Beantwoord

Airconwithme app ziet mijn WiFi netwerk niet

  • 18 January 2019
  • 17 reacties
  • 9965 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
Ik heb een Mitsubishi airco met een WiFi module laten installeren. Deze WiFi module werkt met de airconwithme app. Ik heb enige tijd geleden in het hele huis KPN WiFi versterkers laten installeren door KPN monteur en ik heb overal goed WiFi bereik.

Nu is mijn probleem dat de airconwithme app mijn WiFi netwerk niet vindt.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Ik heb niet zoveel verstand van computers en WiFi netwerken dus graag een beetje uitgebreidere uitleg.

De airco installateur van de airco weet het niet en zegt dat het aan mijn Kpn netwerk instellingen ligt.

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Arm 19 January 2019, 22:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Ik heb een Mitsubishi airco met een WiFi module laten installeren. Deze WiFi module werkt met de airconwithme app. Ik heb enige tijd geleden in het hele huis KPN WiFi versterkers laten installeren door KPN monteur en ik heb overal goed WiFi bereik.

Nu is mijn probleem dat de airconwithme app mijn WiFi netwerk niet vindt.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Ik heb niet zoveel verstand van computers en WiFi netwerken dus graag een beetje uitgebreidere uitleg.

De airco installateur van de airco weet het niet en zegt dat het aan mijn Kpn netwerk instellingen ligt.

Hallo @Arm
Het kan zijn dat de airco de nieuwste wifi-standaarden (nog) niet ondersteunt.
Kies binnen je modem bij de 2,4Mhz-band eens voor B/G/N i.p.v. alleen N of G/N
Kijk eens bij het wifi-wachtwoord of de airco bepaalde speciale tekens zoals !@#$%^&*()_+ etc. wel ondersteunt, anders die vreemde tekens weg laten en alleen (hoofd)letters en cijfers gebruiken.
Laat s.v.p. de afloop even weten op het forum.
Succes!
Hallo.

Bedankt voor uw reactie.
In de Kpn router staat de 2,4Mhz-band al ingesteld op b/g/n.
Verder heb ik nog geen wachtwoord kunnen invullen, omdat de airco WiFi module mijn WiFi netwerk niet ziet.
Heeft u nog een andere optie wat het probleem kan zijn?

Mvg Arm
Hallo.

Bedankt voor uw reactie.
In de Kpn router staat de 2,4Mhz-band al ingesteld op b/g/n.
Verder heb ik nog geen wachtwoord kunnen invullen, omdat de airco WiFi module mijn WiFi netwerk niet ziet.
Heeft u nog een andere optie wat het probleem kan zijn?

Mvg Arm

Hallo @Arm
Je zou het wifi-deel van de airco eens kunnen resetten naar fabriekswaarden en dan volgens de handleiding opnieuw instellen, je loopt dan misschien nog wel tegen de eventuele 'vreemde' tekens in het wachtwoord in het modem aan, die je dan alsnog aan kunt passen.
Je kunt binnen het modem ook een vinkje weghalen bij 'tot 450Mbs' dan heeft de 2.4-band een groter bereik.
Succes.
Reputatie 7
Je bent de zoveelste die problemen heeft met de wifi van die "nieuwe" wifi apparatuur die KPN tegenwoordig levert.
Zowel de Experia Box V10A als de Experia WiFi lijken een behoorlijke spelbreker te zijn in de wifi en het regent klachten hier op het forum van mensen waarbij sommige apparaten helemaal geen verbinding kunnen krijgen.

Ik hoop echt dat KPN nu eindelijk eens een keer openheid van zaken gaat geven want het is mijns inziens toch wel opmerkelijk dat met de introductie van deze apparatuur van Arcadyan het een doffe ellende is met de wifi.
Hallo @wjb en @Arm
ik kan jouw (wjb) beweringen niet hard maken, want ik gebruik een V10, maar als het inderdaad zo is wat jij stelt lijkt me dat inderdaad een slechte zaak en is dat alleen op te lossen door er een niet-KPN accesspoint achter te hangen en via dat accesspoint de wifi af te handelen, iets wat niet nodig zou moeten zijn en onnodig kosten veroorzaakt. KPN behoort gewoon goede spullen te leveren die voldoen aan (inter)nationale normen, lijkt mij.
In een ander topic had een forumlid dezelfde wifi-problemen met zijn zonnepanelen. KPN heeft de modem V10A omgeruild voor een V10 en de problemen zijn weg.
Reputatie 7
Ik heb de Experia Box er helemaal uitgegooid en gebruik ook eigen wifi accesspoints.
Het is helaas niet de eerste keer dat de door KPN geleverde apparatuur ernstige kuren vertoont t.a.v. wifi. Wie kan zich de periode van november 2017 t/m maart 2018 nog herinneren toen een firmware update van de V10 desastreus was voor de werking van de wifi.

Ik heb ook meegedaan met de pilot voor de Experia WiFi echter ik heb het einde van die pilot niet gehaald omdat de wifi in mijn woning volledig onbetrouwbaar werd met die apparaten. Het was gewoon ondoenlijk voor mijn gezin en dus heb ik na een paar dagen die apparaten weer afgekoppeld.
Hallo Jan

Helaas is het nog niet gelukt. WiFi module van de airco kan niet gereset worden want er zit geen resetten knop op.
Misschien nog iemand anders die een oplossing voor dit probleem heeft.

Mvg. Arm
Hallo Jan.

Inmiddels is het me nu toch gelukt.
Ik heb nu handmatig via de Airconwithme app mijn WiFi netwerk opgezocht.
Ik heb het alleen nu via mijn KPN WiFi versterker gedaan, dus mijn SSID en mijn WiFi wachtwoord van de KPN WiFi versterker handmatig ingevoerd en na lang zoeken maakte hij verbinding en werkt nu mijn WiFi module.
Ik wil bij deze iedereen bedanken voor zijn reacties.

Mvg Arm
Halo @Arm ,
Graag gedaan.
Goed om te lezen dat het gelukt is.☺️
Hoewel een topic van een paar maanden oud wil ik nog graag reageren. Ik heb hetzelfde probleem nl.
Een kleine 4 weken geleden een nieuwe Mitsubishi airco laten installeren. Wifi werkte goed tot vorige week. Heb de wifi-module in de airco gereset, airco van de app verwijderd en opnieuw toegevoegd. De wifi-module in de airco vindt mijn netwerk echter niet (meer). Wifi signaal is 90%. Heb het handmatig toegevoegd en password ingevuld, maar de module maakt gewoon geen verbinding en blijft maar zoeken. Iemand een idee wat ik nog meer kan doen (behalve installateur contacten)?
Ik gebruik zelf een netgear r9000
Connect heb ik gewoon via wps gedaan
knopje op het kastje bij de airco kort in drukken uiteraard eerst wps op de router aan zetten

Even een vraagje de timer en sleeptimer komen te vervallen bij de installatie wifi module
Weet iemand hoe de sleeptimer via een scène in de app kan maken
En jammer dat niet alle functies in de app beschikbaar zijn

@Arm 

 

heb je ook zoveel problemen met de app

ik kan voor geen mogelijkheid meer mijn airco bedienen met de app

de app geeft nu wifi teken rood aan geen verbinding

ik kan via laptop via ip adres gewoon in de module komen dus is er wel een goede wifi verbinding

Dit is weliswaar n ouder topic maar van belang is dat je WiFi router niet op kanaal 10 tot 13 mag staan. Dan ziet de wifi module de router niet en andersom 🙈

Dit is weliswaar n ouder topic maar van belang is dat je WiFi router niet op kanaal 10 tot 13 mag staan. Dan ziet de wifi module de router niet en andersom 🙈


het probleem wat hier voor deed is de cloud dienst offline

je kunt dit testen door lokaal zonder die app met het ip adres op de airco module inloggen

helaas ben je met veel apps afhankelijk van cloud diensten dat het via een andere partij moet lopen

 

Oké

Weet jij misschien of er een andere app is die werkt op de Airconwithme ? Een met meer mogelijkheden tot tijdschema instellen?

@Edsi 

dat is ook zo krom bij Airconwithme

de afstandsbediening vervallen de time en sleeptimer na het plaatsen wifi module

je kunt scenes aan maken maar is beperkt

ik had van het zomer airco uit met tijden aan gemaakt bv “Airco 1:00 uit”

maar inderdaad zeer beperkt

Nou, gaan we weer, wéér het zelfde euvel! Hij heeft het tot de winter prima gedaan, daarna dus niet meer gebruikt. Nu de temp op loopt wilde ik m aan, maar niks! Kan 's nachts niet slapen, veel te warm!

App verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Kan niet meer inloggen, kan ook niet opnieuw registreren. Airco gereset. Lampje mooi groen, maar op mijn telefoon (iphone IOS 16.4) blijft ie maar zeggen dat ik bij wifi de airco moet kiezen, terwijl ie daar op staat. Wordt er doodziek van. Wat een ergernis.

Leverancier wil ‘over een paar weken’ wel komen…. :rage: