Beantwoord

Android TV verbind niet met ExperiaWifi Accespoint

  • 28 May 2019
  • 2 reacties
  • 92 keer bekeken

Mijn thuisnetwerk draait op een Experiabox V10. Alle apparaten in huis inclusief mijn Philips Android TV maken feilloos contact met de Experiabox. Omdat er in een kamer in huis slecht wifibereik is heb ik 2 stuks ExperiaWifi accespoints met behulp van een netwerkkabel geinstalleerd. Een AP dichtbij de Experiabox en een AP in de bewuste kamer waar onvoldoende wifi ontvangst was. Alle apparaten maken wederom keurig verbinding met een van beide Accespoints behalve de Philips TV. Ik heb inmiddels allerlei instellingen van het AP veranderd zoals hernoemen alsmede uitschakelen van de 5GHZ verbinding en uitschakelen van de Roaming functie. Niets helpt om de TV contact te laten maken met het Accespoint. Nadat AP's zijn uitgeschakeld maakt de TV wel weer gewoon contact met de Experiabox V10. Welke functionaliteit respectievelijk parameter van het ExperiaWifi Accespoint zou het aanmelden van mijn TV op dit AP kunnen verhinderen?
icon

Beste antwoord door Joran 30 May 2019, 15:05

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom @PdG-1960! Een duidelijke omschrijving van het probleem, vreemd dat de TV niet werkt met alleen de Experia WiFi's. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de TV alleen werkt met 2,4Ghz WiFi en dat het kanaal van de versterkers op 12 of 13 staat ingesteld. Sommige apparaten kunnen hier niet mee omgaan door regioinstellingen. Aan de andere kant ga ik ervan uit dat dit een moderne TV is en dat 5Ghz ook wordt ondersteund.

Zie je het netwerk wel in de lijst met beschikbare netwerken? Krijg je een foutmelding te zien als je verbinding probeert te maken? Wat is het typenummer van de TV?
Reputatie 7
Badge +28
@PdG-1960: Ik heb geen reactie meer gezien maar ben wel benieuwd of dit is opgelost. Heb je weer internet op TV of lukt het nog niet via de Experia WiFi?

Reageer