Vraag

Afspelen video op mijn smart-TV vanaf mijn smartphone?

• 7 maart 2018
  • 7 reacties
  • 2221 keer bekeken

We hebben een LG-smart-TV (2017) met daarop o.a. de app YouTube. Ook de YouTube-video's die daar te zien zijn krijg ik niet afgespeeld.
De zelfgemaakte video's zijn via mijn i-phone 6 opgeslagen op Google-drive en deze wil ik graag op TV bekijken, maar ik krijg het niet gedaan.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Ha @Benlou, welkom! Heeft je smart tv wel een connectie met het internet? Kan je andere apps op de televisie wel gebruiken? Verder heb ik niet zoveel kennis van smart tv's, daar ik nog een televisie heb waar je alleen televisie mee kunt kijken 😉. Maar wellicht kom je op de website van LG verder ! Anders kan je altijd nog even contact met hen opnemen hierover.
Dank voor je reactie Marcia_
De verbinding met internet heb ik wel, want ik ontvang de tv-zenders wel op die manier!
Ook de helpdesk van LG heb ik gebeld en zij konden mij wel een stukje opweg helpen. Ik heb in ieder geval nu de app op TV waarmee ik verder moet wel te pakken. Een extra moeilijkheid is dat de TV bij het aansluiten is gecallibreerd met de afstandsbediening van KPN waardoor ik aanvankelijk de app die ik nodig heb niet te pakken kon krijgen.
Ik heb nu ook de app TV-cast waarmee ik verder moet, geïnstalleerd op m'n i-phone.
Hiermee hoop ik verder te komen, maar zover is het nog niet (heb er even genoeg van)!
Reputatie 7
Badge +19
Hallo @benlou
Ik denk dat je het te moeilijk zoekt.
Je TV zet je gewoon aan, verder niets, op welke zender of zo maakt niets uit.
Wat wel belangrijk is, dat je TV op hetzelfde netwerk zit.
Dat je TV-zenders van KPN ontvangt zegt niets, die komen via de HDM-kabel van je TV-ontvanger binnen, maar de filmpjes moeten een internet verbinding hebben.
Dus moet je eerst het Wifi netwerk op je TV zelf instellen.
Anders werkt het niet met je iPhone en ook de filmpjes op je TV zelf werken dan niet.

Nu kun je op je iPhone de You-tube app op je telefoon starten en een film uitkiezen.
Zodra de fim start, tik je op het scherm en je krijgt rechtsboven-in het filmpje een vierkantje met een wifi=tekentje in beeld. Als je dat aanklikt dan kun je op het type-nr van je TV klikken en wordt het filmpje op je TV afgespeeld.

Reputatie 7
Badge +19
Verder heb ik niet zoveel kennis van smart tv's, daar ik nog een televisie heb waar je alleen televisie mee kunt kijken 😉.
Ik geloof dat we met z'n allen maar een collecte moeten houden voor een nieuwe TV voor @Marcia_ 🐱 🐈
Reputatie 7
Badge +28
Hopelijk kom je nog een stukje verder met de informatie die huistijger geeft. Maar als je al zo geërgerd bent, is het inderdaad goed om het even te laten rusten 😉. Mochten wij nog iets voor je kunnen doen, laat je het me weten?
Dank voor je reactie!
Inmiddels ben ik zover dat ik een (WiFi-) verbinding tussen mijn LG-tv en i-phone heb. Dat wordt ook aangegeven op het tv-scherm bij de app 'screen-share'.
Als ik op m'n i-phone een eigen video die ik op YouTube heb gezet, aanklik om op tv af te spelen krijg ik de mededeling 'video wordt afgespeeld' , daarbij is dan rechtsboven een ROOD vierkantje met het wifi-teken te zien! (zie bijgevoegde schermafdruk) Toch zie ik die videofilm niet op m'n TV afgespeeld worden! Ra, ra, hoe kan dat?
Reputatie 7
Badge +19
Dan is er toch nog iets niet in orde, dat vierkantje moet wit zijn en niet rood.
Je hebt youtube toch niet ook op je TV gestart?
Je Tv moet alleen maar aan staan op b.v. een kanaal van de KPN, maakt niet uit verder, maar je moet geen app op je TV starten.
Je moet alleen de Youtube app op je iPhone starten, die zorgt ervoor dat je TV het overneemt.

Reageer