Beantwoord

Adapters niet kosteloos?

• 8 juni 2018
  • 37 reacties
  • 1644 keer bekeken

Toon eerste bericht

37 reacties

Reputatie 7
dat er iets gewijzigd is aan het lichtnet waardoor de DVS' minder goed werktLED verlichting? Dimmer?
Nee ik kreeg alleen de info over de adapters te halen. Omdat gezegd was aan de telefoon door kpn. Volgens mij ouders en weet niet of er iets is gezegd dat de monteur kon komen. Maar die mensen zijn ook bang om een monteur te laten komen. Omdat ze niet weten of het aan hun ligt en dab weer geld gaat kosten
Reputatie 7
Badge +17
Laat ik ermee beginnen dat ik met liefde een monteur langs stuur. Storing op de tv is natuurlijk super irritant 😣 Ik heb echter ook zo mijn twijfels of er een monteur nodig zal zijn. Heb ik het nog goed als ik er vanuit ga dat je ouders nog gebruik maken van de DVS200 ? Laten we eerst nog wat proberen:

1) Bais voorwaarden voor een goede werking van de DVS:
- Gebruik maximaal drie adapters binnen één thuisnetwerk
- Steek je adapters altijd rechtstreeks in het stopcontact, nooit in een stekkerdoos
- Hoe korter de afstand tussen 2 adapters, hoe beter de kwaliteit van tv-kijken is

2) Verplaats de adapter en controleer op storingsbronnen. Storingsbronnen beïnvloeden de werking van de DVS. Een storingsbron is bijvoorbeeld een magnetron, adapters van andere apparaten, een dimmer van een lamp of backlight van een tv-toestel. Wil je alle mogelijk storingsbronnen (zie voorbeelden) verwijderen en dan de adapters opnieuw aansluiten?

3) Software update!Hebben je ouders een Draadloze Verbindingsset die geleverd is vòòr augustus 2014? volg dan onderstaande stappen voor het updaten van de software op alle Draadloze Verbindingsadapters. Zo voorkom je storingen of problemen met een slechte verbinding. De software update is geschikt voor Windows. Op deze pagina: Software update voor DVS kun je de software vernieuwen. Wil je dat eens uitvoeren?

4) Als dat niet helpt, raadpleeg dan ook nog even deze pagina. Oplossen storing met de Draadloze Verbindingsset 200

Als echt alle bovenstaande niet helpt, laat het dan even weten! 🙂
Reputatie 7
Badge +11
Een erg voor de hand liggende test (nog niet genoemd ?) de draadloze set vervangen door kabel.
Indien geen kabel voor handen die lang genoeg is dan de tv met kastje even verplaatsen.
Reputatie 5
Badge +2
Er zit steeds storing in tv kijken vast lopen en trillingen dat soort dingen heb ik begrepenOm heel eerlijk te zijn betwijfel ik nog steeds of dit aan de DVS' ligt. En als het wel daar iets mee te maken heeft vermoed ik eerder dat er iets gewijzigd is aan het lichtnet waardoor de DVS' minder goed werkt, maar dat ga je niet oplossen met een nieuw model.

Robin

Er is nog een mogelijke oorzaak, @PeterG noemde het ook al kort.
En dat is HD op 1.

Die Devolo 200's zijn best oud. Ik heb hier de 1200's, op een aparte groep doen die +/- 150MBit naar buiten, op dezelfde groep +/- 280MBit. Ze beweren onderling overigens 1GBps uit te wisselen in Cockpit, maar dat is wel heel erg optimistisch gemeten. Die Devolo 200's heb ik ook gehad en die kregen niet veel meer dan zo'n 6Mbit op aparte groepen. Daar kwam zelfs SD maar net met moeite en pijn door. :P
(Overigens kan je wel degelijk "blokjes" in beeld krijgen door kortstondige packetloss in de stream.)

Het kan zijn dat SD dan prima werkt, maar omdat HD naar 1 is gezet de Devolo's dat niet aankunnen. Als de ouders constant naar 1 hebben zitten kijken in SD maar nu is dat opeens HD: dan zou het best kunnen dat het daardoor niet meer werkt.

Ouders van TS kunnen dan in de Instellingen van het KPN kastje eens instellen dat ze SD willen in plaats van HD. Als daarmee het probleem opgelost is, dan weet je dat dat de oorzaak is. :)

Is dat inderdaad de oorzaak en willen ze toch HD? Dan moeten de ouders van TS inderdaad gewoon nieuwe Devolo's aanschaffen; de 1200's. Het is inderdaad niet de taak van KPN om deze gratis te leveren, immers kan je overal gewoon een kabel naartoe trekken. Wil je dat niet dan is dat je eigen keuze, en na verloop van tijd zijn die dingen gewoon verouderd en moet het vervangen worden.
Mochten ze echter content zijn met SD (misschien hebben ze geeneens een HD TV!) dan hoef je die kosten niet te maken natuurlijk.

Ik stel dus aan TS voor om de beeldkwaliteit van het KPN kastje eens in te stellen op SD ipv HD. Dit kan je vinden in de instellingen.
Ik heb al eerder aangegeven dat hun serie 650 hebben. En ik zal van de week even langs gaan om het een en ander te testen maar ik vind de service niet meer wat het geweest is. Want ik zelf zit nu ook al 4 maanden te wachten op een antwoord die er maar niet komt . . Want ik heb dit probleem zelf ook gehad en toen kreeg ik wel gewoon nieuw op gestuurd en hoefde ik ook niet zo veel voor te doen . Ik vind het maar raar dat zulke dingen zo veranderen in zo groot bedrijf. In plaats dat de service voor uit gaat wordt het minder jammer genoeg.
Reputatie 7
Badge +17
Hey Jeff, voor oplossen storing DVS 650 heb ik een andere selfservice pagina voor je. Controleer eerst even stap 1 en 2

1) Bais voorwaarden voor een goede werking van de DVS:
- Gebruik maximaal drie adapters binnen één thuisnetwerk
- Steek je adapters altijd rechtstreeks in het stopcontact, nooit in een stekkerdoos
- Hoe korter de afstand tussen 2 adapters, hoe beter de kwaliteit van tv-kijken is

2) Verplaats de adapter en controleer op storingsbronnen. Storingsbronnen beïnvloeden de werking van de DVS. Een storingsbron is bijvoorbeeld een magnetron, adapters van andere apparaten, een dimmer van een lamp of backlight van een tv-toestel. Wil je alle mogelijk storingsbronnen (zie voorbeelden) verwijderen en dan de adapters opnieuw aansluiten?

3) Oplossen storing met de Draadloze Verbindingsset 650

Ik denk dat je met bovenstaande al een heel eind komt ?

Jammer dat je van mening bent dat de service minder is geworden. Ik snap dat het nooit leuk is om geld uit te geven voor een niet goed werkend apparaat. Ik hoop dat je begrijpt dat ook wij niet graag onnodig apparatuur vervangen wanneer dit met wat aanpassingen vanaf de locatie weer werkend kunt krijgen. Laat het weten wanneer je bij je ouders bent geweest. Ik ben erg benieud!

Ik zie dat je in januari een topic hebt gemaakt met WiFi problemen . Op dat moment hadden wij helaas te kampen met een storing waarbij 5 Ghz niet werkte op de V10. Dat is nu inmiddels al een geruime tijd verholpen. Ervaar je nog WiFi-problemen? Wil je dan weer reageren in je topic, dan pakken we het spoedig op! ?
Reputatie 7
Badge +17
Hey hey Jeff6, ik ben erg benieuwd of je jouw ouders al hebt kunnen helpen met de DVS, let me know! 🙂
We hebben de eerste stap gezet van de week en ik wacht nog even op antwoord of het is verbeterd dus ik ben net zo benieuwd
Reputatie 7
Badge +17
Cool! Houd ons op de hoogte 😎 Anders door naar stap 2!
Dat was ook de bedoeling en hoop dat er nu iets helpt
Reputatie 7
Badge +17
Hey Jeff, betekent geen bericht, goed bericht? Ik hoop het. Laat je het nog even weten? 😃

Reageer