Beantwoord

Alternatief voor een Experiabox V10

  • 6 January 2020
  • 12 reacties
  • 1503 keer bekeken

Hallo,

Omdat wij voor plan zijn ons netwerkapparatuur te upgraden met Ubiquiti apparatuur en dus meerder Access Points en meerdere camera's in/om het huis krijgen, hebben wij een switch aangeschaft. Allen van Ubiquiti.

Hiervoor moet de Experiabox V10 in Bridge modus, deze functie heeft het apparaat niet. Dus zijn we op zoek naar een alternatief. Kan iemand ons hier mee helpen?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Nick83 9 January 2020, 16:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-i-p-v-de-experia-box-458609

Reputatie 7
Badge +24

Hoi R, welkom op het forum. 

De link van tmoesel is juist. Maar waarom heb je dit in bridge modus nodig? Wat ga je precies aansluiten? 

Bedankt voor jullie reacties!

 

ik heb de bridge modus nodig voor een apart netwerk en camera beveiligingssysteem.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

KPN Experiabox heeft geen bridge modus, en die heeft u ook helemaal niet nodig. Heeft u ook een router van Ubiquiti aangeschaft?

KPN Experiabox heeft geen bridge modus, en die heeft u ook helemaal niet nodig. Heeft u ook een router van Ubiquiti aangeschaft?


Ja, ik heb de USG 4 pro in de nieuwe setup.

 

Reputatie 7
Badge +24

KPN Experiabox heeft geen bridge modus, en die heeft u ook helemaal niet nodig. Heeft u ook een router van Ubiquiti aangeschaft?

Ja, ik heb de USG 4 pro in de nieuwe setup.

Ok. Deze kunt u achter de Experiabox aansluiten, en in de Experiabox deze instellen als DMZ. Heeft u interactieve tv van KPN? Deze moet altijd rechtstreeks met de Experiabox verbonden blijven. Je kunt niet de hd-ontvanger achter de USG verbinden.

Reputatie 3
Badge +1

KPN Experiabox heeft geen bridge modus, en die heeft u ook helemaal niet nodig. Heeft u ook een router van Ubiquiti aangeschaft?

Ja, ik heb de USG 4 pro in de nieuwe setup.

Ok. Deze kunt u achter de Experiabox aansluiten, en in de Experiabox deze instellen als DMZ. Heeft u interactieve tv van KPN? Deze moet altijd rechtstreeks met de Experiabox verbonden blijven. Je kunt niet de hd-ontvanger achter de USG verbinden.

Ik wil precies hetzelfde en liep hier ook tegenaan. Wat opviel is dat je dan twee WiFi netwerken in je huis krijgt, die van Experia V10 en die van Ubiquiti, of kan je de Experia WiFi ook Meshen met de Ubiquiti? Scheelt weer een AP, als dat kan.

KPN Experiabox heeft geen bridge modus, en die heeft u ook helemaal niet nodig. Heeft u ook een router van Ubiquiti aangeschaft?

Ja, ik heb de USG 4 pro in de nieuwe setup.

Ok. Deze kunt u achter de Experiabox aansluiten, en in de Experiabox deze instellen als DMZ. Heeft u interactieve tv van KPN? Deze moet altijd rechtstreeks met de Experiabox verbonden blijven. Je kunt niet de hd-ontvanger achter de USG verbinden.


Ja, ik heb interactieve tv & internet van KPN.
 

Daarnaast is de vraag over meshen van @mhans een van mijn vervolgvragen.

Reputatie 7
Badge +24

KPN Experiabox heeft geen bridge modus, en die heeft u ook helemaal niet nodig. Heeft u ook een router van Ubiquiti aangeschaft?

Ja, ik heb de USG 4 pro in de nieuwe setup.

Ok. Deze kunt u achter de Experiabox aansluiten, en in de Experiabox deze instellen als DMZ. Heeft u interactieve tv van KPN? Deze moet altijd rechtstreeks met de Experiabox verbonden blijven. Je kunt niet de hd-ontvanger achter de USG verbinden.

Ik wil precies hetzelfde en liep hier ook tegenaan. Wat opviel is dat je dan twee WiFi netwerken in je huis krijgt, die van Experia V10 en die van Ubiquiti, of kan je de Experia WiFi ook Meshen met de Ubiquiti? Scheelt weer een AP, als dat kan.

Die wifi van de Experiabox moet je dan natuurlijk uitschakelen. Als je die aan laat, als je dat een goed idee vind om die wifi van de Experiabox aan te laten, waarom begin je dan überhaupt aan een 2de eigen router? Daar moet je dan toch eens heel goed over nadenken.

Reputatie 7
Badge +24

KPN Experiabox heeft geen bridge modus, en die heeft u ook helemaal niet nodig. Heeft u ook een router van Ubiquiti aangeschaft?

Ja, ik heb de USG 4 pro in de nieuwe setup.

Ok. Deze kunt u achter de Experiabox aansluiten, en in de Experiabox deze instellen als DMZ. Heeft u interactieve tv van KPN? Deze moet altijd rechtstreeks met de Experiabox verbonden blijven. Je kunt niet de hd-ontvanger achter de USG verbinden.


Ja, ik heb interactieve tv & internet van KPN.
 

Daarnaast is de vraag over meshen van @mhans een van mijn vervolgvragen.

Ik weet niet precies wat u bedoelt met "meshen", maar het kan in ieder geval niet. Die wifi op de Experiabox kun je het best uit zetten. 

Je kiest voor een 2de router omdat je niet tevreden bent met de mogenlijkheden van de Experiabox. Omdat je tegen beperkingen aan loopt, omdat je dingen wilt die op de Experiabox niet kunnen. Kiezen voor een 2de router houd dus in dat je al je apparaten naar achter je 2de router verplaatst. Ook de apparaten die via wifi verbonden zijn. Anders kun je op die apparaten niet gebruiken maken van de extra mogenlijkheden die de eigen router bied.

Reputatie 3
Badge +1

KPN Experiabox heeft geen bridge modus, en die heeft u ook helemaal niet nodig. Heeft u ook een router van Ubiquiti aangeschaft?

Ja, ik heb de USG 4 pro in de nieuwe setup.

Ok. Deze kunt u achter de Experiabox aansluiten, en in de Experiabox deze instellen als DMZ. Heeft u interactieve tv van KPN? Deze moet altijd rechtstreeks met de Experiabox verbonden blijven. Je kunt niet de hd-ontvanger achter de USG verbinden.


Ja, ik heb interactieve tv & internet van KPN.
 

Daarnaast is de vraag over meshen van @mhans een van mijn vervolgvragen.

Ik weet niet precies wat u bedoelt met "meshen", maar het kan in ieder geval niet. Die wifi op de Experiabox kun je het best uit zetten. 

Je kiest voor een 2de router omdat je niet tevreden bent met de mogenlijkheden van de Experiabox. Omdat je tegen beperkingen aan loopt, omdat je dingen wilt die op de Experiabox niet kunnen. Kiezen voor een 2de router houd dus in dat je al je apparaten naar achter je 2de router verplaatst. Ook de apparaten die via wifi verbonden zijn. Anders kun je op die apparaten niet gebruiken maken van de extra mogenlijkheden die de eigen router bied.

Het gaat over het meshen van de V10 WiFi.

De dekking van de V10 is echt heel slecht maar ik had nog wat oude Fritzbox meshers liggen en die werken goed, maar zijn ook beperkt.

Wil gewoon een nieuwe betere all-in-one solution, ook om voorbereid te zijn op WiFi-6 (Orbi RBK852 en zo), nu nog wat prijzig, maar over een jaar ‘standaard’.

Reputatie 7
Badge +24

Goed of slecht wifi staat los van de keuze om een eigen 2de router aan te schaffen. Als je met de Experiabox slecht wifi hebt, dan hoef je geen eigen router aan te schaffen, dat is daarvoor nutteloos. Je kunt gewoon accespoints van bijv. TP-Link of Netgear aanschaffen en deze aan de Experiabox hangen.

Als je goed wifi wilt, dan koop je meerdere accespoints van hetzelfde merk en sluit je deze allemaal bekabeld aan. Deze communiceren dan met elkaar, waardoor op alle accespoints hetzelfde netwerk actief is en je draadloze apparatuur naadloos over gaat van de ene acces point naar de andere als je door het huis loopt.

Met een rommeltje aan allerlei verschillende merken, waaronder dan dus ook de Experiabox, red je dat niet. Je blijft dan altijd met het probleem zitten dat je mobiel aan een bepaalde acces point ver weg blijft hangen terwijl een ander accespoint veel dichterbij en veel sterker is.