Beantwoord

Airconditioning wil niet verbinden met 2,4Ghz gastnetwerk

  • 31 May 2022
  • 18 reacties
  • 420 keer bekeken

Reputatie 2

  

 

@Nick_bird Hoe je dit kunt instellen kun je vinden in het kennisbankartikelen!

Voor de Box12 kun je dit hier vinden: 

 

Als je alleen superwifipunten had in deze:

Als je er daarmee niet uit komt kun je het beste even een eigen topic aanmaken 😊

 

Ondertussen heb ik een gastnetwerk aangemaakt, dit op 2.4G gezet en geprobeerd om zo het apparaat (een airconditioning) te koppelen. Maar, ook dit werkt niet…. Nu las ik ergens anders op het forum het volgende advies:

Inloggen op router, en vervolgens bij advanced settings:

 

    Zet 2.4 GHz op 802.11g (maakt alleen gebruik van 2.4)

    Zet 5 GHz signaalsterkte op 10%

 

Maar, ik kan die settings nergens vinden, dus kan ik ze ook niet aanpassen. Kunnen jullie me nog een keertje helpen svp?

 

Groeten Nick

 

*admin: afgesplitst en opmaak aangepast

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 16 June 2022, 12:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +24

@Nick_bird even voor de duidelijkheid: u heeft de zwarte KPN Box 12?

Reputatie 2

Ja klopt

 

Reputatie 7
Badge +20

@Nick_bird ik heb even een eigen topic aangemaakt voor deze vraag.
Lees ik het goed dat je een gastnetwerk aangemaakt hebt? Dat is namelijk iets anders dan het extra wifi 😅 misschien dat het daarin zit?

Reputatie 2

Hi,

ik heb zowel een gastnetwerk als 2e netwerk aangemaakt, maar niets helpt 

Reputatie 7
Badge +24

Zet het gastennetwerk even uit. En bij Extra WiFi alleen 2,4 Ghz aan. Verbind daar dan eerst uw mobiel mee.

Reputatie 7
Badge +20

@Nick_bird is het nog gelukt met alleen extra wifi en géén gastennetwerk zoals Nick hierboven schrijft?

Reputatie 2

Hi Thomas,

Excuses voor de late reactie, het was hier wat druk. Ik heb het gastennetwerk uitgezet, de extra wifi op 2.4, maar niets helpt. Moet ik mss mijn “gewone” netwerk (dus niet gast, niet extra) ook nog uitzetten?

Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en nog eens de procedure doorlopen, maar helpt ook niet. andere app van fabrikant gedownload, maar deze werkt al helemaal niet.

Voordat we een experiabox 12 hadden werkte alles prima, dus iemand nog een idee? 😥

 

Groeten Nick

Reputatie 7
Badge +24

Lukt het wel om uw mobiel te verbinden met het Extra WiFi netwerk? 

En even voor de duidelijkheid: dat Extra WiFi netwerk geeft u toch wel een andere naam dan het hoofdnetwerk. 

Reputatie 2

Dat lukt inderdaad, verbinden extra netwerk met iPhone en ja, uiteraard heeft dit een andere naam

Reputatie 7
Badge +20

Ah, ja dan heb je het doel uit je oorspronkelijke bericht wel bereikt maar daar schiet je natuurlijk weinig mee op als het met de airconditioning niet werkt natuurlijk. Ik heb geen idee waarom die het “extra wifi” netwerk niet pakt. Krijg je daar ook iets van een foutmelding of iets? Heb je ook al contact gehad met de fabrikant?

Reputatie 7
Badge +20

@Nick_bird heb je het nog werkend kunnen krijgen?

Reputatie 2

Nee helaas, ik heb de moed maar opgegeven. 

Reputatie 7
Badge +20

Ah dat is jammer, mocht je het nog een poging willen wagen of verdere vragen hebt dan weet je ons te vinden!

Reputatie 7
Badge +24

... mocht je het nog een poging willen wagen ...

Vergeet dan gewoon dat gastennetwerk. Een apparaat wat verbonden is met het gastennetwerk kan niet communiceren met uw smartfoon die op het normale netwerk zit.

Voor sommige apparaten geen probleem. Want die communiceren dan via een server online. Maar voor veel apparaten wel.

Reputatie 1

Goedemiddag @Nick_bird 

ik heb hetzelfde probleem. Heb jij al een oplossing ?

 

Een andere oplossing kan zijn inloggen in de Experiabox via 192.168.2.254

 

Vervolgens bij de Wifi instellingen de 2.4Ghz naar AC te zetten(deze zal waarschijnlijk nu op AX staan)

Ook de naam en het wachtwoord van de 2.4Ghz band aanpassen kan helpen qua vindbaarheid als het apparaat wat ouder is. Echter dit doet wel iets met de mesh, dat wil zeggen dat het overschakelen voor je andere apparaten wat trager kan gaan, je dient ook de nieuwe naam en ww daar in te zetten.


Op de foto is het wifi lampje overigens UIT…. lijkt me ook niet helemaal goed..

 

Halo @EHVglas , jouw antwoord klopt niet, AC geldt alleen voor de 5.0-band.

Naam en wachtwoord zijn gelijk bij de standaard 2.4 en 5.0 band en niet apart in te stellen. Dat kan alleen bij de extra wifi mits deze geactiveerd is.

 

Je hebt gelijk, ik bedoel voor de 2.4Ghz de band te veranderen naar de B/G/N band. Dan kunnen wat oudere/simpelere apparaten het modem vaak wel weer zien.