Beantwoord

Admin inlog Experia Box V10a werkt niet

  • 28 July 2020
  • 6 reacties
  • 363 keer bekeken

Vorge week glasvezel plus wifi plus TV van KPN laten installeren in nieuwbouw appartement.

Ik wil de naam en het wachtwoord van de Experia Box vervangen plus FON uitzetten.

De Experia herkent/accepteert het Admin password welke op de box staat niet. Blanco laten werkt ook niet.

Al een aantal malen gechat met KPN, maar de komen niet verder dan dat het zou moeten lukken.

Wie heeft er tips?

icon

Beste antwoord door RickDH 29 July 2020, 08:20

Bekijk origineel

6 reacties

Hoi @Frank55 ,

Wellicht kan je wat met het volgende KPN Forum artikel waar iemand al eens problemen heeft gehad met inloggen.
Link naar artikel

 

Als dat niet voldoende is dan kan je even hier kijken!

Wellicht is een reset ook nog mogelijk?
Hoe reset ik de KPN Experia Box (Modem)

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Frank55 

Weet je zeker dat het een v10 is? Daarvan staat er geen admin password op de box en laat je het wachtwoordveld de eerste keer leeg.

Is het soms de Experia Box v10A ? Daar kijk je inderdaad op het etiket aan de achterzijde.

De v10A heeft op dit moment problemen bij inloggen door een verlopen sls certificaat, heb je daar wellicht ook last van.

Zie https://forum.kpn.com/internet-9/kan-mijn-experia-box-v10a-niet-benaderen-certificaat-is-3-7-20-verlopen-502491

Dag Rick en Ruud, hartelijk dank voor de snelle reactie.

Het is inderdaad een v10A en ik gebruik Firevox.

Ik zal het vanavond met Chrome uitproberen, zoals in de link wordt aangegeven.

Laat jullie weten of het gelukt is.

Groet en prettige dag, Frank

Reputatie 7
Badge +10

...let er goed op dat het wachtwoord op het etiket soms moeilijk te lezen is welke karakters worden gebruikt. Ook speciale karakters. De print is niet altijd strak genoeg waardoor men zich vergist.

Heb reacties gelezen van gebruikers die een vergissing maakten tussen bijv. een “l” (de l van Lodewijk),
i” (Isaac), of bijv. een uitroepteken “!” als speciaal karakter. Waardoor ze niet konden inloggen.
Met een loepje en echt goed bestuderen van de karakters op het etiket, kwam men alsnog aan het juiste wachtwoord.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Frank55. Van harte welkom hier. :slight_smile: Leuk dat je voor ons hebt gekozen. Irritant dat het (nog) niet lukt om in te loggen in je Experia Box V10a. Ik zie dat de community je al goed op weg heeft geholpen. Is het inmiddels gelukt om in te loggen? Als het niet lukt, kun je dan aangeven wat je al hebt geprobeerd/getest? Vul daarnaast voor de volledigheid ook je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder in in je profiel.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Frank55. Ik heb geen reactie meer van je gezien. Ik ga er daarom van uit dat het inmiddels is gelukt om in te loggen in je modem. Als je nog wel ergens hulp bij nodig hebt, dan lees ik het graag. 

Reageer