Beantwoord

Advies TP-Link Omada EAP225-Outdoor access point voor meer wifi bereik

  • 23 August 2021
  • 1 reactie
  • 199 keer bekeken

ik heb een kpn box 12 met 2 superwifi punten. Helaas krijg ik hiermee nog geen bereik in mijn schuur waar mijn converter voor zonnepanelen hangt en die ook graag met wifi wil praten…  Een superwifi punt vanuit huis geeft een net te zwak signaal af om opgevangen te worden in de schuur.

Nu overweeg ik om in huis een TP-Link Omada EAP225-Outdoor access point toe te voegen. Mijn gedachte is, dat zal wel een sterker signaal afgeven dat wel in de schuur opgevangen kan worden.

De vraag is, is dit een goed idee om dit probleem zo op te lossen? Werkt dat ook lekker samen met de KPN hardware en het wifi dat ik hiermee heb draaien? Of zijn er betere ideeen om dit probleem op te lossen? (een extra draad trekken door het huis naar de schuur is niet echt een optie)

 

dank!

icon

Beste antwoord door Joep1965 23 August 2021, 08:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Badge +19

Een outdoor accespoint zou je ook echt buiten moeten hangen. Het Wi-Fi signaal wordt anders teveel geremd door glas en/of isolatiemateriaal. Je zal dan wel een andere netwerknaam/wachtwoord moeten gebruiken voor het outdoor accespoint.  Het mooiste zou inderdaad een kabel naar de schuur zijn met daaraan een super Wi-Fi. Dan heb je één groot Wi-Fi netwerk. Maar ik snap dat dat een lastige wordt.