Vraag

Als ik iets wijzig in de Edgerouter 4 stopt iTV met werken

  • 23 June 2021
  • 5 reacties
  • 179 keer bekeken

Reputatie 1

Zodra ik de geconfigureerde edgerouter 4 ook maar iets via de config tree wijzig stopt de itv met werken.

via de cli aanpassen werkt wel.

heeft iemand een idee hoe dit komt en hoe het voorkomen kan worden.

ik heb de edgerouter via de file van het forum ingesteld en heb er verder niet heel veel kennis van de edgerouter.

gr Erik


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

@Erik vH . Welkom op het forum.

Ik weet alleen hoe de KPN hardware werkt. Op het forum staan hele informatieve topics van @wjb . Hij heeft veel geschreven over het gebruik van eigen routers. 

Dit is misschien wel een interessant vertrekpunt:

 

 

Reputatie 7

Zodra ik de geconfigureerde edgerouter 4 ook maar iets via de config tree wijzig stopt de itv met werken.

via de cli aanpassen werkt wel.

heeft iemand een idee hoe dit komt en hoe het voorkomen kan worden.

ik heb de edgerouter via de file van het forum ingesteld en heb er verder niet heel veel kennis van de edgerouter.

Je zou geen problemen met IPTV moeten ondervinden als je iets in de Config Tree aanpast. Het kan natuurlijk wel als die aanpassing met firewall, DHCP, DNS of IGMP te maken heeft maar dan zou je dezelfde problemen ook via de CLI moeten ervaren.

Wat pas je in de Config Tree aan?

Als je de EdgeRouter reboot, heb je er daarna dan nog steeds last van?

Welke firmware versie staat op jouw ER-4?

Reputatie 1

Bedankt voor je snelle reactie ook heel fijn dat je de configuratie files beschikbaar stelt op dit forum👍
ik zal het eens proberen wat er gebeurt na een reboot.

 

groeten, Erik

Reputatie 1

Zelf heb ik een een Edgerouter 4, maar herken het probleem niet. Een tijd geleden heb ik de Edgerouter moeten herstarten als het tv kastje “stotterend” beeld gaf of als een firmware update geïnstalleerd was op het iptv kastje.

Reputatie 7

Zelf heb ik een een Edgerouter 4, maar herken het probleem niet. Een tijd geleden heb ik de Edgerouter moeten herstarten als het tv kastje “stotterend” beeld gaf of als een firmware update geïnstalleerd was op het iptv kastje.

Als je een keer stotterend beeld hebt op een TV kastje dan zou je eens in de cli het commando "restart igmp-proxy" moeten geven i.p.v. de EdgeRouter herstarten. Overigens zou dat vrijwel nooit.(1 keer per jaar) nodig moeten zijn.

Nieuwe firmware op een TV kastje zou ook nooit tot problemen mogen leiden.