Beantwoord

Airport time capsule

• 23 oktober 2017
  • 2 reacties
  • 445 keer bekeken

Beste lezers,

2 maanden geleden over gegaan naar kpn compleet, experia box v10, glasvezel aansluiting, 500 mbs internet.
Ik ben een trouwe apple gebruiker en heb het volgende in huis staan.
Macbook air ( voor thuis gebruik, films download, muziek downloaden en alle media en bestanden te beheren)
Macbook pro (prive en zakelijk gebruik, voornamelijk voor buitenshuis)
Airport time capsule 2tb, airport express, apple tv

Airport tc aangesloten met de kabel op de experia box, macbook air met kabel op tc aangesloten en express als draadloze extender.

Internet en wifi werkt allemaal naar behoren in huis, nu zit ik met het volgende probleem. Hoe moet ik alles zodanig instellen dat ik mijn macbook air en de tc harde schijf van buitenaf kan bereiken, dus als ik op het werk en bestanden van me macbook air wil bekijken, of bij familie zit en een film van me tc wil afspelen. Nu heb ik van alles geprobeert maar kom er niet uit.

Hopelijk is er iemand hier met de nodige evaring?
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 24 oktober 2017, 11:44

Hoi,

Als je in de Experiabox aangeeft dat de TC als DMZ host moet functioneren wordt alle verkeer daar heen gestuurt. In feite heb je dan niets meer met de Experiabox nodig (behalve iTV) en kan je vervolgens forwarden op de TC zoals je waarschijnlijk gewend bent.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Als je in de Experiabox aangeeft dat de TC als DMZ host moet functioneren wordt alle verkeer daar heen gestuurt. In feite heb je dan niets meer met de Experiabox nodig (behalve iTV) en kan je vervolgens forwarden op de TC zoals je waarschijnlijk gewend bent.
Reputatie 6
Badge +9
Back to my mac, of terug naar mijn mac. Daarmee kun je met een een OSx apparaat van buiten je huis netwerk inloggen op je TC om zo bestanden in te zien, te gebruiken en naar toe te plaatsen.

Niet helemaal wat je wilt, maar is een kleine stap die nauwelijks moeite kost.

Reageer