangenomen worden dat daarvan de gebruiksduur verstreken is.
Een neef van mij had, al 6 jaar, een 200 en haperingen met HD kijken. Sinds kort heeft ie een nieuwe set gekocht, de DVS 1200, en loopt het beeld supersmooth. Hij moest nu wel. Keek tot enkele weken geleden 'maar' SD maar heeft nu HD van af 1.
Reputatie 1
Ze hebben de 650 . En ook ik vindt dat je neef ze gewoon had moeten krijgen het hoor bij het product wat je van iemand afneemt en voor betaalt . Want als ik een huis huur en het dak gaat stuk moet de verhuurder het toch ook betalen.
Reputatie 7
Nee hoor. Dat is onjuist. Ik heb ze niet. Veruit de meesten hebben ze niet. Heb alles bekabeld (UTP), behalve m'n laptop (wifi). De DVS is beslist niet noodzakelijk voor 'het product'.
Reputatie 7
Badge +29
Maar, wat is er nu mis met de 650 dan? Of lees ik ergens overheen
Reputatie 1
Ze zeggen dat dat die vervangen moeten worden omdat misschien de oorzaak is van hun probleem
Reputatie 7
Badge +29
Maar, wat is het probleem? e.g. welke foutcode krijg je?

Het zou kunnen dat de adapters daar de oorzaak van zijn, maar ik acht de kans heel klein dat je dan met nieuwere wel goede resultaten haalt.
Daarnaast, zonder extra info, acht ik de kans ook klein dat de adapters de oorzaak zijn.

Robin
Reputatie 1
Er zit steeds storing in tv kijken vast lopen en trillingen dat soort dingen heb ik begrepen
Reputatie 7
Even aanvullend op Robin. Dan kan het probleem beter geïsoleerd en opgelost worden 😉
Zitten de adapters of dezelfde stroomgroep/fase in huis?
Welk merk ontvanger hebben ze nu: Motorola, Arris of Arcadyan?
Welke Experiabox staat er?
Is het via glasvezel of koper aangesloten?
Reputatie 1
Het is op glasvezel maar wel Expedia box er staat weet ik niet uit me hoofd ze hadden met kerst ook al problemen en toen een nieuwe Expedia box gehad dus weet niet maar dat ze niet blij worden hier van begrijp ik wel dus vandaar dat ik nu bezig ben voor hun
Reputatie 7
Badge +29
Jeff6 schreef:

Er zit steeds storing in tv kijken vast lopen en trillingen dat soort dingen heb ik begrepen

Om heel eerlijk te zijn betwijfel ik nog steeds of dit aan de DVS' ligt. En als het wel daar iets mee te maken heeft vermoed ik eerder dat er iets gewijzigd is aan het lichtnet waardoor de DVS' minder goed werkt, maar dat ga je niet oplossen met een nieuw model.

Robin
Reputatie 1
Ik vindt gewoon dat er iemand gaat kijken van kpn en het probleem op lost. Voor al omdat het het product die ze aanbieden niet goed werkt
Reputatie 7
Badge +29
Maar, dan hadden ze toch een monteur kunnen vragen tijdens het gesprek? Die komt met alle liefde, alleen moet je die zelf betalen als het "aan de klant ligt" e.g. je hebt zelf de kabel er uit getrokken.

@Nadia, kan jij kijken wat de mogelijkheden hierin zijn als TS dit wil?

Reageer