Beantwoord

Als ik een SuperWifi-punt bedraad aansluit, gaat de rest offline

  • 15 October 2020
  • 14 reacties
  • 1474 keer bekeken

Reputatie 1

We hebben nu 4 SuperWifi-punten, op elke verdieping één. Maar door de dikke lagen beton kunnen ze elkaar niet goed "zien". Omdat ik problemen met dit nieuwbouwhuis verwachtte heb ik op 10 punten in huis een stp-kabel getrokken.

De KPN-monteur zei dat bedraad ook het beste was voor de wifipunten.

Alleen: ik kan nu 2 punten bedraad aansluiten en dan heb ik bijna overal goede wifi. Als ik een derde punt bedraad aansluit, dan neemt die de functie van het primaire punt over en dan stoppen de andere punten ermee. Ik wil ze graag allemaal bedraad aansluiten zodat ik wel overal goed wifi heb, maar ik begin huiverig te worden dat dat hiermee niet kan.

Suggesties?

icon

Beste antwoord door IppeZiepe 26 October 2020, 08:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Badge +12

Heb je ze allemaal teruggezet naar fabrieksinstellingen voordat je ze bekabeld aangesloten hebt?

Reputatie 7
Badge +24

Kan wel. Maar u zult ze even terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen. Stekker in het stopcontact. UTP kabel los. En met een paperclip resetten.

Ongeveer 15 seconden vast houden. Totdat de lamp 3 keer langzaam knippert. 

Reputatie 1

Dank voor jullie hulp. Ik heb ze al zo vaak gereset. Kan het met mijn switch te maken hebben? Welke poorten zijn er hiervoor nodig?

Badge +12

Dank voor jullie hulp. Ik heb ze al zo vaak gereset. Kan het met mijn switch te maken hebben? Welke poorten zijn er hiervoor nodig?

Welke merk en type switch heb je dan?

Reputatie 1

Dank voor jullie hulp. Ik heb ze al zo vaak gereset. Kan het met mijn switch te maken hebben? Welke poorten zijn er hiervoor nodig?

Welke merk en type switch heb je dan?

Netgear GC110

Badge +12

Daar zou het niet aan moeten liggen. Ik ga er even vanuit dat je geen VLANs o.i.d ingesteld hebt? Anders de switch eens terugzetten naar fabriekinstellingen.

Reputatie 1

Ik heb er niets mee uitgespookt maar ik zal dat morgen nog eens proberen. Never know.

Badge +12

Welke router/modem heb je eigenlijk?

 

Reputatie 1

Welke router/modem heb je eigenlijk?

 

Experia 12

Badge +12

Dat is in ieder geval de meest recente. Ik heb zelf geen KPN apparatuur (incl. KPN software) maar wellicht dat @Erik_ of @wjb je op weg kunnen helpen.

Wacht even totdat zij reageren. 

@IppeZiepe . Vreemd dat dit gebeurd.  Heb je de wifi op de v12 ook uitgezet? Dit zou niet uit moeten maken maar misschien toch nog het proberen waard. 

Reputatie 1

Ja, dat staat inderdaad uit. Ik heb nog geen kans gezien om een simpelere switch te gebruiken waarmee ik alle vier tegelijk kan proberen. Binnenkort moet dat wel lukken.

Reputatie 1

Zo! Gelukt. Tenminste, goed genoeg voor nu.

Ik kwam er niet uit met mijn Netgear GC110 managed switch, dus toch maar een unmanaged gehaald. Liep daarvoor langs de KPN-winkel. Probleem uitgelegd en dat ik dus een nieuwe switch wilde kopen. Maar omdat ik al zo lang klant ben kreeg ik hem gewoon gratis mee! Top service!!

En inderdaad, thuis die switch aan de Experia, daar alle 4 de Superwifi-punten op aangesloten en alle 4 staan nu tegelijk in de Thuis-app in plaats van dat ik er steeds 2 verschillende zie afwisselen. Nu kan ik tenminste mijn Huelampen met de app aanzetten en Google Home commando’s geven om muziek af te spelen op bepaalde speakers.

Dank voor jullie meedenken! 

Goed om te lezen dat het nu naar tevredenheid werkt. Dank voor de update.