Beantwoord

Android (Fairphone 2) en iPad Mini krijgen geen verbinding met wifi, "Onjuist wachtwoord"

  • 23 January 2019
  • 4 reacties
  • 404 keer bekeken

Hallo KPN,

Wij hebben enkele oude problemen met wifi (ons netwerk heet DeEcoBoys) en nu een acuut nieuw probleem.

MINDER URGENT
Wij hebben al een tijd lang problemen met de wifi-toegang voor onze twee Android-telefoons (allebei een Fairphone 2). Het netwerk is wel zichtbaar, je kan ook een wachtwoord opgeven, maar er ontstaat uiteindelijk geen verbinding. Een update naar Android 6.0 heeft daarin niet geholpen.

Dat probleem is minder urgent, omdat we met onze laptops (Macbook Pro en Macbook Air) wel degelijke verbinding hebben met de wifi van KPN.

WEL URGENT
Voor Spotify gebruiken we een iPad Mini die zijn intnernet van de wifi krijgt. Al jaren. Dat werkt doorgaans reuze goed... maar sinds een dag of twee kan de iPad geen contact meer leggen met het wifi-netwerk.

Dat wil zeggen: het netwerk is zichtbaar, ik kan het aantikken, ik kan het wachtwoord geven, maar dan krijg ik bovenin het inlogvenster de melding "Mislukte verbinding met DeEcoBoys" en een popup er overheen die zegt "Onjuist wachtwoord voor DeEcoBoys". Vaak krijg ik die popup dubbel: na het wegklikken komt hij nog een keer terug.

Dit is het acute probleem dat ik wil oplossen. Ik wil weermuziek in huis!



OPLOSSINGEN....
Op jullie forum vind ik een thread die aangeeft dat dit te maken had met een versie van de ExperiaBox-software die problemen opleverde voor iOS-apparaten. Maar volgens die thread is dat probleem nu bij alle klanten al lang opgelost.
https://forum.kpn.com/internet-9/storing-wegvallende-wifiverbinding-op-de-v10-opgelost-442731?sort=dateline.desc#comments

De KPN Servicetool heb ik al gebruikt. Die zet het kanaal op 1 of 6. Dat helpt niet. De laptop kan nog steeds prima verbinding maken, maar de iPhone, iPad en Android niet. Ze zien het netwerk, maar er ontstaat nooit verbinding en als je aandringt beweren de iOS-apparaten dat het wachtwoord onjuist is.

Ook interessant:
We hebben een tweede router die via een kabel aan de ExperiaBox zit en die als apart netwerk in beeld is (DHCP is daarom uitgeschakeld). Die zit op kanaal 11 en hoewel de iOS-apparaten daar niets mee kunnen, krijg ik op mijn Macbook en mijn Android wel wifi-verbinding met die tweede router.

Wat is hier aan de hand? Wat kan ik hier aan doen?

Groet!
Wytze
icon

Beste antwoord door WytzeS 23 January 2019, 20:15

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Welke Experia Box heb je, de V10 of misschien toch de V10A?
De V8
Reputatie 7
Een V8 waarom refereer je dan aan een topic dat puur over de V10 gaat?

Kan je op die iPad het netwerk ook "vergeten" en daarna opnieuw verbinding maken?
Bedankt voor je hulp. Ik heb net ontdekt dat ik de Mac-adressen van deze apparaten om 1 of andere reden niet goed had staan in de Access control. Nu werkt t weer als een trein.

Reageer