Beantwoord

Andere router ipv Experia V10A

• 16 november 2018
  • 7 reacties
  • 415 keer bekeken

Ik ben overgegaan naar KPN met een Experia V10A router. Nu lukt het mij niet om van buiten naar binnen te komen in deze router naar mijn Synology NAS, ondanks portmappings hiernaar toe. Dus geen inkomende mail en mijn NAS is niet te benaderen van buitenaf. Als ik de NAS in DMZ zet in de Experia, dan lukt het wel, maar dit is geen optie (veiligheid).

Kan een andere router worden aangesloten ipv de Experia V10A op het glasvezelkastje?
Ik heb een TP LINK Archer 5400 router. Waarschijnlijk moet ik in de 192.168.2.XXX-range gaan zitten omdat de Experia dat ook heeft. Gaat het dan goed met TV-aansluitingen? Moeten er extra instellingen gedaan worden in deze router?
icon

Beste antwoord door wjb 16 november 2018, 08:24

Dat je jouw NAS niet kunt bereiken ligt niet aan de V10A.
Zo te lezen lijkt het er op dat de port-forwardings niet goed gedefinieerd zijn.
Test overigens ook of je de NAS wel kunt benaderen via 4G of de wifi van buren, kennissen of kantoor.

Voor het gebruik van een eigen router zie:
Gebruik een eigen router achter de Experia Box
en
Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Dat je jouw NAS niet kunt bereiken ligt niet aan de V10A.
Zo te lezen lijkt het er op dat de port-forwardings niet goed gedefinieerd zijn.
Test overigens ook of je de NAS wel kunt benaderen via 4G of de wifi van buren, kennissen of kantoor.

Voor het gebruik van een eigen router zie:
Gebruik een eigen router achter de Experia Box
en
Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box
Alle poorten die van belang zijn voor e-mail zijn gemapt naar de NAS.
Ik zie geen IP-adres in de blacklist (dit zou overigens wel een goede verklaring kunnen zijn, maar helaas).
Het IP-adres van de NAS is via een DHCP-reservering in de router gemaakt.
Reputatie 3
Badge +2
Hoi @Fritsz ,

De problemen die je ondervindt met de port forwarding in de V10a zijn toe te wijzen aan het feit dat de V10a een bug heeft waardoor er in de huidige firmware maar maximaal 10 port forwarding entries kunnen zijn. Hier laat je zelf zien dat je er al 21 hebt geconfigureerd en dat gaat dus niet werken totdat de nieuwe firmware beschikbaar is.
Reputatie 7
De problemen die je ondervindt met de port forwarding in de V10a zijn toe te wijzen aan het feit dat de V10a een bug heeft waardoor er in de huidige firmware maar maximaal 10 port forwarding entries kunnen zijn.
Hmmm, die kende ik nog niet, dat is een vervelende bug. 😞
Inderdaad: portmappings teruggebracht tot 10 stuks in de Experia v10A, en alles werkt!
Gelukkig dat mijn probleem is opgelost (voor nu), jammer dat het nog een tijd moet duren voordat meer dan 10 portmappings mogelijk zijn (waarover ik wel zou willen beschikken).
@KPN: graag z.s.m. update firmware Experia V10A!!
Het moet nu niet gekker worden met de Experia V10A( (v5.00.17 build184): maximaal 10 entries mogelijk met port mapping zoals eerder ontdekt en nu wordt in de eerste twee regels de Private IP die ik heb ingevoerd steeds gewijzigd naar een ander Private IP. In de eerste twee regels heb ik daarom nu maar een fake port mapping gemaakt waardoor de overige 8 port mappings niet aangetast worden (hoop ik).
Bekend probleem??
Reputatie 7
Die V10A is zo te lezen een apparaat met behoorlijk wat gebreken die alleen maar erger lijken te worden.
In het begin was er inderdaad een bug dat het LAN IP adres van de eerste port-forwarding spontaan wijzigde, maar nu zijn het dus al de eerste twee port-forwardings die met dat probleem kampen. En als je er dan maar tien hebt, dan blijven er maar weinig over.
Ik vind het ongelooflijk dat een organisatie als KPN dergelijke rotzooi in de markt durft te zetten.
Wat ben ik blij dat ik geen Experia Box meer gebruik en ik hoop echt dat de overheid heel snel de wetgeving t.a.v. de vrije router keuze zal effectueren zodat we met z'n allen die Experia Boxen bij de vuilnis kunnen zetten.
KPN heeft vaak best goede ideeën, maar de uitvoering laat heel vaak sterk te wensen over en dan heb ik het niet alleen over de werking van de Experia Boxen, maar bijvoorbeeld ook over de crashende apps op TV ontvangers om nog maar te zwijgen over de iTV app die na een half jaar nog steeds niet overweg kan met de MediaTek chipset die in veel Android apparaten gebruikt wordt.

Ik kies zeer bewust voor apparatuur die niet door KPN geleverd wordt.

Reageer