Beantwoord

Alarmlijn PSTN aansluiten op Experia Box V10a, is dat mogelijk?

  • 5 March 2020
  • 5 reacties
  • 505 keer bekeken

Ik heb een chubb alarmcentrale op een vaste lijn ptsn lijn. Ook een experiabox v10a. Ik wil de vaste lijn laten vervallen van het alarm  en de alarmmeldingen door laten zetten via experoabox v10a.

  1. Is dit mogelijk?
  2. zo ja, hoe dien ik dit dan te organiseren

ik verneem graag.

gr ernst

icon

Beste antwoord door wjb 5 March 2020, 19:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7

Dat is geen probleem al zal de leverancier al snel zeggen dat je een nieuwe centrale nodig hebt. Mijn ouders hebben hun alarmcentrale ook ook de Experia Box aangesloten.

De V10a heeft wel maar één telefoonpoort.

Denk er wel om dat als de stroom uitvalt een vaste PSTN-lijn vaak nog wel werkt maar de EB niet en dat daarmee ook het alarmsysteem geen verbinding meer kan maken. 

Reputatie 7

Denk er wel om dat als de stroom uitvalt een vaste PSTN-lijn vaak nog wel werkt maar de EB niet en dat daarmee ook het alarmsysteem geen verbinding meer kan maken. 

Goed punt. Gelukkig komen stroomstoringen maar heel sporadisch voor. Toch is dat de reden waarom ik mijn router, NTU en één wifi accesspoint op een UPS heb aangesloten die die apparaten een paar uur van stroom kan voorzien.

Reputatie 7

Hoi @Ernstv64, welkom bij ons op het forum. Zo te zien is jouw vraag al beantwoord door wjb en Henk :slight_smile:  Als de meldkamer van Chubb het ondersteund via VoIP,  zal je dat kunnen aansluiten. Voor de zekerheid kan je dat het beste navragen bij Chubb, zij kennen hun alarmsysteem zelf natuurlijk het beste. Misschien is er ook een mogelijkheid dat het helemaal via een internetverbinding gaat, in plaats van via een telefoonnummer.

Reputatie 7
Badge +24

Hier ook een ups in de meterkast. Onder de SuperWifi's :sunglasses:  een APC 325VA. Al reeds een keer een nieuwe accu in gezet zelfs.